اگر به دنبال به دست آوردن آماری دقیق از بازدید کنندگانتان و رقیبانتان هستید ، الکسا این کار را به خوبی برایتان انجام می دهد. الکسا یک سایت اطلاعاتی است که با توجه به شاخص های خودش سایت شما را سنجش می کند. الکسا از طریق پردازش فکتور های خاصی به سایت شما رتبه ای می دهد. این رتبه تاثیر مستقیمی با موفقیت شما دارد. هدف از ارائه ی این رتبه به شما بیان مقدار بازدید ، رنج سنی ، جنسیت ، موقعیت جغرافیایی و حتی مدت ماندن کاربران در سایت شما می باشد. رتبه ی الکسا هر چه پایین تر باشد برایتان بهتر است. شما با رتبه ی الکسای سایتتان به راحتی می توانید خودتان را با سایر رقبایتان مقایسه کنید و ببینید با هر کدام چقدر فاصله دارید. همچنین اگر قصد تبلیغات در یک سایت پربازدید را دارید می توانید به کمک الکسا سایت مورد نظرتان را بیابید. دامنه های تازه تاسیس رتبه ی الکسایشان چیزی در حدود ۲۵ میلیون می باشد که رفته رفته با افزایش تعداد بازدید ها و سایر فاکتور ها این رتبه می تواند افزایش یابد.

تعریف الکسا در طراحی سایت

الکسا در طراحی سایت شاخص میزان بازدید سایت به صورت کشوری یا جهانی است. یعنی برای هر وب سایتی که در مجموعه ی الکسا عضو است ، چند مقدار مختلف بر اساس میزان بازدید کنندگان از کشور های مختلف و همچنین یک شاخص کلی برای تمام بازدید کنندگان ارائه می کند.
شما می توانید با نصب تولبار الکسا بر روی مرورگرتان ، رتبه ی الکسای هر سایتی را که در آن قرار دارید مشاهده کنید. این تولبار را می توانید از طریق لینک زیر نصب کنید:

http://www.alexa.com/toolbar



همچنین می توانید ده سایت اول در سطح جهانی و در سطح کشور عزیزمان را از طریق لینک های زیر مشاهده کنید.
www.alexa.com/topsites
www.alexa.com/topsites/countries/IR