اگرچه در حال حاضر خرید بیت کوین در ترکیه به عنوان یک پول رایج انجام نمی ‌شود اما جهت خرید و انتقال این ارز دیجیتالی در کشور ترکیه باید خرید ارز دیجیتالی بدون هیچ واسطه ای و بین دو طرف معامله، انجام بگیرد. نکته قابل توجه دیگر در رابطه با خرید و فروش بیت کوین، این است که ارز دیجیتالی بیت کوین در کشور ترکیه نیز بانک مرکزی و یا مالکی ندارد.

 

شرایط خرید بیت کوین در ترکیه

 

پول الکترونیکی بیت کوین به طور کلی ارز دیجیتالی است که در حال حاضر می ‌توان گفت در صدر دیگر انواع ارز دیجیتال قرار داشته و بسیاری از مردم با آن آشنایی دارند. در این جا باید بدانید محققان بیان می ‌کنند که ارزش بیت ‌کوین مرتباً افزایش پیدا می ‌کند. این امر موجب شده است که در حال حاضر خرید بیت کوین در ترکیه نیز به گونه ای باشد که سرمایه گذاران زمانی که ارزش این ارز دیجیتالی پایین است آن را می‌خرند و در هنگام افزایش این ارز، اقدام به فروش بیت کوین می ‌کنند. این امر در حالی است که در مقایسه با دلار آمریکا و یورو این ارزش در طول روز ممکن است چندین بار تغییر کند و این امر موجب شده است بسیاری از افراد که به دنبال سود های سریع هستند نگاهشان به خرید و فروش بیت کوین جذب شود.

 

خرید بیت کوین در ترکیه

نحوه استفاده از بیت کوین در ترکیه

 

بیت کوین در حال حاضر به عنوان یکی از ارز های دیجیتالی در کشور ترکیه بسیار قابل قبول بوده به طوری که در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی این مقبولیت به بالاترین میزان خود می‌رسد. با وجود این امر طبیعتاً افراد زیادی به دنبال خرید بیت کوین در ترکیه هستند؛ در این خصوص باید بدانید افراد می توانند جهت خرید و انتقال بیت کوین از کیف پول مجازی استفاده کرده و در کشور ترکیه می ‌توانند به واسطه بیت کوین ترک، کیف های الکترونیکی بدون محدودیت داشته باشند. از جمله مهمترین مواردی که موجب شده است این ارز دیجیتالی برای مردم ترکیه اهمیت داشته باشد این است که اگرچه بیت کوین می تواند در برابر تهدیدات دیجیتالی و آنلاین آسیب پذیر باشد اما ساختارش به گونه ای است که تمامی هشدارهای امنیتی که برای تراکنش های آنلاین وجود دارد، برای بیت کوین نیز به کار برده می شود.

 

قوانین ترکیه در مورد بیت کوین

 

از آنجایی که محبوبیت ارز دیجیتال بیت کوین در حال حاضر در بسیاری از کشورها همچون ترکیه قابل مشاهده است و بسیاری از کشورها نیز علیه آن اقدام نموده اند و حتی استفاده های عمومی از آن را ممنوع می ‌کنند. به طوری که هم اکنون استفاده از این ارز دیجیتالی در کشورهایی چون قرقیزستان، نپال، بنگلادش و ... غیر قانونی می باشد. اما در خصوص قوانین این ارز دیجیتالی در ترکیه باید بدانید در حال حاضر هیچ قانونی در مورد بیت کوین ها در این کشور وجود نداشته و این امر در حالی است که بانک مرکزی ترکیه و خزانه ترکیه گروه کار ایجاد کرده که بیت کوین را به عنوان نوعی ارز به رسمیت بشناسند و از طرفی باید بدانید وضعیت و تحولات قانونی که در مورد بیت کوین در کشور ترکیه رخ داده است نشان می دهد این تغییرات در آینده نزدیک در وضعیت قانونی بیت کوین در ترکیه نیز تاثیر خواهد گذاشت.

 

خرید بیت کوین در ترکیه

 

دلیل رونق خرید بیت کوین در ترکیه

 

به طور کلی باید بدانید یکی از مهمترین دلایلی که موجب رونق خرید بیت کوین در ترکیه شده است این است که این کشور یکی از بهترین پذیرنده های ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین می باشد. این کشور به عنوان یکی از قوی ترین و امیدوارکننده ترین جوامع جهت پذیرش این ارزها در سراسر جهان شناخته شده به طوری که تعداد کاربرانی که از این ارزها استفاده می ‌کنند هر روزه و به سرعت در حال افزایش می باشند. دقت داشته باشید بیش از ۸۰ درصد از مردم این کشور بیت کوین دارند و ۴۵ درصد آنها برای نگهداری بلند مدت اقدام به خرید بیت کوین کرده‌اند.

 

تجارت ایران و ترکیه با استفاده از بیت کوین

 

اما علیرغم آنچه بیان شد جالب است بدانید که احتمال تجارت ایران با ترکیه از طریق بیت کوین به وجود آمده به طوری که اگر زیر ساخت‌های لازم برای تجارت از طریق پول الکترونیکی فراهم شود دو کشور می توانند با استفاده از بیت کوین شرکای تجاری بالقوه ای باشند. که این امر طبیعتا به دلیل رونق خرید بیت کوین در ترکیه و حتی کشور ایران می باشد.

شما می توانید بدون توجه به اینکه در چه مکانی قرار دارید در سایت دیجی اکسچنج ثبت نام نمایید و به معاملات  خرید و فروش بیت کوین خود بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا آموزش صفر تا صد خرید بیت کوین و استخراج انواع ارز دیجیتال به سایت مراجعه نمایید و یا با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

 

خرید بیت کوین در ترکیه