این روزها چه خودتان از گوشی های هوشمند یا تبلت ها استفاده نمایید و چه اطرافیانتان از این وسایل استفاده نمایند ، هر روز شاهد ظهور گروه زیادی از اپلیکیشن ها و ساخت نرم افزار های اندروید هستید .
بسیاری از این اپلیکیشن های موبایل پرکاربرد و مفید بوده و به سرعت بین کاربران گسترش می یابند .
علاوه بر این نفوذ موبایل های هوشمند و تبلت ها در بین اغشار مختلف باعث شده تا صاحبان کسب و کارهای مختلف نیز به فکر طراحی اپلیکیشن موبایل و استفاده از آن به منظور ارتباط با مشتری و افزایش درآمد باشند .
همچنین بسیاری از سایت ها اپیکیشن های خاصی برای موبایل ها طراحی نموده اند که مشتریانشان به کمک آن قادر باشند به صفحات مهم یا  پرکاربرد دسترسی پیدا کنند .
شما برای طراحی اپلیکیشن موبایل چند راه دارید . می توانید به شرکت ها و متخصصین امر سفارش دهید تا برنامه اپلیکیشن مورد نظرتان را برایتان بنویسند و طراحی اپلیکیشن موبایل به صورت حرفه ای برای شما انجام دهند .
روش دیگر این است که بدون داشتن دانش برنامه نویسی با کمک برنامه های اپلیکیشن ساز مانند App Makr, Apps Chopper  و … اقدام به ساختطراحی اپلیکیشن موبایل نمود .


مزیت های طراحی اپلیکیشن موبایل:

۱) برند شما به بسیاری از افراد معرفی خواهد شد .
۲) معرفی محصولات و خدمات شما به افراد زیادی حتی در خارج از کشور
۳) امکان صدور اطلاعیه بر روی اپلیکیشن
۴) از آنجایی که اپلیکیشن های جذاب به سرعت در میان افراد پخش خواهند شد با طراحی یک اپلیکیشن موبایل قدرتمند قادر خواهید بود برند ، محصولات و خدمات خود را به همگان معرفی نمایید .
۵) امکان ایجاد ارتباط دو طرفه

امکاناتی که در هنگام طراحی اپلیکیشن موبایل میتوان به آن  اضافه کرد :

۱) گالری عکس و فیلم
۲) دسته بندی محصولات
۳) امکان لایک و کامنت
۴) امکان سفارش محصول
۵) نمایش اطلاعات محصول و خدمات (به صورت آفلاین)
۶) نمایش گالری تصاویر (به صورت آفلاین)
۷) تماس مستقیم

و …