تجارت الکترونیک جهانی یک کسب و کار چالش انگیز است. رقابت زیادی وجود دارد و شما باید اطمینان حاصل کنید که توجه مخاطبان خود را جذب کنید، به آنها کمک کنید تا محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند، به آنها مسیری روشن برای تکمیل خرید خود بدهید و بدین صورت تجربه ای فوق العاده داشته باشید تا بتوانید آنها را بازگردانید و دفعات بعد هنگامی که آنها به دنبال محصولاتی هستند، شما را انتخاب کنند.
در اینجا پنج مورد را می توانید انجام دهید تا تجربه وب سایت فروشگاهی خود را بهبود بخشید و یک قدم جلوتر از رقابت با دیگر سایت های فروشگاهی باشید.

۱-وب سایت را برای مشتریان خود آسان کنید

با آسان ساختن، به مشتریان برای پیدا کردن اطلاعات و تکمیل فرایندها، به آنها کمک می کنید که در خرید خود اعتماد به نفس داشته باشند، با کسب و کارتان راحت باشند و در مورد وب سایت شما، تجربه ی خوبی به دست بیاورند.
اطمینان حاصل کنید که به وضوح سیاست های مربوط به قیمت گذاری، حمل و نقل، تاریخ تحویل تخمینی، نقص ها و بازده برای کاهش درخواست های مشتری نمایش داده می شود. هنگامی که انتظارات خود را با مشتریان پیش بینی می کنید، احتمال بیشتری برای خرید ایجاد می کنند و زمانی که به آن انتظارات رسیدید، بیشتر راضی خواهید شد (پس مطمئن شوید که آنها را برآورده می کنید!)
چیز دیگری که میتوانید انجام دهید این است که فرآیند پرداخت را ساده کنید. گام های چند گانه در فرآیند پرداخت، موجب افزایش ناامیدی مشتری می شود و در نهایت منجر به رها کردن سبد خرید می شود. به این منظور تا می توانید فرآیند را برای بسیاری از مراحل غیر ضروری بردارید.
در نهایت مطمئن شوید که مشتریان شما به راحتی می توانند راهی برای تماس با شما پیدا کنند. برای آنها بسیار مفید است که بدانند که اگر به سؤال یا نگرانی برخورد کردند، به راحتی به شما دسترسی پیدا کنند.

 

طراحی سایت-5 راه برای توسعه و بهبود وب سایت فروشگاهی

۲- صفحات محصول عالی ایجاد کنید

محصولات شما مهمترین بخش کسب و کار تجارت الکترونیکی شما هستند و اگر بخواهید مشتریان خود را افزایش دهید و فروش خود را بالا ببرید باید همه کارهایتان را انجام دهید تا آنها را برجسته کنید.
دو عنصر کلیدی برای صفحات موفق محصول وجود دارد:

۱- توضیحات محصول به طور واضح، مختصر و محرمانه
۲- عکاسی مناسب از محصول

توصیف محصول شما باید بازاریابی سطح بالایی از محصول خود را شامل شود، از جمله اینکه محصولات شما را به خوبی توصیف کند، و دلیل مناسبی برای رقابت با دیگران را ارائه دهد. توصیفی که این اهداف را انجام می دهد، به مشتریان شما کمک می کند اعتماد داشته باشند که محصولات مناسب را پیدا کرده و خریدی هوشمندانه داشته باشند.
توصیف محصولات همچنین باید شامل جزئیات و مشخصات مهم مانند اندازه و وزن، شرایط عملکرد، حمل و نقل و یا اطلاعات تحویل باشد. این باعث کاهش ناامیدی مشتری، بازدهی بیشتر و ادامه کار برای سبد خرید می شود.
مردم می گویند یک تصویر به اندازه ی ۱۰۰۰ کلمه توضیحات ارزش دارد. در مورد صفحات محصول شما، اغلب درست است. عکس ها در صفحات محصول شما فرصتی برای ایجاد یک تصور بزرگ و گرفتن دیدگاه اولیه قبل از تصمیم گیری برای خرید هستند. این ارزش زمانی بیشتر می شود که کیفیت عکس های شما بالا باشد.

 

طراحی سایت-5 راه برای توسعه و بهبود وب سایت فروشگاهی

۳- به مشتریان برای تصمیم گیری کمک کنید

مطمئن شوید که مشتریان خود را برای تکمیل یک عمل ساده و آسان آماده کرده باشید. اگر میخواهید آنها به خریداری بپردازند، با شما تماس بگیرند، یک محصول را دانلود کرده یا فرم را تکمیل کنند، آنها همیشه باید بدانند کجا را کلیک کنند.

 

طراحی سایت-5 راه برای توسعه و بهبود وب سایت فروشگاهی

۴- به بازاریابی وی سایت فروشگاهی خود بپردازید

اکنون زمان رسیدگی به مشتری های فعلی، مشتریان جدید و مشتریان بالقوه است. فکر کنید چگونه از رسانه های اجتماعی برای گسترش دسترسی خود استفاده می کنید. برنامه ای برای جمع آوری آدرس های ایمیل و ارتباط با مخاطبان خود، به طور صحیح بسازید. شما می توانید یک خبرنامه با محتوای با ارزش بالا برای مشتریان خود ایجاد کنید، و یا ارائه تبلیغات ویژه به افرادی که در لیست ایمیل شما هستند نیز گزینه ای مناسب می باشد.
حال اگر یک برنامه داشته باشید، چطور می توانید با مشتریان فعلی خود ارتباط برقرار کنید. با استفاده از بازاریابی شما می توانید به مشتریان جدیدی برسید، و هر زمان که مشتریان نیاز به خرید داشتند، نام شما را در پس ذهن خود به خاطر بیاورند.

 

طراحی سایت-5 راه برای توسعه و بهبود وب سایت فروشگاهی

۵-ترافیک خود را اندازه گیری کنید و از داده ها استفاده کنید

اگر میخواهید تجربه تجارت الکترونیکی خود را بهبود ببخشید، باید مشتریان خود و تعاملات آنها را با سایت خود درک کنید. استراتژی تحلیلی قوی، شما را در درک اینکه چگونه کاربران به سایت شما می رسند و کاری را که آنها انجام می دهند، زمانی که در سایت شما سپری میکنند بررسی می کند.
ایده خوبی است که درصد مخاطبان خود را که بعد از ورود به سایت شما را خریداری می کنند اندازه گیری کنند.
اما با نگاهی به بازدیدکنندگان که خریدی ندارند، ممکن است بینش بیشتری کسب کنید.
قبل از ترک آنها چه مدت در سایت شما هستند؟
از چه صفحاتی خارج می شوند؟
چگونه سایت را مرور می کنند؟
MyCommerce ابزارهای یکپارچه ای ارائه می دهد که به شما کمک می کند این اطلاعات را ردیابی و اندازه گیری کنید.
همه این داده ها می توانند به شما کمک کنند تا حوزه های سایت خود را که باید برای بهبود آن تمرکز کنید یاد بگیرند.
با سرمایه گذاری زمان و تلاش در این پنج حوزه سایت تجارت الکترونیک، می توانید تجربه وب سایت فروشگاهی خود را بهبود بخشید، کسب و کار و فروش را نیز افزایش دهید.

 

طراحی سایت-5 راه برای توسعه و بهبود وب سایت فروشگاهی

 

شرکت طراحی سایت اینتن یکی از معتبرترین و پیشرفته ترین شرکت ها در زمینه ی طراحی و بهینه سازی سایت است.شرکت اینتن متشکل از تیم حرفه ای و با تجربه در عرصه ی فضای مجازی است که فعالیت عمده ی آن در زمینه ی طراحی سایت ،سئو سایت و برند سازی اینترنتی است.شرکت اینتن به صورت رسمی با سابقه ی درخشان بیش از ۴ سال توانسته یکی از شرکت های برتر را به خود اختصاص دهد و به عنوان پیشرفته ترین شرکت طراحی سایت نیز باشد.شرکت طراحی سایت اینتن علاوه بر طراحی سایت اختصاصی،سایت های ارزان قیمت فروشگاهی و … نیز در اختیار مشتری های خود قرار می دهد و علاوه بر طراحی سایت ارزان نمونه قالب آماده های بسیاری در اختیار کارفرما قرار داده تا مطابق با حیطه ی کاری خود بهترین دمو را انتخاب کنند.