بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی بینگ : همانطور که می دانید ، موتور جستجوی گوگل با سهم ۶۷ درصد ، به عنوان محبوب ترین موتور جستجو شناخته می شود . در این صورت شاید شما هم مثل عده کثیری از سئو کاران فکر کنید که چرا باید سئو سایت خود را مطابق با موتور جستجوی بینگ نیز انجام دهم ؟
درست است که این کار وقت و هزینه می برد و شاید به نظر برسد که عاقلانه ترین راه تمرکز روی معیار های گوگل برای سئو سایت است . اما من شدیدا به شما توصیه می کنم که به موتور جستنجوی بینگ توجه بیشتری نمایید . چرا که این موتور جستجو به سرعت در حال پیشرفت است و خواهان محبوبیت بیشتری است و ممکن است همین روزها به خودتان بیایید و متوجه شوید بینگ نیز به اندازه گوگل محبوب شده ولی سئو سایت شما برای آن آماده نیست . در مقالات پیشین شما را با راهکارهای افزایش رتبه سایت در گوگل آشنا کردیم . در این مقاله شما را با برخی نکات مهم که بینگ در رتبه بندی سایت ها به آن توجه می نماید آشنا می کنم .


۱)سن دامنه : در سئو سایت برای بینگ ، سن دامنه یک فاکتور بسیار مهم است . حال ممکن است تصور کنید که خرید یک دامنه قدیمی می تواند ایده خوبی باشد و شما را چندین قدم جلو بیندازد . اما چنین نیست . زیرا موتورهای جستجو به اطلاعات ثبت دامنه دسترسی دارند و اولا بینگ به سادگی متوجه می شود که شما مدت کمی است سایت خود را روی این دامنه سوار کرده اید و ثانیا برای بینگ مهم است که خودتان روی یک سایت از ابتدا کار کنید و کم کم با وارد کردن داده های معتبر آن را به موتورهای جستجو بشناسانید .
۲)    بک لینک : همه موتورهای جستجو برای بک لینک اهمیت زیادی قایلند اما این بک لینک ها باید با کیفیپت نیز باشند .
۳)    بهینه سازی داخلی سایت یا On-Page SEO : موتور جستجوی بینگ به چند نکته در مورد سئو داخلی سایت اهمیت می دهد . اول از همه عنوان : بینگ با توجه به عنوان سایت شما ، محتویات سایتتان را حدس می زند . دوم توضیحات متا : این توضیحات ۱۶۰ کاراکتری هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران مفید هستند . سوم محتوا : فراموش نکنید که بینگ هم مانند گوگل به یونیک بودن محتوای سایت شما اهمیت می دهد . بنابر این هرگز کپی برداری نکنید . می توانید به مطلب فاکتورها اصلی On-Page SEO نیز مراجعه نمایید .
۴)    بهینه سازی بیرونی سایت یا Off-Page SEO : حتما و حتما در شبکه های اجتماعی عضو شوید . بینگ به مطالب به اشتراک گذاری شده اهمیت فراوان می دهد . پس خودتان را به دیگران بشنااسانید و از آنان را ترغیب به به اشتراک گذاری مطالب خود نمایید .