اکثر موتورهای جستجو یک شاخص براساس خزنده ایجاد می کنند که فرایندی است که از طریق آن موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و دیگران صفحات جدیدی را برای نشان دادن پیدا می کنند. مکانیزم هایی که به عنوان رباتها یا عنکبوت شناخته می شوند، وب را به دنبال صفحات جدید می اندازند . رباتها معمولا با یک لیست از URL های وب سایت تعیین شده از خزیدن قبلی شروع می شود. هنگامی که آنها لینک های جدید را در این صفحات پیدا می کنند، از طریق برچسب هایی مانند HREF و SRC، این ها را به فهرست سایت ها اضافه می کنند تا فهرست شوند. سپس موتورهای جستجو از الگوریتم های خود استفاده می کنند تا شما را با یک فهرست رتبه بندی شده از فهرست خود در مورد صفحاتی که بیشترین علاقه شما را بر اساس عبارات جستجو مورد استفاده شما قرار می دهند، ارائه دهید.
سپس موتور جستجو لیست نتایج وب را که با استفاده از الگوریتم خاص آن رتبه بندی شده است، بازگشت می دهد. در Google، عناصر دیگر مانند نتایج شخصی و جهانی نیز ممکن است رتبه بندی صفحه شما را تغییر دهند. در نتایج شخصی، موتور جستجو با استفاده از اطلاعات اضافی که در مورد کاربر می داند برای به دست آوردن نتایج که به طور مستقیم به منافع آنها پاسخ می دهد، استفاده شود. نتایج جستجوی جهانی ویدیو، تصاویر و اخبار گوگل را برای ایجاد نتیجه تصویر بزرگتر ترکیب می کنند که می تواند رقابت بیشتر از سایر وب سایت ها برای کلمات کلیدی مشابه باشد.

 

طراحی سایت-موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

عناصر های ویرایش در هنگام طراحی فروشگاه

۱-معماری

وب سایت هایی را ایجاد کنید که موتورهای جستجو بتوانند به آسانی پوچ شوند. این شامل چندین عنصر، مانند نحوه سازماندهی و دسته بندی مطالب و نحوه ارتباط یک وب سایت با یکدیگر است. یک نقشه سایت XML می تواند به شما اجازه دهد لیستی از URL ها را برای موتورهای جستجو برای نمایه سازی

۲-محتوا

محتوای بزرگ یکی از مهم ترین عناصر برای جستجوگرها است چرا که آن را به موتورهای جستجو می دهد و به وب سایت شما مرتبط است. این فراتر از کلمات کلیدی فقط برای نوشتن محتوای جذاب مشتریان شما به طور مکرر مورد علاقه است.

۳-لینک ها

هنگامی که تعداد زیادی از افراد به یک سایت خاص پیوند دارند، موتورهای جستجو هشدار می دهند که این وبسایت خاص یک مقام است و باعث افزایش رتبه آن می شود. این شامل پیوندهایی از منابع رسانه های اجتماعی می شود. هنگامی که سایت شما به سایر پلتفرم های معتبر پیوسته است، موتورهای جستجو ممکن است محتوای شما را به عنوان کیفیت نیز ارزیابی کنند.

۴-کلمات کلیدی

کلمات کلیدی که شما استفاده می کنید یکی از روش های اولیه موتور جستجو است که شما را رتبه بندی می کند. با استفاده از کلمات کلیدی با دقت انتخاب شده می توانید به مشتریانی که شما را پیدا می کنند کمک کنند.

۵-توصیف عنوان

در حالی که ممکن است در وب سایت ظاهر نشود، موتورهای جستجو به برچسب عنوان در کد HTML سایت شما، کلمات بین <title> </ title> توجه می کنند، زیرا احتمالا وب سایت را توضیح می دهد مانند عنوان یک کتاب یا یک تیتر روزنامه.

۶-محتوای صفحه

اطلاعات مهم را در عناصر فلش و رسانه مانند ویدیو نادیده نگیرید. موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر و ویدیو و یا خزیدن از طریق محتوا در پلاگین های فلش و جاوا را ببینید.

۷-لینک های داخلی

لینک های داخلی کمک می کند تا موتورهای جستجو وب سایت باعث افزایش آنچه بسیاری از متخصصان جستجوگرها به عنوان “لینک آب”. به عبارت دیگر، هرگونه پیوند به سایت شما به همان میزان سود می برد و ارزش محتوای شما را نشان می دهد.

 

طراحی سایت-موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

الگوریتم موتور جستجو چیست؟

هدف الگوریتم موتور جستجو، ارائه مجموعه ای از نتایج جستجوی با کیفیت بالا است که پرس و جو / سوال کاربر را با بیشترین سرعت ممکن برآورده می کند.
سپس کاربر یک گزینه از لیست نتایج جستجو و این عمل را همراه با فعالیت های بعدی انتخاب می کند و سپس به یادگیری های آینده می پردازد که می تواند رتبه بندی موتورهای جستجو را تحت تأثیر قرار دهد.

 

طراحی سایت-موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

وقتی یک جستجو انجام می شود چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که یک پرس و جو جستجو توسط یک کاربر وارد موتور جستجوگر می شود، تمام صفحاتی که مورد توجه قرار می گیرند از فهرست شناسایی می شوند و یک الگوریتم برای سلسله مراتبی صفحات مربوطه را به مجموعه ای از نتایج رتبه بندی می کند.
الگوریتم های مورد استفاده برای رتبه بندی نتایج مرتبط ترین برای هر موتور جستجو متفاوت است. به عنوان مثال، یک صفحه که به شدت برای یک پرس و جو جستجو در Google رتبه بندی می کند، ممکن است برای یک پرس و جو در Bing به شدت رتبه نداشته باشد.
علاوه بر پرس وجو جستجو، موتورهای جستجو از نتایج دیگر مربوطه برای به دست آوردن نتایج استفاده می کنند، از جمله:
محل سکونت: برخی از نمایشگاه های جستجو وابسته به مکان هستند
زبان شناسایی شده : موتورهای جستجو نتایج زبان کاربر را نمایش می دهد،و بتوان آن را شناسایی کرد.
سابقه جستجوی قبلی: موتورهای جستجو نتایج مختلفی را برای پرس و جو با توجه به آنچه کاربر قبلا جستجو کرده است، ارائه می دهد.
دستگاه : مجموعه ای متفاوت از نتایج ممکن است بر اساس دستگاهی که از آن پرسشی ساخته شده است بازگردانده شود.

 

طراحی سایت-موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

چرا صفحه ممکن است فهرست بندی نشود؟

تعدادی از شرایط وجود دارد که در آن یک URL توسط موتور جستجو نمایش داده نخواهد شد. این ممکن است به دلیل:
Exclusions فایل robots.txt – یک فایل که به موتورهای جستجو می گوید چه چیزی نباید در سایت شما بازدید کند.
دستورالعمل ها در صفحه وب به موتورهای جستجو می گویند که آن صفحه (tag noindex) را نشان نمی دهد و یا یک صفحه مشابه دیگر را نشان نمی دهد.
الگوریتم های موتور جستجو، قضاوت در صفحه را با کیفیت پایین، محتوای نازک یا محتوای تکراری دارند.
نشانی اینترنتی که یک صفحه خطا را بازمیگرداند (به عنوان مثال یک کد پاسخ ۴۰۴ غیرقابل شناسایی HTTP).

طراحی سایت-موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

نتایج موتورهای جستجو چگونه نتیجه می گیرند؟

موتورهای جستجو نتایج مرتب سازی را نشان می دهد تا به آنهایی که فکر می کنند بیشترین سود را نشان دهند.
PageRank بهترین الگوریتم شناخته شده است که برای بهبود نتایج جستجوی وب مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت ساده، PageRank مسابقه محبوبیت است. لینک های بیشتری که به یک صفحه وب اشاره دارند، مفیدتر هستند. این به این معنی است که در نتایج بیشتر ظاهر خواهد شد.
صفحات وب در صفحه اول نتایج، آنهایی هستند که PageRank بهترین هستند.
موتورهای جستجوی زیادی برای انتخاب وجود دارد. موتورهای جستجو مختلف از الگوریتم های مختلف استفاده می کنند. این به این معنی است که برخی از سایت ها نتایج خود را به ترتیب متفاوت می دهند و یا حتی ممکن است نتایج کاملا متفاوت را به طور کامل نشان دهند.

 

طراحی سایت-موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

شرکت طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.