با توجه به این که امروزه بیت کوین به عنوان یکی از مهمترین ارزهای دیجیتالی شناخته می شود، طبیعتا سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می ‌آید در خصوص درآمد دستگاه استخراج بیت کوین است. حال اگر شما هم تمایل دارید در این زمینه اطلاعاتی به دست آورید بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

 

درآمد دستگاه استخراج بیت کوین

بیت کوین یکی از محبوب ‌ترین انواع ارز دیجیتال بوده که امروزه در کشور ایران نیز استفاده از آن بسیار باب شده است و بازار فعالیت آن بسیار داغ می باشد. در اینجا باید توجه داشته باشید استخراج ‌بیت کوین نیز توسط افراد زیادی انجام می شود که به طور کلی می‌ توان گفت این امر دریافت پاداش در ازای اهدای قدرت دستگاه استخراج به شبکه می باشد.

حال باید بدانید هنگامی که ارزش بیت کوین های کسب شده از هزینه های استخراج بیشتر باشد، درآمد استخراج بیت کوین نیز نصیب افراد می ‌شود. در اینجا طبیعتا هزینه ‌های جانبی وجود داشته و عوامل زیادی بر این درآمد تاثیر دارد که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

 

 

درآمد دستگاه استخراج بیت کوین

عوامل موثر در درآمد استخراج بیت کوین

هنگامی که افراد قصد استخراج بیت کوین را دارند طبیعتاً ابتدا باید بررسی کنند و ببینند که آیا درآمد استخراج و یا خرید و فروش بیت کوین همانند گذشته بوده و می‌توان این امر را یک سرمایه گذاری سودآور به حساب آورد یا خیر؟ در اینجا باید بدانید عوامل ‌موثر زیادی بر این درآمد دخیل است که یکی از مهمترین آنها، نوع دستگاه استفاده شده می باشد.

 

به طوری که می ‌توان گفت اگر مصرف برق را در نظر نگیریم هرچه یک دستگاه قدرت استخراج بیشتری داشته باشد سودآوری آن هم بالاتر خواهد بود و البته قیمت اولیه دستگاه ماینر نیز از دیگر عواملی است که می تواند در بازگشت سرمایه به صورت مستقیم تاثیر بگذارد.

 

البته طبیعتاً باید به مصرف انرژی و هزینه برق مصرفی این دستگاه ها توجه شود زیرا برای دستگاه استخراج بیت کوین، میزان انرژی بسیار زیادی استفاده می شود و از آنجایی که هر دستگاه ماینر مصرف برق متفاوتی دارد طبیعتاً درآمد حاصل شده از استخراج این ارز دیجیتال با دستگاه‌ های مختلف نیز متفاوت خواهد بود. میزان بالای هزینه برق می تواند سودآوری را از بین ببرد و حتی در بعضی مواقع منجر به ضرر شود.

 

علاوه بر این یکی دیگر از نکات بسیار مهم که بر این درآمد تاثیر می‌ گذارد کارمزد استخر استخراج می باشد. به طوری که با وجود محبوب شدن این ارز دیجیتالی طبیعتاً سختی شبکه آن به شدت افزایش یافته و به همین دلیل مفهومی به نام استخر استخراج به وجود آمده است به طوری که ماینر ها از سراسر دنیا باید به این استخر بپیوندند و برای اینکه شانس خودشان را بالا ببرند، لازم است توان محاسباتی خود را با یکدیگر اشتراک گذاری کنند.

 

 

درآمد دستگاه استخراج بیت کوین

تاثیر قیمت بیت کوین بر درآمد استخراج آن

علاوه بر آنچه بیان شد یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که بر درآمد دستگاه استخراج بیت کوین تاثیر می گذارد، قیمت اولیه خرید بیت کوین است زیرا این دستگاه ها در اعضای مشارکت در شبکه و همچنین استخراج، پاداش خود را به صورت بیت کوین دریافت می کنند با این حال طبیعتا قیمت این ارز می‌ تواند از مهمترین عوامل سودآوری به حساب آید. مثلاً هنگامی که قیمت بیت کوین تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند بسیاری از ماینر ها جهت اینکه دستگاه ‌های شان ضرر نکند استخراج بیت کوین را در این بازه زمانی لغو می کنند.

 

قوانین اتخاذ شده در رابطه با بیت کوین

 

اما از دیگر مواردی که می‌تواند در درآمد دستگاه استخراج بیت کوین تاثیر گذار باشد، قوانینی است که ممکن است توسط قانون اتخاذ شود. به طور کلی باید بدانید با وجود اینکه ۱۰ سال از معرفی این ارز دیجیتال می‌ گذرد اما هنوز هیچگونه قانون مشخصی در کشور ایران برای این ارز دیجیتالی تصویب نشده است و طبیعتاً تصمیم های جدید اگر توسط مجریان قانون مشخص شود، به یکباره اوضاع دگرگون شده و می تواند تاثیر مستقیمی بر این درآمد داشته باشد.

 

محاسبه درآمد دستگاه استخراج بیت کوین

 

علاوه بر آنچه بیان شد لازم است بدانید یک ماینر حرفه ای همیشه باید بین هزینه و درآمد خود تعادل ایجاد کرده تا بتواند به راحتی درآمد دستگاه استخراج بیت کوین را بسنجد و در شرایطی که دستگاه  سودآوری کافی نداشته باشد لازم است فعالیت خود را متوقف نماید. در اینجا می‌توان گفت یکی از بهترین راه ها برای محاسبه این سودآوری، استفاده از یک ماشین حساب ماینینگ می باشد.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا اطلاع از قیمت به روز خرید و فروش بیت کوین با کارشناسان دیجی اکسچنج به سایت مراجعه نموده و یا از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

 

درآمد دستگاه استخراج بیت کوین