برای برنامه نویسی و راه اندازی وبسایت ها از روش های مختلفی می توان استفاده کرد که هر یک دارای هدف خاصی هستند. در این راستا، معمولا برنامه نویس ها از سه روش طراحی اپلیکیشن ترکیبی، بومی و وب استفاده می کنند. طراحی اپلیکیشن native به معنی توسعه نرم‌افزار در زبان های مرتبط با نرم افزار به عنوان نرم‌افزار بومی یا native می باشد. این اپلیکیشن دارای مزایای زیادی است که در این مقاله به آن می پردازیم.

ساخت اپلیکیشن برای معرفی محصولات

از جمله ابزارهای تبلیغات مدرنی که برای بیشترین کسب و کارها می توان به کار برد، اپلیکیشن‌های موبایل می باشند. اپلیکیشن ها با اهداف گوناگونی ساخته می شوند. برخی از صاحبان کسب و کارها به منظور معرفی محصولات و خدمات خود طراحی اپلیکیشن‌ها را انجام می دهند. برخی از استارتاپ ها نیز با هدف ایده پردازی و نوآوری اقدام به ساخت اپلیکیشن ها می کنند. زمانی که یک اپلیکیشن طراحی و توسعه پیدا می‌کند، لازم است اصول و استانداردهای خاصی را به کار برد. از طریق روش های مختلفی برای برنامه نویسی اپلیکیشن ها می توان اقدام کرد که هر یک برای اهداف مشخصی ساخته شده اند. در این میان می‌توان به سه روش برای طراحی اپلیکیشن و برنامه ها اشاره کرد برنامه نویسان از این روش ها جهت ساخت اپلیکیشن ها استفاده می کند. این سه روش متداول عبارتند از: طراحی آپ hybrid (هیبرید) ، native ( بومی) و web app که در این مقاله به بررسی طراحی اپلیکیشن Native و امکانات و مزایای که این اپلیکیشن دارد می پردازیم:

طراحی اپلیکیشن Native چیست و چه مزایایی دارد؟ 

طراحی اپلیکیشن Native

آیا می دانید اپلیکیشن Native چیست؟ در مورد طراحی اپلیکیشن Native باید گفت که به برخی از نرم افزارهایی که با زبان مرتبط با سیستم عامل تولید می‌شوند، نرم افزار بومی یا اپلیکیشن Native می گویند. جهت ساخت این نرم افزار برای اندروید از زبان جاوا استفاده می شود و برای طراحی برای آیفون زبان objective-c به کار برده می شود. طراحی اپلیکیشن Native یا بومی در مقایسه با دیگر روش ها طولانی تر خواهد بود.‌ چون برای ویندوز فون، اندروید یا آی او اس برای هر یک لازم است که به صورت جداگانه کدنویسی آن صورت گیرد. علت این موضوع استفاده از SDKو API در هر پلتفرم می باشد. از این رو لازم است برای هر سیستم عامل با توجه به API آن دوباره کد نویسی صورت گیرد که این موضوع از جمله معایب طراحی اپلیکیشن Native می باشد.

طراحی اپلیکیشن Native چیست و چه مزایایی دارد؟ 

ویژگی های طراحی اپلیکیشن Native

در مورد طراحی این اپلیکیشن بیش از هر کاری لازم است، هزینه طراحی نرم‌افزار بومی را مورد بررسی قرار داد. از آنجایی که در این اپلیکیشن لازم است کد نویسی مجدد برای هر پلتفرم صورت گیرد، بنابراین هزینه این اپلیکیشن در مقایسه با دیگر روش ها بیشتر خواهد بود. در زمان ساخت اپلیکیشن از روی Native نیز بیشتر می شود. چون کد نویسی با توجه API های هر پلتفرم طولانی خواهد بود. این اپلیکیشن دارای برخی مزایا و معایب می باشد. استفاده از روش های کد نویسی هم با توجه به نوع فعالیت و هدف شما از طراحی نرم افزار تعیین می‌شود. از جمله ویژگی های مثبتی که طراحی این اپلیکیشن دارد، می توان به سرعت بالا در طراحی اپلیکیشن بومی اشاره کرد. چون کد نویسی بر اساس سیستم عامل صورت می گیرد، این موضوع سبب شده که دستور به صورت مستقیم کامپایل شده و سرعت اجرا بالاتر شود.

طراحی اپلیکیشن Native چیست و چه مزایایی دارد؟

مزایای طراحی اپلیکیشن Native

در مورد مهمترین مزایایی که طراحی اپلیکیشن Native دارد به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • دسترسی به امکانات گوشی مانند مخاطبین، GPS کاربر، حافظه، دوربین و غیره
  • استفاده از نرم افزار به صورت آفلاین از ویژگی های مهم طراحی نرم افزار بومی می باشد
  • طراحی تجربه کاربری – UX Design
  • پشتیبانی از api های مختلف
  • سرعت و امنیت بالا نسبت به دیگر روش ها در طراحی اپ
  • قابلیت Multi Touch
  • بازدهی بالای نرم افزار از مزیت های بزرگ این اپلیکیشن محسوب می شود.
  • توسعه این اپ معمولا از طریق تکنولوژی هایی مثل جاوا،جاوا اسکریپت،سی شارپ یا موتورهای بازی پیچیده و فریمورک ها صورت می گیرد.
  • اکثر شرکت ها و استارتاپ ها از این روش استفاده می کنند.
  • نسبت به روش های هیبریدی دارای تجربه کاربری بالاتری می باشد.
  • در پروژه های طراحی اپلیکیشن با کاربردها و قابلیت های فراوان پیشنهاد می شود.
طراحی اپلیکیشن Native چیست و چه مزایایی دارد؟ 

کاربرد طراحی اپلیکیشن Native

توسعه این اپلیکیشن از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون صورت گرفته که طراحی و توسعه اپلیکیشن های اندروید از طریق زبان برنامه نویسی جاوا است و توسط گوگل پشتیبانی sdk انجام می‌شود. در مورد کاربرد طراحی اپلیکیشن Native باید گفت که در زمانی که نیاز به دسترسی گوشی مانند بلندگو، دوربین، جی پی اس و در زمان نیاز به تعامل قبلی با سیستم عامل Native دستگاه داشته باشید، این اپلیکیشن کاربرد زیادی خواهد داشت. زمانی که نیاز به پلتفرم های مختلف برای برنامه نباشد، می توان از آن استفاده کرد. همچنین در مواقعی از ساخت اپلیکیشن بانکیبا به درگاه پرداخت نیاز داشته باشید، برای شما مفید خواهد بود. در مواقعی که قصد ساختن بازی با گرافیک و صدای خوب داشته باشید نیز این اپلیکیشن برای شما کاربرد خواهد داشت.

طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت ، طراحی اپلیکیشن و … در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.