با توجه به اهمیت سرعت سایت در موبایل برای رتبه دهی گوگل، طبیعتاً لازم است افرادی که قصد راه اندازی سایت دارند این امر را مورد توجه قرار دهند. به طور کلی باید بدانید گوگل به صورت رسمی بیان کرده است که سرعت سایت شما در موبایل می ‌تواند بر رنکینگ موتور های جستجو تاثیر مستقیم بگذارد.

تاثیر سرعت سایت در موبایل

با وجود این که گوگل به صورت رسمی اعلام نموده است که سرعت سایت می تواند اولین فاکتور باشد که برای ایندکس کردن در سایت ها برای موبایل ها مورد بررسی قرار می ‌گیرد، طبیعتاً در می یابیم تاثیر سرعت سایت در موبایل بر روی رتبه گوگل می تواند بسیار زیاد باشد. توجه داشته باشید میانگین زمان بارگذاری کامل یک صفحه در موبایل حدود ۲۲ ثانیه است اما با توجه به آنالیز هایی که انجام شده است مشاهده می‌ شود بیش از ۵۳ درصد از مخاطبان در صورتی که مشاهده کنند بارگذاری صفحه بیش از ۳ ثانیه طول کشیده است صفحه را ترک کرده و این می ‌تواند مشکل بزرگی به وجود آورد. از طرفی با وجود این که در حال حاضر موبایل ها بسیار پرکاربرد شده‌ اند و چند وقتی است که موبایل ها توانسته جهان را تسخیر کنند پس لازم است همگی خود را با شرایط جدید تطبیق داده و شرایطی به وجود آید که با افزایش سرعت سایت ها در موبایل بتوان راحت ‌تر رضایت کاربران را جلب نمود و در نتیجه رتبه بالاتری در گوگل به دست آورد.

تاثیر سرعت سایت در موبایل بر روی رتبه گوگل 

اهمیت توجه به سرعت سایت

همانطور که گفته شد یکی از مهمترین دلایلی که نیاز است به سرعت سایت در موبایل توجه شود، تأثیر آن بر رتبه گوگل می باشد. علاوه بر این باید بدانید از آنجایی که در حال حاضر رقیبان زیادی در عرصه های مختلف سایت هایی طراحی کرده ‌اند طبیعتاً برای اینکه شما بتوانید رتبه خود را در گوگل افزایش داده و نگاه افراد بیشتری را به خود جلب کنید لازم است تا تغییراتی را در سایت خود ایجاد نمایید.

تاثیر سرعت سایت در موبایل بر روی رتبه گوگل

نکات مهم در داشتن سایت پر سرعت

با وجود اهمیت سرعت سایت در موبایل و تاثیر آن بر روی رتبه گوگل طبیعتاً لازم است که نکات مهم در این خصوص مورد بررسی قرار گیرد. توجه داشته باشید برای اینکه شما یک سایت پر سرعت داشته باشید می توانید با کارشناسان تیم مجرب شرکت طراحی سایت اینتن در ارتباط باشید و از تیم مهندسی حرفه ای این شرکت سایتی داشته باشید که بهترین سرعت را داشته باشد. همچنین پیشنهاد می شود قبل از اینکه در خصوص روش های افزایش سرعت سایت اطلاعاتی به دست آورید موارد دیگری را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن باشید که سایت تان ریسپانسیو بوده و سرور و میزبان مناسب و سریع داشته باشد. همچنین سایت شما باید از محتوای دست اول پر شده و به صورت ساختار یافته باشد.

تاثیر سرعت سایت در موبایل بر روی رتبه گوگل 

راه های افزایش سرعت سایت در موبایل

حال با وجود آن چه در خصوص اهمیت سرعت سایت بیان شد طبیعتاً افراد زیادی به دنبال راه‌ هایی هستند که بتوانند این سرعت را افزایش دهند. به طور کلی باید بدانید یکی از مهمترین مواردی که در سرعت سایت تاثیر می گذارد، شناسایی مسیر دهی های بحرانی سایت تان می باشد به طوری که شما باید سرعت بارگذاری آیتم‌ هایی که خارج از سایت شما قرار دارند را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که هیچ موردی جلوی سرعت سایت شما را نمی گیرد‌. همچنین از بهینه‌ سازی های عمومی نباید غافل شوید به طوری که باید از اف دی ان استفاده کرده تا مطمئن شوید محتوای شما از بهترین و نزدیکترین مسیر به دست بازدیدکنندگان می رسد. علاوه بر این بهتر است تصاویر و عکس های استفاده شده در سایت تان را بهینه و کم حجم کنید که در این صورت طبیعتاً سایت شما سریعتر باز شده و انتظار کاربران کوتاه‌ تر می‌شود. از طرفی باید توجه داشته باشید افرادی که از وردپرس برای سایت های خود استفاده می کنند باید بدانند وردپرس بر روی ورژن php ۷ بسیار سریع تر و بهینه تر کار کرده پس لازم است در سریع‌ ترین زمان وردپرس خود را به آخرین ورژن آپدیت کنید. همچنین mp که توسط گوگل ارائه می گردد تاثیر غیر قابل انکاری بر روی سرعت سایت شما خواهد داشت و اگر چه در لیست رسمی فاکتورهای رتبه بندی گوگل قرار ندارد اما تاثیر آن کاملا مشهود می باشد.

تاثیر سرعت سایت در موبایل بر روی رتبه گوگل

بهینه سازی سرعت سایت به صورت مکرر

حال پس از اینکه یک سایت پر سرعت راه اندازی کردید و نکات مهم در خصوص افزایش سرعت سایت در موبایل را رعایت کردید نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که لازم است همیشه به صورت مکرر بر روی سایت تان کار کنید و به یاد داشته باشید که بهینه سازی سرعت سایت در موبایل، هیچ وقت تمام نمی ‌شود و همیشه شما می توانید این سرعت را افزایش دهید. به خصوص سایت هایی که تغییرات و آپدیت های روزانه دارند می توانند با بهینه ‌سازی، سرعت سایت محتوا و صفحات جدید را آپدیت کنند. با این وجود شما می توانید هم سرعت سایت را بالا برده و رتبه گوگل خود را افزایش دهید و هم خواهید توانست افزایش رضایت بازدیدکنندگان را به دست آورید.

طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.