یکی از روش های مهم مدیران کسب و کارهای اینترنتی در این است که بعد از خدمات درست با کسب و کارشان در صفحه ی اول گوگل می باشند و تاثیرات خوب و قابل توجهی را ببیند و این امر زمان می برد تا مطالب در گوگل ایندکس شود.روش کار کردن گوگل به این صورت است که از زمانی که لینکی برای بررسی معرفی می شود گوگل شروع به بررسی می کند.

۱-اکانت گوگل وب مستر:

برای ایندکس مطالب سایت یکی از مهمترین روش را که باید برای طراحی سایت انجام دهید این است که در هر سایت باید یک آمارگیر قوی و ساخت اکانت گوگل وب مستر نصب کنید و سایت خود را به گوگل معرفی کنید و وضعیت سایت خود را از جمله بازدید ربات گوگل را از سایت خود بررسی و در نظر بگیرید.

۲–استفاده از fetch as google:

در گوگل وب مستر خود می توانید برای اینکه مطالب سایت خود سریعتر در گوگل ایندکس شود باید آن مقالات را در گوگل وب مستر ثبت کنید و یا مطالبی را که به تازگی به روز رسانی شده اند را ثبت کنید تا مورد بررسی قرار گیرد و ایندکس شود.برای ایندکس مطالب سایت از طریق نوار کاری health  روی گزینه ی fetch as google  کلیک کرده و آدرس مورد نظر در باکس سفید رنگ وارد کرده و بر روی fetch کلیک کنید و بعد از بارگذاری مجدد صفحه وضعیت successful  تغییر می کند و در آخر بر روی دکمه ی submit to index  کلیک کنید.برای ایندکس مطالب سایت از دو روش می توانید استفاده نمایید.۱-یا خود صفحه را بررسی میکنید یا آدرس مورد نظر با تمام لینکهای موجود در آن سایت.در هر ماه ۱۰ بار می توانیم از روش دوم استفاده نماییم و ۲۰۰۰ بار از روش اول برای ایندکس مطالب سایت می توانیم استفاده نماییم.

۳-نقشه ی سایت:از نقشه ی سایت به عنوان نقشه ی راه های ربات در گوگل استفاده می کنیم و آنها شما را به صفخات داخلی سایت راهنمایی می کنند.

۴-لینک های ورودی به سایت:

اگر صفحه ایی به وسیله ی گوگل ایندکس شوند و لینک به شما بدهند ربات گوگل به ایندکس مطالب سایت شما می پردازند و برای این کار باید لینک های مناسبی و با کیفیت از سایتهای دیگر به صفحات خود داشته باشید.

۵-گوگل پلاس:

یک گوگل پلاس بسازید و در صفحه درباره ی ما لینک سایت خود را قرار دهید،گوگل پلاس یکی از سرویس های اصلی گوگل است و توجه ویژه ایی به آن میشود و برای ایندکس مقالات سایت استفاده از شبکه های اجتماعی دیگر مانند تلگرام،اینستاگرام و … می توانید استفاده کنید.

۶-رعایت نکات کد نویسی:

با رعایت نکات کد نویسی می توانید کار رباتهای گوگل را برای ایندکس سایت خود راحت تر کرده و سرعت این پروسه ها را افزایش داده اید.

۷-سرعت بیشتر ایندکس بهتر:

با کاهش زمان بارگذاری صفحه نسبت به همان سرعت ایندکس سایت را افزایش می دهد،سرعت سایت یکی از مهمترین موضوعات برای سنجش کارایی و سئو سایت است.

۸-لینک سازی داخلی در سایت:

ارتباط مناسبی بین صفحات داخلی ایجاد کنید و لینک های مرتبط بین مطالب بسازید این کار باعث می شود که ربات های گوگل از صفحات ایندکس شده به صفحات جدید سایت راه پیدا کنند و سرعت ایندکس مطالب را افزایش دهند.