یکی از علل جذب مشتری در طراحی سایت محتوا نویسی است که باعث میشود مخاطبان زیادی را جذب کند.برای اینکه محتوا نویسی در سایت تاثیر به سزایی داشته باشد میتوانید مطالب به روز شده را به اشتراگ بکذارید و کاربران زیادی را جذب و سایت شما را هدایت میکنند.بازاریابی محتوا یکی از مهمترین دستورالعمل های بازاریابی است و برای انتشار محتوای با ارزش برای جذب و نگه داشتن کاربران و جذب مشتری بیشتر است.


برای سئو و قرار دادن کلمات کلیدی طولانی مناسب است.این مورد برای جذب بیشتر و ایجاد لینک و اعتبار سایت در موتورهای جستجو کمک میکند.

سه راه مناسب برای بازاریابی محتوایی:

وبلاگ،فرمت های خلاقانه،محصولات جانبی
این ها با هم در همه ی موارد متفاوت هستند و نتیجه ی هماهنگی ندارند. مثلاً برای ایجاد وبلاگ کاری بسیار کم هزینه و ساده میباشد ولی محصولات جانبی پر هزینه و مشکل هستند،ولی نتیجه ی فوق العاده ایی دارد.


وبلاگ:

ساخت وبلاگ  ساده ترین راه برای بازاریابی محتوا میباشد. بسیاری از شرکت ها مطالب هایی در مورد مفهومات جدید در زمینه کاری خود و راهکارهای کاربردی و … در سایت خود به طور مرتب قرار میدهند.آنها این مقاله ها را در سایت خود میگذارند و کاربران زیتدی را جذب میکنند.

فرمت های خلاقانه

اینفوگرافی: اینفوگرافی برای ارائه مطالباست که از طریق تصویر میباشد یعنی محتوا را به همراه تصاویر با نوشته های بسیار کوتاه ارائه میکنید و در صورت پیاده سازی درست بسیار تأثیرگذار است.
اینفوگرافی متحرک: همان اینفوگرافی ها هستند به همراه انیمیشن
ویدئو: روز به روز به ارزش و نقش ویدئو در دنیای سئو و بازاریابی افزوده میشود زیرا کاربران تمایل بیشتری برای تماشای ویدئوها نشان میدهند. اگر تصویر باعث جلب توجه مخاطب میشود، تأثیر ویدئو هزاران برابر تصویر است. سعی کنید ویدئوهایی با هدف ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات کاربران و یا ویدئوهای آموزشی تهیه کنید تا پاسخگوی نیاز کاربرانتان باشد.
گرفتن تست: سعی کنید کاربر را به گونه ای تشویق به تعامل با سایتتان نمایید. مثلاً اگر مطلبی آموزشی ارائه میکنید در انتها تستی ارائه کنید نا کاربر مهارت خود را از آن طریق بسنجد.
مصاحبه: مصاحبه با اشخاص سرشناس و باتجربه در فیلد کاری خودتان باعث جلب توجه کاربرانتان میشود.

3- محصولات جانبی:

این روش پیشرفته ترین روش بازاریابی محتوا میباشد. محصولات جانبی، محصولات یا خدمات جدیدی هستند که در کنار محصولات و خدمات اصلی تان ارائه میکنید. این روش وقت گیرتر و هزینه بر تر میباشد ولی اثربخشی آن خیلی بالاست.