فریم ورک چیست:

مجموعه ایی از کتابخانه های برنامه نویسی و قوانین برنامه نویسی است که برای رفع مشکلات کدنویسی در فضای وب است.فریم ورک در حوزه ی برنامه نویسی وب و سایر زبان های برنامه نویسی است اما به صورت کاربردی تر و وسیع تر.
در طراحی سایت فریم ورک ها مجموعه ی کدها و اسکریپت ها در زبان های مختلفی در توسعه ی وب سایت از جمله html,css,js,php هستند که می توان از آنها در جهت حل مشکلات استفاده کرد و یا به کمک آنها سایت را راه اندازی کرد.استفاده از فریم ورک ها باعث می شود سرعت کدنویسی را افزایش دهد و کار را راحت و امنیت را بالا می برد.

طراحی سایت-معرفی فریم ورک های طراحی سایت

فریم ورک ها در طراحی سایت دو نوع هستند:

۱-فریم ورک های کامل:

فریم ورک های ساده یا همان css است که به آن گرید سیستم گفته می شود که سیستم های ستونی را ارائه می دهند و با توجه به طرح سایت عناصر صفحه را مثل عناصر یک جدول بچیند.

۲-فریم ورک های ساده:

فریم ورک های کامل در طراحی سایت از منبع کاملی تشکیل شده است که از آنها در تایپو گرافی ،فرم ها،دکمه ها،و … استفاده نمود.

مزایای فریم ورک:

استفاده از کدهای آماده ی کتابخانه باعث می شود کدنویسی کاهش یابد.
از تکرار کدنویسی باید جلوگیری کنیم.
کدنویسی را ساده کنید.
بیشتر فریم ورک های قدرتمند محبوب هستند.
ساده نویسی کدها
فریم ورک های محبوب از اهمیت و امنیت بالایی برخوردار هستند.

معایب فریم ورک:

اطلاعات کافی نداشتن برای تجزیه و تحلیل فریم ورک امنیت را پایین می آورد.

فریم ورک های طراحی سایت ریسپانسیو:

Css به صفحات وب استایل می دهد و به همین دلیل فریم ورک های طراحی سایت ریسپانسیو بر پایه ی css ایجاد می شود.

فریم ورک بوت استرپ:

یکی از بهترین فریم ورک های css است،بوت استرپ فریم ورک رایگانی است که از سیستم گرید برای صفحات استفاده می کند و صفحات را به دوازده قسمت مساوی تقسیم می کند که باید اندازه هایتان را براساس این قسمت در نظر بگیرید مانند اینکه وقتی سایت را بر روی گوشی باز می کنید قاعدتا کوچکتر می شود و باکس شما هم به همان اندازه کوچک می شود.تقریبا بسیاری از بوت استرپ پشتیبانی می کنند البته به جز ورژن های قبل از سال ۲۰۱۱ که فریم ورک هنوز نیامده بود.

طراحی سایت-معرفی فریم ورک های طراحی سایت

فریم ورک فاندیشن:

اگر در سایت از فریم ورک ها بازدید کنید کمپانی های بزرگی نیز مانند hp،آمازون،موزیلا،سیسکو،نشنال ژئوگرافیک و… از این فریم ورک استفاده میکنند در واقع این فریم ورک بعد از بوت استرپ جز محبوبترین فریم ورک ها هستند که در حقیقت رقیب بوت استرپ است.

طراحی سایت-معرفی فریم ورک های طراحی سایت

فریم ورک متریال یو آی:

به طراحی گوگل برای اندروید و طراحی مایکروسافت از ویندوز ۸ به بعد است و یکی از بهترین فریم ورک های css در زمینه ی طراحی متریال است.

طراحی سایت-معرفی فریم ورک های طراحی سایت

فریم ورک ui kit:

یک فریم ورک قابل توسعه بر پایه ی less و sass است و از این در قالب های وردپرسی استفاده می کنند و سفارشی سازی شده است.

طراحی سایت-معرفی فریم ورک های طراحی سایت

فریم ورک Semantic UIا :

این فریم ورک جز فریم ورک های کاربردی است که بهتر است با آن کار کنید تا متوجه شوید کدام یک از فریم ورک ها آسان تر است و به نظر می رسد که بوت استرپ و متریال یو آی آسان تر است.

طراحی سایت-معرفی فریم ورک های طراحی سایت

چنانچه تمایل دارید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید میتوانید با شرکت طراحی سایت اینتن تماس حاصل فرمایید و از کارشناسان خبره اینتن مشاوره بگیرید .راه های ارتباطی با ما شماره ای ۲۲۳۴۳۵۰-۲۶۷۶۷۲۶۴ میباشد .