اگر تا به حال سایتی برای خود طراحی کرده باشید یا اینکه سایتی را برای شما طراحی کرده باشند و شما با زمینه طراحی سایت آشنایی نسبی داشته باشید، شاید گاهی به این فکر افتاده باشید که سئو سایت خود را بالا ببرید و رتبه خود را در گوگل ارتقا ببخشید. یکی از راه هایی که در بالا بردن سئو سایت تاثیر گذار است ایجاد بلاگ (وبلاگ) درون سایت است. اما باید در تولید وبلاگ در سایت خود نکات لازم را رعایت نمایید تا نتیجه عکس نگیرید! وجود وبلاگی که مطالب قوی و مفید داشته باشد و مرتب به روز رسانی شود باعث می شود رتبه سایت شما بالا رود. لینک دهی به سایت اصلی در وبلاگ نیز باید به درستی رعایت شود. اگر مطالب وبلاگ جامع و کاربردی باشد کاربران از سایت شما نیز بازدید کرده که روی سئو سایت بسیار تاثیر گذار است. بهتر است با وبلاگ خود همانند سایت رفتار کنید. مثلا دسته بندی مطالب را منظم انجام دهید. محتوای جدید تولید کنید و از ایجاد مطالب تکراری بپرهیزید.

حال اگر مطالبی که در وبلاگ قرار می دهید تکراری باشد و یا از مطالب قبلی خود سایت باشد، سئو سایت شما به شدت پایین می آید. پس باید دقت لازم را در افزودن مطلب به عمل آورید.

در انجمن ها و وب سایت های فارسی، درباره تاثیر ایجاد وبلاگ در سئو سایت، مطالب ضد و نقیض به چشم می خورد. از این رو صحت تاثیر مثبت وبلاگ بر سئو سایت را در نظرسنجی های انجام شده توسط سایت های معتبر بین المللی جستجو کرده و متوجه شدم بیش از ۹۴ درصد از وب سایت هایی که بلاگ ایجاد کرده اند، شاهد افزایش سئو سایت به طور چشم گیر بوده اند.


همچنین در نظرسنجی مبنی بر اینکه چه مدت طول کشید تا تاثیر مثبت ساخت وبلاگ را در سئو سایت خود ببینید، پاسخ ها به صورت زیر بود:


حال نتیجه ای که از تاثیر وبلاگ در سئو سایت می گیریم:

در ایجاد وبلاگ برای وب سایت خود بهتر است که موضوع وب سایت را در نظر بگیرید و محتوای برتر را بر اساس همان موضوع تولید و بهینه کنید همچنین دقت داشته باشید که از کلمات کلیدی برای بهینه سازی محتوای تولید شده استفاده نمایید . این کار به وب سایت شما قدرت می بخشد همچنین مورد دیگری اینکه بهتر است که مطالب درون بلاگ به همدیگر مرتبط باشند و با هم در یک راستا حرکت کنند تا آسیبی به لینک دهی داخلی وب سایت اتفاق نیفتد.

با اینتن بروز باشید…

مقالات مرتبط :

 استراتژی لینک دهی طبیعی و تاثیر آن بر روی سئو سایت