با وجود اینکه راه اندازی سایت فروشگاهی وردپرس یکی از بهترین روش ها برای افزایش فروش و رونق کسب و کار می باشد، امروزه مشاهده می شود بسیاری از افراد به دنبال اطلاع از نحوه راه اندازی این فروشگاه ها هستند. حال یکی از نکات بسیار مهم که در خصوص این امر باید به آن توجه داشته باشید فضای مورد نیاز جهت راه اندازی طراحی سایت فروشگاهی وردپرس می باشد. از این رو ما سعی کرده ایم در مورد میزان پهنای باند مورد نیاز یک سایت وردپرس و همچنین میزان فضای مصرف شده است را مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

با توجه به پیشرفت تکنولوژی امروزه مشاهده می شود که ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس بسیار رونق پیدا کرده است و بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند کالاها و خدمات خود را راحت تر به مشتریان خود بشناسانند، از فروشگاه های اینترنتی استفاده می نمایند. به طور کلی باید بدانید یکی از مهمترین مزایای راه اندازی سایت فروشگاهی وردپرس، صرفه جویی در هزینه می باشد. به طوری که باید بدانید ساخت سایت با وردپرس که به صورت رایگان عرضه می شود هزینه کمتری در مقایسه با دیگر سیستم های فروشگاهی دارد. همچنین شما با راه اندازی فروشگاه اینترنتی دیگر به محل و شهر خاصی محدود نخواهید بود و می توانید محصولات و خدمات خود را در سطح بسیار وسیع تری به مشتریان عرضه کنید؛ به طوری که حتی این سطح وسیع می‌ تواند به صورت جهانی نیز باشد. حال در اینجا طبیعتاً توجه به نکاتی از جمله فضای مورد نیاز برای راه اندازی این سایت بسیار حائز اهمیت بوده و افراد با اطلاع از این امر می توانند راحت تر سایت فروشگاهی خود را راه اندازی نمایند.

سایت فروشگاهی وردپرس

یک سایت فروشگاهی وردپرس چه حجمی دارد؟

با وجود این که امروزه افراد زیادی قصد راه اندازی سایت های فروشگاهی را دارند، طبیعتاً یکی از سوالات متداولی که برای افراد به وجود می ‌آید این است که برای راه اندازی سایت فروشگاهی وردپرس نیاز به چه مقدار فضا است؟ به طور کلی باید بدانید در حال حاضر هسته وردپرس حدود ۳۱ مگابایت می باشد و قالب ها، فضایی بین ۱ الی ۱۰ مگابایت مصرف کرده مثلاً قالب اوادا یکی از پرطرفدارترین قالب ها می باشد چیزی در حدود ۵.۵ مگابایت حجم دارد. دیگر فضای مورد نیاز، برای افزونه ها است به طوری که باید بدانید افزونه ها دارای حجم های فاوت بوده و به طور کلی اندازه خاصی برای آنها وجود ندارد. با این حال می توان گفت اگر نیاز باشد افزونه‌ های امنیتی و همچنین برخی از افزونه های مورد نیاز دیگر به این سایت‌ ها اضافه شود در مجموع لازم است برای افزونه ها فضای برابر با ۱۰۰ مگابایت در نظر گرفته شود. همچنین توجه داشته باشید بخشی که شامل تصاویر، فایل ویدیو و رسانه می‌ شود بیشترین حجم را به خود اختصاص داده با این حال می توان گفت فضای مصرفی توسط بخش رسانه دشوار می باشد. از طرف دیگر توجه داشته باشید یکی دیگر از مواردی که در خصوص فضای مورد نیاز برای راه اندازی سایت فروشگاهی وردپرس باید به آن توجه کنید تعداد مطالب سایت، تعداد نظرات، تنظیمات افزونه، قالب و برخی موارد دیگر می باشد همچنین فضای ذخیره سازی ایمیل نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

سایت فروشگاهی وردپرس

پهنای باند مورد نیاز برای راه اندازی سایت فروشگاهی وردپرس

نکته دیگری که در خصوص راه اندازی فروشگاه های اینترنتی وردپرس مورد توجه افراد قرار می‌گیرد، پهنای باند مورد نیاز یک سایت وردپرس می باشد. به طور کلی می توان گفت این پهنای باند به تعداد بازدید کننده های سایت بستگی دارد. با این حال لازم است به یاد داشته باشید که حدود ۹۰ درصد از سایت ها تنها از پهنای باند ۵ گیگابایت استفاده می نمایند.

سایت فروشگاهی وردپرس

تخمین میزان فضای مصرف شده هاست و پهنای باند مورد نیاز سایت

حال با وجود آنچه بیان شد اگر شما نیاز داشته باشید برای مدیریت بهتر منابع، فضای اشغال شده توسط وردپرس را مورد بررسی قرار دهید باید بدانید راه های زیادی برای این کار وجود داشته که ساده ترین آن استفاده از پلاگین Mysimple space می باشد. این پلاگین که ابزار ساده ‌ای است جزئیات فایل ها و منابع وردپرس را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین برای این که میزان پهنای باند مورد نیاز هر سایت را تخمین بزنید می توانید ابتدا میانگین حجم صفحات سایت را بر حسب کیلو بایت تخمین زده و سپس میانگین حجم صفحات را در میانگین بازدید ماهانه خود زرد نمایید. در مرحله بعد نتایج مرحله دوم را در میانگین تعداد بازدید صفحات به ازای هر بازدید کننده ضرب نمایید.

سایت فروشگاهی وردپرس

بهینه کردن فضای مورد نیاز برای راه اندازی سایت فروشگاهی وردپرس

اما با وجود آن چه در خصوص فضای مورد نیاز برای راه اندازی سایت فروشگاهی وردپرس بیان شد اگر شما هم قصد بهینه سازی این فضا را داشته باشید لازم است بدانید که یکی از روش های متداول بهینه سازی تمامی تصاویر می باشد. همچنین در صورتی که قالب سایت خود را با قالب دیگر تعویض کردید حتماً لازم است قالب قرارداد قبلی را از کنترل پنل حذف نمایید. از طرفی باید حتماً بکاپ های قدیمی را حذف نموده و پایگاه داده را بهینه سازی کنید.

شرکت اینتن با پشتکاری بیش از ۸ سال توانسته در طراحی سایت و بهینه سازی سایت عملکردی خلاقانه در پیش داشته تا بتواند بهترین شرکت در دنیای وب را رقم بزند در این سالها با استفاده از متخصصین مجرب تیم پشتیبانی و طراحی و سئوسایت توانسته اعتماد مشتریان را به خود جلب کند.شرکت طراحی سایت اینتن در طی سالهای فعالیت خود علاوه بر خدمات طراحی و بهینه سازی سایت در زمینه ی آموزش و اطلاع رسانی در حوزه ی کاری مخصوص خود به کاربران ارائه دهند و با موفقیت به نتیجه ی دلخواه خود رسیده اند و یکی از بهترین شرکت های طراحی و بهینه سازی سایت شناخته شده است.