یکی از مسائلی که بعد از بحث سئو مورد توجه می باشد عوامل موثر در بهینه سازی سایت ها است.یهینه سازی سایتها از الگوریتم های منحصر به فردی برای رتبه بندی هر چه بهتر در موتورهای جستجو استفاده می شود.این عوامل در داخل و خارج از صفحه ی سایت قرار دارند که در زیر به بیان آنها می پردازیم:


۱-بازاریابی محتوایی:

اولین مسئله ی قابل توجه بیش از رسیدگی به مبحث عوامل موثر در بهینه سازی موتورهای جستجوگر،مسئله محتوا می باشد.محتوا شما را در جذب موتورهای جستجوگر و ارتباط شما با بازدیدکنندگان یاری می بخشد.در صورتی که محتوای تولید شده توسط سایت شما از کیفیت بالا و استانداردی برخوردار باشد همین امر سبب میشود تا رتبه سایت شما در بین صفحات سایت های دیگر به نتایج بالاتری صعود کند.جذاب بودن مطالب شبب میشود تا بادیدکنندگان با جستجوی کمتر لذت بیشتری از سایت ببرند و بازدیدکنندگان موثر سایت شما تبدیل شوند.

۲-سئو  بر روی صفحه:

روش های جستجو بر روی صفحه عناصری هستند که در سایت شما اتفاق می افتد. و شما به طور کامل کنترل می کنید. این بیشتر از بازاریابی محتوا است.

در اینجا تعداد کمی از عوامل جستجو در صفحه که به بهینه سازی سئو وب سایت شما بر روی صفحه کمک می کند اشاره می کنیم:

۱-title tag:

برچسب یا عنوان ها در صفحه های سایت به موتورهای جستجو کمک می کند و اططلاعات صفحه سایت را در اختیارش می گذارد.عنوان باید بیش تر از ۷۰ کاراکتر نباشد و کلمه کلیدی که محتوای شما بر آن متمرکز است در عنوان ذکر شود.

۲-Meta Description:

شرح متا در وب سایت برای درک بهتر بازدید کنندگان صفحه ی سایت است که باید در متا باید از کلمه ی کلیدی استفاده شود.

۳-Sub-headings:

زیر عنوان ها محتواهای سایت را برای کاربران سایت راحت تر میکند و می توانند به مطالب دسترسی پیدا کنند. موتورهای جستجوگر کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند و همچنین می توانید از برچسب های H1,H2  در زیر عنوان استفاده کنید.

۴-Internal Links:

لینک های داخلی و یا لینک های دیگر به محتواهای دیگر در سایت شما می تواند به موتورهای جستجوگر کمک کند.

۵-Image Name and ALT Tags:

اگر در عکسایی در محتوای سایت می گذارید برای هر تصویر نام بگذارید این باعث میشود موتور جستجوگر به عکسای شما دسترسی بهتری پیدا میکنند و به راحتی آن را پیدا میکنند و در این مرجله باید از کلمه ی کلیدی سایت استفاده نمایید، زمانی که کاربران یک جستجوی تصویری برای یک کلمه کلیدی دارند تصاویر شما ظاهر شود.در صورتی که به صورت استراتژیک از کلمات کلیدی بیش از حد مجاز در محتوای خود استفاده کنید گوگل و یا موتورهای جستجوگر صفحه شما را جریمه خواهد کرد.

۶-SEO خارج از صفحه:

به جز عناصر جستجو در صفحه عناصری خارج از صفحه وجود دارد که میتوانند به بهینه سازی سایت کمک کنند.

۷-عوامل خارج از صفحه SEO

یک عامل مهم در رتبه بندب گوگل،مسئله اعتماد می باسد. درواقع می توان گفت که گوگل همیشه به دنبال سایتی است که به صورت قانونی فعالیت کند تا به بازدیدکنندگان معرفی نماید. به همین جهت یکی از بهترین راه های ایجاد اعتماد سایت، تولید بک لینک در سایت های دارای مجوز می باشد.

یکی از روش های ساخت صفحه آفلاین سئو، لینک ها هستند. به همین جهت ایجاد ارتباط با سایت هایی که محتوای با کیفیت و استاندارد تولید می کنند بسیار حائز اهمیت می باشد. پس همواره سعی کنید به تبادل للینک با سایت های معتبر بپردازید.

از عوامل خارج از صفحه سئو می توان به شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری محتوا اشاره کرد.به هر میزان که محتوای تولید شده توسط سایت شما باکیفیت تر و دارای استاندار باشد، احتمال به اشتراک گذاری محتوای شما توسط دیگران در شبکه های اجتماعی بالاتر می رود.