حدود چند سالی است که میلیون ها سایت توسط بک لینک های بی اعتبار یا همان اسپم از طرف گوگل پنالتی شدند و صاحبان سایت همیشه به دنبال ابزار شناسایی لینک های اسپم سایت هستند تا رتبه وب سایت خود را در گوگل حفظ کرده و بالا ببرند. بنابراین چنانچه سایت شما هم گرفتار این لینک های نامعتبر شده است بهترین راه ممکن حذف کردن این بک لینک های مخرب اسپم می باشد. اما گاهی اوقات برای کاربران عملکرد با الگوریتم پنگوئن مشکل است پس شما به راحتی می توانید با کمک ابزار Disavow به عنوان بهترین ابزار به بک لینک های مزاحم دسترسی پیدا کنید و آنها را از وب سایت خود حذف کنید.

حذف بلک لینک اسپم

دریافت تعداد بالایی از لینک های بی کیفیت و نامعتبر باعث می شود تا به سایت شما لطمه وارد شده و گوگل امتیاز شما را کاهش دهد. این بک لینک ها که غالبا اتومات هستند و بیشتر اوقات بدون اجازه وارد سایت شما می شوند می توانند علاوه بر لطمه ای که به سایت شما وارد می کند باعث شود که گوگل شما را به صورت دستی نیز جریمه کند. بنابراین لازم است تا توسط ابزار شناسایی لینک مخرب آنها را از وب سایت خود حذف کنید، البته به حذف چنین بک لینک های بی اعتباری disavow گفته می شود، یعنی کاری کنیم که گوگل چنین لینک هایی را نادیده بگیرد. بنابراین چنانچه در ترافیک طبیعی وب سایت افتی دیده شد و یا اگر از ایندکس های موتور گوگل بیرون شدید لازم است تا توسط ابزارهای کارآمدی مانند DNS سایت خود در مورد لینک های اسپم بررسی کنید.

 ابزار شناسایی لینک های اسپم سایت چیست؟ 

قبل از اینکه از ابزارهای شناسایی لینک های اسپم استفاده کنید بهتر است لینک های مضر را تشخص دهید و سپس ابزار مناسب را انتخاب کنید. بنابراین لازم است در ابتدا:

مرتبط نبودن لینک را در وب سایت خود بررسی کنید
لینک های غیر مرتبط را خارج کنید
انکر نکست اسپم را شناسایی کنید
بک لینک های nofollow و همچنین follow را به طور قطعی به کار نگیرید
لینک ها و دامنه ها بررسی کنید
نام دامنه را در نظر بگیرید

و در نهایت با کمک ابزارهای کارآمد بک لینک های اسپم را حذف کنید.

 ابزار شناسایی لینک های اسپم سایت چیست؟ 

بهترین ابزار شناسایی لینک های اسپم سایت

مهمترین ابزار شناسایی لینک های اسپم استفاده از فایل های disavow در زمان های مشخصی می باشد. این ابزار که توسط شرکت گوگل به سئو کارها معرفی شده است می تواند هنگام محاسبه رتبه ای که از طرف موتورهای جستجوگر به سایت شما داده می شود بک لینک های مضر و بی کیفیت را شناسایی کرده و آنها را در رتبه بندی نادیده بگیرد و هیچ تاثیر منفی در سایت شما به وجود نیاورد. در نتیجه هنگامی که لینک های معیوبی در موتورهای جستجو دیده شد استفاده از فایل disavow می تواند بهترین گزینه باشد. اما در صورتی که از رفع چنین مشکلی زیاد مطمئن نیستید می توانید با کمک ابزار شناسایی لینک های اسپم سایت با نام Moz Link Explorer بک لینک های مخرب را شناسایی کنید. بهتر است بدانید اگر در مورد برطرف کردن اسپم سایت ابزار مناسبی را به کار نگیرید ممکن است گوگل شما را جریمه کند.

 ابزار شناسایی لینک های اسپم سایت چیست؟ 

کدام بک لینک ها باید حذف شوند؟

برای به کار گرفتن ابزار شناسایی لینک های اسپم سایت تنها لینک هایی را حذف کنید که از طرف کمپانی گوگل ممنوعه هستند مانند:

لینک هایی که یکجا و در تعدادی بسیار بالا عرضه می شوند
لینک هایی که از طرف وب سایت های سیاه هستند
لینک های وجود داشته بیش از اندازه تبادل دارند
لینک هایی که معمولا پولی باشند
و..

البته توجه داشته باشید در هنگام استفاده از ابزار شناسایی اگر شما به طور اتفاقی و یا اشتباهی بک لینک های مناسب را حذف کنید برای همیشه گوگل آن دسته از بک لینک ها را نادیده می گیرد و ممکن است رتبه سایت شما افزایش پیدا نکند و حتی روز به روز رو به کاهش هم برود.

 ابزار شناسایی لینک های اسپم سایت چیست؟ 

بهترین راه برای برطرف کردن لینک های اسپم سایت

همیشه خواه یا ناخواه صاحبان وب سایت های مختلف با بک لینک هایی رو به رو هستند که می توانند به طوری کلی کار یک سایت را متوقف کرده و کسب و کار مدیران سایت را با شکست رو برو سازد. از طرفی شناسایی لینک های مخرب از لیست وب سایت سیاه کار ساده ای نیست، بنابراین برای استفاده از ابزارهای لازم جهت برطرف کردن اسپم سایت می بایست لیست بک لینک های خود را آپلود کنید و بسیار لازم است تا فایل disavow به روز رسانی شود. پس بک لینک ها به عنوان مهمترین فاکتور در موفقیت یک سایت به حساب می آیند که باید همیشه توسط کارشناسان با تجربه پاکسازی شوند. در این میان کارشناسان تیم طراحی سایت و سئو اینتن این فرصت را در اختیار کاربران قرار داده اند تا با تجربه ای بالا توسط بهترین ابزارها کار برطرف کردن اسپم سایت را با بیشترین دقت و حفظ بک لینک های مفید انجام دهند. این گروه تخصصی جهت بهینه سازی سایت شما موثرترین کارها را انجام می دهند و تا مدت ها این اطمینان را به شما می دهند که از وب سایت بهینه سازی شده به صورت ۲۴ ساعته پشتیبانی خواهند کرد.