چند سالی است که وارد حوزه ی بازاریابی و مدیریت شده است،این یک استراتژی برای مدیریت روابط و تعاملات سازمان با مشتریان است که با این کار می توانند افزایش فروش داشته باشند و رضایت مشتریان را چند برابر کنند.طراحان نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری بعد از گسترش شبکه های اجتماعی تصمیم گرفتند CRM  اجتماعی را طراحی کنند.CRM  اجتماعی یعنی فعالیت های شبکه های اجتماعی مانند:فیسبوک،توییتر،لینکدین و … هستند.مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) در طراحی سایت و دیگر … کارها به کسب و کار کمک میکند تا با مردم ارتباط خوبی برقرار کنیم. رسانه های اجتماعی جایی برای تبادل نظرات و ارسال نظرات در مورد محصولات می باشد.شرکت ها اطلاعات CRM اجتماعی را با داده هایی که توسط بخش های دیگر دریافت شده است را ادغام و به یک نتیجه گیری دست پیدا می کنند.


کاربرد نرم افزار CRM:

نرم افزار CRM اطلاعات تماس مشتری را در کسب و کار ثبت کرده و برای ارتباط بهتر با مشتریان را فراهم می کنند.CRM به عنوان ابزار فروش بازاریابی مورد توجه مردم قرار گرفته است،بزرگترین مزایای مدیریت ارتباط با مشتری در سایر حوزه ها از جمله مدیریت،خدمات مشتریان،زنجیره تامین قرار گرفته است.

مزایای CRM:

۱-مدیریت خوب در ارتباطات:

به وسیله سیستم مدیریت تماس CRM، همه تماس ها، سوالات، مذاکرات و ارتباطات با مشتریان ثبت و ضبط شده و در دسترس همه اعضای گروه قرار می گیرد.

۲-تقویت همکاری بین بخش های مختلف:

سیستم CRM این روش را برای کارکنان بخش های مختلف همکاری نزدیکتر و بهتری در کسب و کار فراهم می کند.

۳-افزایش بهره وری و کارآمدی:

به کمک سیستم CRM، از کار وظایف اجرایی مانند نیاز به ارسال ایمیل های پیگیری و جلسات توضیحی با مدیران کاسته می شود. از این طریق می توان ارسال و تست ایمیل های پیگیری را به دست اتوماسیون سپرد.

۴-مدیریت بهتر فروش:

به کمک CRM، مدیران فروش را به جایی می رسانند که به وسیله ی  آن می توانند ارتباطات با مشتریان و تعاملات آنها را تحلیل کنند و امکانات فروش را تحلیل و ارزیابی کنند.



۵-پیش بینی یکپارچه و دقیق فروش:

وجود پیش بینی های دقیق تر و بهتر منابع کامل اطلاعاتی و یکپارچه را برای مدیران فروش آسانتر می کند.

 ۶-گزارش های قابل اعتماد و عمل پذیر

به کمک سیستم CRM مسائل و مشکلات را شناسایی میکنند و برای رفع سریع این کارها امکانپذیر می شود.

۷-بهبود شاخص های فروش:

سیستم های گزارش دهی و اطلاعاتی کاری جامع و کامل نسبت به کارآمدی و میزان بهره وری تبدیل و در مراحل مختلف فروش در اختیار شما می گذارند.

۸-افزایش میزان رضایتمندی و حفظ مشتری:

با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات قابل فهم و به روز تعاملات مشتری، پیش بینی مسائل و رسیدگی به اعتراضات را آسانتر می کند.

۹-بازگشت سرمایه بهتر برای بازاریابی:

وجود نظارت دقیق به کسب و کارها کمک می کند تا متوجه بشوند که چه فعالیت ها و کمپین های بازاریابی برای مشتریان شان کاربردی تر و تاثیرگذارتر است.

۱۰-تقویت و بهبود محصولات و خدمات:

یک سیستم قوی CRM از منابع متنوع متعدد موجود در داخل کسب و کار و خارج از آن اطلاعات جمع آوری می کند.و در آخر CRM  به کسب و کار کمک می کند تا با مردم ارتباط خوبی برقرار کنیم.