برای بهبود رتبه ی سایت دستورالعمل های زیادی وجود دارد که بتوانیم رتبه ی سایت خود را در گوگل بالا ببریم دستورالعمل سئو حرفه ای داشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که این موارد از همه ی موارد مهمتر است.امروزه بیشتر کارهایی که انجام می دهیم با استفاده از اینترنت صورت می گیرد. در واقع سئو حرفه ای شامل عملیات هایی است که در درون و بیرون سایت انجام می شود تا در نهایت بتواند بازدیدکننده سایت شما را افزایش دهد. سئو در حقیقت یک کار زمان بر است و برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه باید صبر و دقت فراوانی داشت.


۱-کلمات کلیدی مناسب و مرتبط:

با استفاده از نرم افزارهای مختلف جستجوی کلمه ی کلیدی،کلماتی که به کار شما مرتبط می شود را جستجو می کند و شما می توانید بر روی آن کلمه ی کلیدی مرتبط کار کنید،شناسایی و جستجوی کلمات کلیدی بسیار مهم است و کلمه ی کلیدی در سئو از اهمیت بیشتری برخوردار است و می تواند تاثیر گذار باشد.استفاده از کلمات کلیدی در طراحی سایت باعث می شود که دسته و بخش های جدیدی را در سایت شما به وجود می آورد و با این کار کاربر بیشتری به سایت خود منتقل می کنید.مزایای این دسته بندی در سایت ممکن است کاربران زیادی به مطالب شما علاقه شوند و همچنین می توانید کلمات کلیدی را مرتب دنبال کنید و ببینید در چه رتبه ایی قرار دارید و در صفحه ی چندم گوگل قرار دارید و همینطور سایت هایی که در رتبه های اول قرار دارند را تحلیل و بررسی کنید که با چه نوع کلمات کلیدی سایت را به رتبه ی اول آورده اند و این تحلیل و بررسی به شما کمک می کند تا به رتبه ی اول گوگل نزدیک شوید.

۲-در سایت چه محتوایی نیاز است:

اطلاعاتی که در نظر کاربران است باید در دستور کار شما قرار بگیرد،ایجاد محتوا در سایت باید براساس نیاز کاربران باشد چون شما سایت و اطلاعات برای استفاده ی آنان را طراحی و بهینه سازی نمی کنید.محتوا در سایت از مزایای مهم است که تاثیر بسیار زیادی می گذارد محتوا باید طوری باشد که عمق نیاز کاربر را برطرف نماید و دنبال کردن سایت برایش مفید باشد.

۳-روبوت های گوگل سایت شما را قبول نمایند:

برای اینکه کاربران بتوانند به سایت و بلگ شما دسترسی داشته باشند ابتدا باید سایت شما در اختیار کاربران باشد و محتوایی که شما برای سایت می گذارید باید مفید و قابل استفاده باشد که روبوت ها هم محتوای سایت شما را قبول نمایند.

۴-تمرکز بر روی دریافت لینک:

سیگنال شبکه های اجتماعی بسیار سودمند است،برای بدست /اوردن بک لینک محتوای سایت شما باید ارزش داشته و جذب کننده و غنی باشد و همچنین بهتر است سایت شما یک دامین خوب داشته باشد که در خاطره ها بماند و به راحتی نوشته شود.

۵-اعتبار و مقبولیت خود در طول زمان با بازاریابی:

سعی کنید در کسب و کار خود حرفه ایی شوید،حضور در کنفرانس ها و همایش ها که مربوط به تجارت شماست بسیار اثر بخش و تاثیرگذار است اگر بتوانید خود را که داراییک فن بخصوص در فعالیت خود نشان دهید و همه خواستار همکاری و هم ارتباط یا با شما را دارند.