در دنیای امروزی، صاحبان وب سایت ها از ابتدا تا قبل از طراحی و توسعه وب سایت، می بایست به سئو توجه ویژه ای داشته باشند.
هنگامی که مردم در رابطه با “طراحی وب” فکر می کنند، آنها اغلب به دیدیگاه کلی و احساساتشان درباره سایت، رنگ، گرافیک و غیره فکر می کنند. از دیدگاه SEO، طراحی سایت شامل این موارد و مسائل گوناگون بیشتر می شود. معماری وب سایت است که تضمین می کند که آن را با سئو سازگار کند و از کدهای نویگیشن استفاده کند و به مسائل این چنینی بپردازد.

مواردی برای شروع ساخت وب سایت به جهت طراحی و توسعه وب

مرحله ۱: مشخص کنید چه نوع استراتژی SEO برای شما مناسب است

در مرحله اول چارچوب و بدنه اصلی سایت ساخته شده است. این امر برای ساختن PPC کمپین ایده آل است، زیرا SEO و PPC اغلب از طریق محتوای و کلمات کلیدی سایت پیوند دارند.
اولین گام در طراحی وب سایت SEO، شناسایی نوع سایت (B2B، تجارت الکترونیک، انتشارات خبری و غیره) است. تاکتیک های SEO بر اساس نوع سایت متفاوتند، زیرا افراد به صورت متفاوتی جستجو می کنند، بسته به اینکه آیا آنها یک محصول یا تحقیق در مورد یک موضوع و غیره را جستجو می کنند.
در طرف PPC، شما باید تصمیم بگیرید که آیا این کمپین مردم را به صفحات درون سایت با استفاده از کلمات کلیدی برای آن صفحات هدایت می کند یا یک صفحه مستقل برای یک تبلیغ خاص وجود داشته باشد.
تصمیم گیری در مورد این که چه نوع سیستم مدیریت محتوا در این مرحله مورد استفاده قرار می گیرد نیز برای استراتژی SEO بسیار مهم است. سیستم مدیریت محتوا باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا از ابتکارات SEO در طولانی مدت حمایت کند. این شامل مواردی مانند کنترل کامل URL، کد تمیز، سهولت استفاده برای هر نوع نقش است که سایت را لمس می کند.

 

طراحی سایت-طراحی و توسعه وب سایت با هدف سئو

مرحله ۲: طراحی معماری سایت برای سئو

قدم بعدی رسیدگی به کلمات کلیدی و ساختار برنامه ریزی یا دسته های محتوا برای سایت است. برنامه ریزی سیلیکون تحقیقات کلیدی را تحت تاثیر قرار می دهد و تحقیقات کلیدی نیز برنامه ها را تکمیل می کند.
در حالت ایده آل، مالک سایت ابتدا در مورد نوع خدمات، موضوعات و اهداف مهم اهمیت می دهد. سپس تحقیقات کلید واژه برای حمایت از این اهداف از طریق پیدا کردن آنچه مخاطبان هدف جستجو می کنند انجام می شود. هنگامی که مجموعه کلمات کلیدی تعریف می شود، موضوعات برای برنامه ها تعریف می شود و نویگیشن در سایت می تواند ساخته شود.
بعد از طرح سایت و برنامه ریزی، موضوع طراحی به میان می آید. اهداف SEO در مرحله طراحی وب باید در نظر گرفته شود. بدانید که کدام برنامه برای طراحی استفاده می شود – آیا با سئو سازگار است؟ این جایی است که شما گزینه هایی مانند HTML5 را به جای فلش در نظر می گیرید و به ساخت صفحات از طریق کد نگاه می کنید تا آنها به صورت خودکار توسط عنکبوت موتور جستجو خزنده شوند.

 

طراحی سایت-طراحی و توسعه وب سایت با هدف سئو

مرحله ۳: ساخت سایت متناسب با سئو

مرحله توسعه SEO وب سایت نسبتا ساده است. در این مرحله، برنامه ریزی و دیدگاه سایت باید قبلا تأیید شده و امضا شده باشد، و توسعه دهندگان باید بدانند که چگونه سایت را برای جستجوگرها ایجاد خواهند کرد، بنابراین هیچ شگفتی نخواهیم داشت. به طور خلاصه، این مرحله است که صفحات وب ساخته خواهد شد تا رباتها بتوانند سریع و راحت ردیابی و مرتب سازی نمایند، به طوری که آنها می توانند صفحات خود را زمانی که کاربران درخواست های مرتبط با مجموعه کلمه کلیدی خود را انجام دهند، به مخاطبان هدف ارائه دهند.
در طول این مرحله، محتوا بارگذاری خواهد شد و صفحات به شیوه ای سازگار با سئو ساخته خواهند شد و از طریق استفاده از برچسب های متا، URL های سفارشی و غیره بهینه سازی صفحه را ایجاد خواهند کرد. به احتمال زیاد تغییرات و تجدید نظر در طراحی برای دیدن آن از طریق محصول نهایی، و همچنین تایید کد توسط W3C و دیگر آزمون ها برای گرفتن تمام اشکالات وجود دارد و اطمینان از آن است که آماده ارائه به موتورهای جستجو می باشد یا خیر.

 

طراحی سایت-طراحی و توسعه وب سایت با هدف سئو

مرحله ۴: در دست اقدام برای سئو

کار جستجوگرها هرگز واقعا به پایان نمی رسد. هنگامی که پایه و اساس سایت متناسب با SEO است و سایت راه اندازی شده و در حال اجرا است، استراتژی سئو ادامه دارد. آن را به عنوان یک چرخه در نظر بگیرید، که در آن استراتژی اعمال می شود، نتایج اندازه گیری می شود و سپس یک تکرار دیگر از استراتژی اعمال می شود، همیشه اطمینان حاصل می شود که سایت به طور خود به خود بهبود می یابد.
در مرحله در حال انجام، سایت و استراتژی SEO خود نیز با سایر طرح های بازاریابی اینترنتی تکمیل شده است که عبارتند از:

  • اطمینان از تجزیه و تحلیل ایجاد و پیگیری پیشرفت در اهداف
  • مدیریت کمپین های PPC که از صفحات وب سایت و محتوای یا تبلیغات شخصی پشتیبانی می کنند.
  • یکپارچه سازی و مدیریت رسانه های اجتماعی
  • بهینه سازی نرخ تبدیل برای کمک به صفحات وب
  • نگهداری وب شامل محتوا، طرح بندی، طراحی و یا هر چیزی که لازم است برای حفظ استراتژی در مسیر، پیگیری شود.

در نظر داشته باشید که بسیاری از همان اصولی که در ساخت سایت استفاده می شود نیز می توانند در هنگام بازسازی سایت با هدف سئو مناسب باشند.

شرکت طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.