ارز دیجیتال پای نتورک یکی از پروژه ارز های رمز نگاری شده است که امروزه تبلیغات آن در فضای مجازی بسیار انجام می شود. این رمز ارزها که مانند بیت کوین تشبیه می شوند، اخیرا تعداد زیادی از کاربران به خصوص از جامعه ایرانی را جذب کرده اند. در این مقاله می خواهیم درباره موضوعاتی از جمله آشنایی با این رمز ارز، ویژگی ها و نحوه کار با آن، مطالب مهمی را بیان کنیم.

آشنایی با ارز دیجیتال پای نتورک

اگر در دنیای ارز دیجیتال فعالیت می کنید یا دست کم با آن کمی کلنجار دارید، ممکن است به تبلیغات ارز کریپتو پای نتورک برخورده باشید و یا نام آن را با عنوان بیت کوین آینده دیده باشید که در بعضی موارد حتی با خرید و فروش بیت کوین هم مقایسه شده است.
پای نتورک یا Pi Network ارزی دیجیتالی است که توسط فارغ التحصیلان دانشگاه استنفورد ساخته شد.

مهم ترین ویژگی که در مورد این نوع ارز دیجیتالی وجود دارد را می توان استخراج ارز پای نتورک از تلفن همراه دانست که طراحی آن را منحصربفرد کرده است. شما با کمک این ارز می توانید از طریق یک اپلیکیشن با همین نام نسبت به استخراج پای نتورک، خرید پای نتورک و فروش آن اقدام کنید.

پای نتورک چیست؟

اپلیکیشن پای نتورک

این برنامه به شما امکان می دهد ارز Pi را با انجام مجموعه ای از کارهای ساده در انجمن Pi بدست آورید. هرچه بیشتر مشارکت کنید، بیشتر Pi کسب می کنید.

در مورد اپلیکیشن پای نتورک باید گفت که شما برای شروع کار و دریافت این نوع ارز لازم است هر 24 ساعت یکبار اپلیکیشن را بررسی کنید و به دکمه رعد و برق ضربه بزنید تا شروع به استخراج کند. پس از ماینینگ، می توانید با دعوت از دوستان و خانواده که آن ها قابل اعتماد برای پیوستن به کامیونیتی Pi هستند، نرخ تولید این ارز را در ساعت برای خودتان افزایش دهید.

برای افزایش سطح درآمد خود لازم است پس از سه روز یک دایره امنیتی یا Security circle ایجاد کنید. همچنین لازم است توجه داشته باشید که سرعت و میزان استخراج برای افرادی که زودتر عضو شبکه این ارز بشوند و بتوانند زیر مجموعه هایی را به شبکه اضافه کنند، سریع تر خواهد بود.

ویژگی های ارز دیجیتال پای نتورک

از جمله ویژگی های پای نتورک که می توان برای این ارز دیجیتال بیان کرد، عبارتند از:

-استخراج آسان این ارز را مهم ترین ویژگی پای نتورک باید دانست که نیازی به سخت افزارهای سنگین برای ماینینگ نداشته و شما می توانید با موبایل خود هم عملیات ماینینگ را انجام دهید.

-مصرف نه چندان زیاد اینترنت برای بدست آوردن ارز دیجیتال

-یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های این ارز دیجیتال را می توان عدم نیاز به روشن بودن گوشی برای بازه زمانی طولانی دانست.

-استخراج این ارز دیجیتالی بر روی دستگاه های شما آسیبی وارد نمی کند.

پای نتورک چیست؟

آیا ارز دیجیتال پای نتورک واقعی است یا یک کلاهبرداری

در مورد اعتبار این ارز دیجیتال پای نتورک شبهاتی وجود دارد که ناشی از یکسری عوامل مهم می باشد. به همین خاطر است که امروزه ما واژه کلاهبرداری پای نتورک را در کنار این نوع ارز دیجیتال می بینیم که ناشی از عوامل زیر می باشد:

  • -کلی گویی در وایت پیپیر ارز دیجیتال پای نتورک: در این بخش با اینکه تلاش شده است تا این ارز مانند خرید بیت کوین تشبیه شود، اما هیچ اطلاعات فنی در میان گذاشته نشده و در آن بسیاری از مطالب کلی گویی شده اند.
  • -یکی دیگر از دلایلی که برای نامعتبر بودن از سوی افراد مختلف ذکر می شود، عدم وجود درگاهی برای ورود توسعه دهندگان و بررسی کدهای آن است که چگونگی پیاده سازی و کد نویسی های این نوع ارز دیجیتال را مبهم کرده است.
  • -وایت پیپیر کم ارزش: یکی دیگر از عوامل ابهام زا در مورد ارز دیجیتال پای نتورک، خلاصه بودن، عدم رعایت ساختار صحیح و عدم ارائه اطلاعات دقیق است.
  • -توضیحات فنی و اشتباه

اما اگر سوی دیگر قضیه را نگاه کنیم، طرفداران این رمز ارز دلایل خاص خود را دارند که عبارتند از:

  • -تحصیلات طراحان این ارز از دانشگاه بزرگ استنفورد می باشد.
  • -دانلود بیش از 3 میلیون بار رمز ارز
  • -رایگان بودن امتحان کردن رمز ارز

نحوه کار با ارز پای نتورک

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، طراحان این ارز دیجیتال ادعا می کنند که برای اولین بار توانسته اند تا یک ارز دیجیتال را به گونه ای طراحی کنند تا افراد با استفاده از موبایل خود بتوانند آن را استخراج نمایند.

نحوه استخراج به این صورت است که افراد باید اپلیکیشن این ارز دیجیتال را نصب کرده و هر روز مقداری توکن را جمع آوری کنند.

سوال مهمی که در اینجا مطرح می شود، این است که این توکن ها هیچ پشتوانه ای ندارند. نکته مهم دیگری که مطرح می شود، این است که در شبکه پای تنها توزیع توکن ها صورت می گیرد که این یک فرآیند ماینینگ نیست و امروزه ارز های بزرگ مانند بیت کویین، یک فرآیند ماینینگ خاص خود را دارند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و فروش بیت کوین و انواع ارز دیجیتال با کارشناسان دیچی اکسچنج از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید. هم چنین می توانید با ایجاد حاب کاربری به معاملات ارز دیجیتال خود بپردازید و از به روز ترین قیمت ها مطلع شوید.

همچنین بخوانید: استخراج بیت کوین با کامپیوتر

پای نتورک چیست؟