تگ های متا نشان دهنده آغاز بسیاری از آموزش های SEO، برای بهتر یا بدتر شدن است. همیشه درباره بدی  متا تگها – یعنی کلمات کلیدی meta tag میشنویم. یکی از اولین چیزهایی که در سایت بررسی شده است، سوء استفاده از متا تگ ها است، عمدتا به این دلیل که آنها در بالای هر صفحه در header قرار دارند و بنابراین اولین چیزی که دیده می شود. اما ما نمی خواهیم خیلی منفی باشیم متا تگ ها بعضی از بهترین ابزارها در یک پرونده بازاریابی جستجو هستند.
تگ های متا فراتر از توصیف و کلمات کلیدی وجود دارد، هرچند که این دو بیشتر برداشت می شوند. من نمی توانم تمام متا تگ ها را اضافه کنم، اما یک منبع متا تگ جامع وجود دارد که شما باید چک کنید.
توصیه : برچسب های متا را که لازم ندارید اضافه نکنید – آنها فقط فضای کد را می گیرند. و هرچقدر کد کمتری داشته باشید، بهتر است. کد صفحه خود را به عنوان مجموعه ای از دستورالعمل های گام به گام برای یک مرورگر در نظر بگیرید.

طراحی سایت-متا تگ های SEO

متا تگ های خوب و مناسب

اینها برچسبهای متا هستند که باید در هر صفحه باشند. توجه داشته باشید که این یک لیست کوچک است که اینها تنها مواردی هستند که لازم است بدانید.
نوع محتوای متا – این برچسب لازم است تا کاراکتر شما را برای صفحه اعلام کند و باید در هر صفحه حضور داشته باشد. خروج از این می تواند بر روی صفحه نمایش شما در مرورگر تأثیر بگذارد. چند گزینه در زیر ذکر شده است، اما طراح وب شما باید بداند که چه چیزی برای سایت شما مناسب است.

<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=utf-8″ />

<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=ISO-8859-1″>

طراحی سایت-متا تگ های SEO

عنوان :

در حالی که برچسب عنوان با “متا” شروع نمی شود، اما در header قرار دارد و حاوی اطلاعاتی است که برای SEO بسیار مهم است. شما همیشه باید یک برچسب عنوان منحصر به فرد در هر صفحه ای که صفحه را توصیف می کند داشته باشید.

Meta description :

این تگ برای یک هدف اصلی استفاده می شود: برای توصیف صفحه به جستجوگرها از طریق SERPs از آنها استفاده می شود. این برچسب بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد، اما توجه به آن بسیار مهم است. این نسخه ای است که تعیین می کند که آیا کاربران بر روی نتیجه شما کلیک می کنند. آن را در ۱۶۰ کاراکتر ذخیره کنید و آن را برای توجه کاربر مورد توجه قرار دهید.

Viewport :

در دنیای تلفن همراه، باید Viewport را مشخص کنید. اگر این کار را نکنید، خطر داشتن یک تجربه ضعیف همراه شما خواهد بود – ابزار Insight Tool PageSpeed Google به شما در مورد آن بیشتر توضیح میدهد. برچسب استاندارد آن به صورت زیر است:

<meta name=viewport content=”width=device-width, initial-scale=1″>

طراحی سایت-متا تگ های SEO

متا تگ های indifferent

سایت های مختلف نیاز به استفاده از این تگ در شرایط خاص دارند، اما اگر می توانید از آن استفاده نکنید، این کار را انجام دهید.

متا تگ های شبکه های اجتماعی:

داده های OpenGraph و توییتر برای به اشتراک گذاری مهم هستند.

روبات ها:

یک تصور اشتباه این است که شما باید یک متا تگ ربات داشته باشید. بیایید این مسئله را روشن کنیم: از نظر ایندکس سازی و لینک گذاری، اگر شما یک تگ متا ربات را مشخص نکنید، آن را به عنوان مطلب ایندکس شده دنبال می کنند. فقط اگر بخواهید یکی از آن دو دستور را تغییر دهید که شما باید روبات های متا را اضافه کنید. بنابراین، اگر شما می خواهید به noindex بپردازید اما پیوندهای مربوط به صفحه را دنبال کنید، تگ زیر را فقط با noindex اضافه می کنید. فقط آنچه را که می خواهید متفاوت باشد را تغییر دهید.

<meta name="robots" content="noindex" />

زبان language :

تنها دلیل استفاده از این برچسب این است که شما در حال انجام یک کار بین المللی هستید و باید زبان اصلی مورد استفاده در صفحه را اعلام کنید. این متا زبان را برای لیست کامل زبانهایی که می توانید اعلام کنید، بررسی کنید.

Geo :

این متا تگ ها توسط Bing پشتیبانی می شوند. لازم به ذکر است که بدانید گوگل این متا را پشتیبانی نمی کند.
این متا در سه نوع وجود دارد: نام و نام خانوادگی، موقعیت (طول و عرض جغرافیایی) و منطقه.

طراحی سایت-متا تگ های SEO

متا تگ های نا مناسب

اگر شما از این متا تگ ها استفاده کنید، اتفاق ناگوتری رخ نخواهد داد.
اگر شما مایل باشید می توان به تمیز کردن بخش <head> پرداخت.

نویسنده / نویسنده وب :

این برچسب برای نام نویسنده این صفحه استفاده می شود. وجود این تگ در صفحه، اجباری نیست.

Revisit after:

این متا تگ یک فرمان به روبات ها است تا بعد از یک دوره زمانی خاص به یک صفحه بازگردد. این مت تگ برای یک موتور جستجو بزرگ استفاده نمی شود.

Rating :

این برچسب برای نشان دادن رتبه محتوا استفاده می شود. به نظر می رسد که بهترین راه برای یادآوری تصاویر بد، قرار دادن آنها در یک پوشه جداگانه از تصاویر دیگر در سایت شما و هشدار دادن به گوگل است.

Expiration / date:

“تاریخ انقضا” برای یادآوری زمانی که صفحه منقضی می شود، و “date” تاریخ زمانی است که صفحه ایجاد شده است. آیا هر یک از صفحات شما منقضی می شود؟ فقط آنها را حذف کنید (اما لطفا به روز رسانی محتوا را ادامه ندهید، حتی مسابقات – به جای آن مسابقه سالانه را برگزار کنید)! و برای «تاریخ» یک نقشه سایت XML ایجاد کنید و آن را به روز نگه دارید. این بسیار مفید است.

چکیده:

این برچسب گاهی اوقات برای قرار دادن خلاصه ای از محتوا می باشد.

طراحی سایت-متا تگ های SEO

Distribution :

ارزش ” Distribution ” ظاهرا برای کنترل افرادی که می توانند به سند دسترسی داشته باشند، معمولا به عنوان “جهانی” استفاده می شود.

ژنراتور :

این تگ برای یادآوری اینکه کدام برنامه این صفحه را ایجاد کرد استفاده می شود.

کنترل کش cache control :

این برچسب برای کنترل زمان و اینکه چقدر یک صفحه در مرورگر ذخیره شده است، استفاده می شود. بهتر است این کار را در هدر HTTP انجام دهید.

نوع منبع :

این برای نام نوع منبع صفحه، مانند “سند” استفاده می شود.

شرکت طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.