گوگل وب مستر یعنی همان search console  است که روش استفاده از گوگل وب مستر که یک منبع ضروری و مهم برای هر کسب و کاری است و برای موتورهای جستجو بهینه سازی می شود.

Google webmaster tool  در مورد هر چیزی که google  می بیند آماده می کند و اطلاعات متنوع و به روزی را ارائه می دهد.لینکهای ورودی که وجود دارد کلمات کلیدی ترافیک را افزایش می دهد.

نحوه ی استفاده از گوگل وب مستر:

۱-داشبورد:مهمترین اطلاعات مربوط به سایت را به شما می دهد و از اطلاعات متفاوتی برخوردار است که می تواند به شما کمک کند.

۲-پیام های وب:google  با مدیریت وب ارتباط دارد و بر روی موضوعاتی که مهم هستند تمرکز می کند و ممکن است به شما بگویند که سایت با نرم افزارهای مختلفی آلوده شده است و یا سیستم مدیریت محتوا (cms)  باید به روز شود تا وب سایت شما از آسیب های امنیتی شناخته شده محافظت کنند.

۳-تنظیمات:زمانی که بر روی گزینه ی چرخ دهنده کلیک می کنید گوگل وب مستر گزینه های سفارشی چندگانه را به شما ارائه می دهد تا با گوگل درباره ی اهداف بازاریابی ارتباط برقرار کنید.

۴-مدیران و کاربران سایت: به عنوان مدیریت سایت می توانید مورد اضافه کردن کاربران به حساب و مشخص کردن اختیارات خود را در آن داشته باشید.مدیران سایت دسترسی به همه موارد در سایت و ایجاد تغییرات احتمالی دارند. کاربران با دسترسی که برای آنان محدود شده میتوانند داده ها را ببینند اما بیشتر موارد از جمله ارسال نقشه ها و URLهای سایت ممنوع هستند.

۵-تغییر آدرس: این جایگاهی است که می توانید به گوگل اطلاع رسانی کنید که وب سایت شما به یک دامنه جدید مهاجرت می کند.در این مرحله بعد از اینکه سایت جدید را راه اندازی کردید و صفحات قدیمی را به جدید با ۳۰۱ تگ راهنمایی کنید.


جستجوی نمایش ها:

در این بخش نمایش جستجو به شما کمک می کند تا ترافیک وب سایت و کلمات کلیدی خود را متوجه شوید و استفاده کنید زمانی که Google Analytics  اطلاعات سطحی در مورد منابع ترافیک طراحی سایت خود را ارائه می دهد، گوگل وب مستر  با نشان دادن ترافیک وب سایت حقیقی شما با نشان دادن تعداد برداشت ها و رتبه بندی های وب سایت شما به دست می آید. ممکن است در مورد کلمات کلیدی به عنوان ظاهر در نتایج جستجو) تعریف شده باشد، اما شما چند کلیک را بیشتر دریافت نمی کنید، این روش به شما جاهایی را نشان می دهد که شما می توانید تلاش های SEO خود را متمرکز کرده و رشد دهید.

جستجوی نمایش ها ۵ کاربرد مختلف را ارائه می دهد:

۱-پرس و جو: در این روش به شما نشان می دهد که کلمات کلیدی وب سایت شما  رتبه بندی شده است. تحقیق یک روش سریع است که به شما راه هایی در مورد کلمات کلیدی خاص نشان می دهد و تفاوت بین رتبه بندی و ترافیک را به شما آموزش می دهد.

۲-افسانه ها:در این مورد شما می توانید ببینید که چه تعداد افراد در بخش های مختلف وب سایت شما را در نتایج جستجو مشاهده میکنند

۳-کلیک ها: تعداد بازدید کنندگان محتوای شما را در نتایج جستجو مشاهده کرده و بر روی آن کلیک کرده اند.

۴-نرخ کلیک کردن:در این روش تعداد کلیک کردن یک متریک است که به شما نسبت کلیک ها و برآوردها را می گوید.

۵-موقعیت متوسط:در این روش شما می توانید ببینید که چگونه وب سایت شما در رتبه بندی برای هر کلمه کلیدی است.