یکی از چالش هایی که اغلب افراد هنگام طراحی سایت با آن روبرو می شوند این است که چه هاست و سروری را برای خود انتخاب کنند؟ و اینکه آیا سرور های ایرانی برای هاستینگ سایتشان بهتر هستند یا سرور های خارجی؟
برای پاسخ به این سوالات و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تاثیر هاست و سرور بر روی سئو سایت با طراحی سایت اینتن همراه باشید…

سرعت لود سایت در تاثیر هاست و سرور بر روی سئو سایت

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر روی سئو سایت سرعت لود شدن صفحات سایت می باشد، این قضه زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که سرعت اینترنت بازدید کنندگان سایت پایین بوده و افراد نتوانند به راحتی با اینترنت کار کنند. علاوه بر این سرعت لود صفحات یکی از معیار های رتبه بندی سایت در نتایج جستجو بوده و سایت هایی که سرعت لود بالاتری دارند مسلما از رتبه بالاتری نیز برخوردا خواهند بود.
گزینه ی اول برای افزایش سرعت لود سایت ، بکارگیری استاندارد های طراحی سایت و طراحی سایت بر اساس سئو می باشد. تصاویر نیز تاثیر زیادی بر روی سرعت لود سایت داشته و باید بر اساس استاندارد های طراحی سایت بر روی آن قرار گیرند.
گزینه ی دوم برای افزایش سرعت لود سایت هاست و سرور می باشد. معمولا سایت هایی که سرور آن ها در خارج از کشور می باشند زمان پینگ زیاد تری داشته و در مقایسه با سایتی که در گزینه ی اول یکسان هستند و سرور آن ها ایرانی می باشد سرعت لود کمتری خواهند داشت. باور غلطی که در میان برخی از افراد متخصص در این زمینه نیز رایج شده این است که چون ربات های گوگل با سرعت بالاتری به سرورهای خارجی دسترسی پیدا می کنند پس سرعت آنها نیز بیشتر خواهد بود، ولی باید به این نکته هم توجه کرد که خود ربات های گوگل نیز این قضیه را می دانند و می توان گفت زمان پینگ سایت تاثیری بر روی سئو سایت نمی گذارد(در غیر این صورت باید تمامی سرور های جهان بخاطر افزایش سرعت پینگ سایتشان توسط ربات های موتور های جستجو در ایالات متحده قرار می گرفت ) پس نتیجه می گیریم محل قرار گیری سرور سایت هیچ تاثیری بر روی سئو سایت ندارد.

قطعی سرور های ایرانی که مهمترین مشکل این سرورها نیز می باشد به مدت چند ساعت در چندین ماه می باشد که این مساله نیز تاثیر چندانی بر روی سئو سایت ندارد و موتور های جستجو با اینکه نمره ی منفی برای سایت قائل می شوند ولی تقریبا تاثیری بر روی سئو سایت نمی گذارد. پس هنگام انتخاب سرور ایرانی برای هاستینگ سایت خود به نحوه ی پشتیبانی آن ها نیز توجه کنید.(تاثیر هاست و سرور بر روی سئو سایت)

امنیت سرور ها


امنیت سرور ها ، دیگر گزینه ای است که بر روی انتخاب ما تاثیر داشته و اغلب افراد فکر می کنند که اگر از سرورهای خارجی استفاده کنند امنیت سایتشان نیز افزایش پیدا می کند (برخی از مواقع هم این قضیه به علت استفاده از سخت افزار های بروز ،قدرتمند و ایمن کاملا صادق می باشد) ولی باید به این نکته هم توجه داشت که ممکن است سروری باکیفیت و امنیت بسیار پایین تر از سرورهای ایرانی را به جای سرور امن به شما ارائه دهند. امنیت سرور های ایرانی نیز خوب بوده و در برخی از مواقع از بسیاری از سرور های خارجی امن تر می باشند.
پس راه حل چیست؟
چگونه بفهمیم سروری که ما آن را انتخاب می کنیم واقعا امن می باشد یانه؟
یکی از راه های فهمیدن این موضوع، استفاده از سایت های امنیتی است که سرور ها را بررسی کرده و میزان امنیت آن ها را مشخص می کنند.سایت هایی مانند scan my server

Ip سرور و تاثیر هاست و سرور بر سئو سایت

یکی از دیگر نکات مهمی که باید به آن توجه کنید IP هاست می باشد. ممکن است سایتی در همین آدرس IP اسپم شده باشد و یا در لیست سیاه گوگل قرار گرفته باشد، این قضیه به ضرر سایت شما تمام شده و ربات های گوگل با دید مثبتی به سایت شما نگاه نخواهند کرد.

شرکت طراحی سایت و سئو سایت اینتن با تحقیق و بررسی سایت شما و اهداف ساخت سایت ، بهترین راهکار هار را در زمینه ی نحوه ی استفاده از سرور و هاست را برایتان ارائه می دهد.

با اینتن بروز باشید…