آنتالیا یکی از شهرهای کشور ترکیه است که امروزه توریست های بسیار زیادی را به خود جذب می کند. بهترین زمان سفر به تور آنتالیا هواره یکی از مهم ترین سوالات توریست هایی بوده است که علاقه مند بوده اند تا به این شهر زیبا سفر کنند. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید پاسخ این سوال خود را بیابید به شما توصیه می کنیم حتما این مطلب را به دقت مطالعه کنید. ما در این مطلب سعی می کنیم اطلاعات کاملی را درباره بهترین زمان سفر به آنتالیا در اختیار شما قرار دهیم و شما را بیشتر با این موضوع آشنا کنیم. بنابراین ما را همراهی کنید.

 

آب و هوای شهر آنتالیا ترکیه

شهر آنتالیا یکی از شهرهای کشور ترکیه است که دارای آب و هوایی بسیار مطبوع می باشد و همین موضوع نیز باعث می شود تا توریست های زیادی در فصول مختلف به این شهر سفر کنند. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد سفر به این شهر را دارید حتما باید اطلاعات خود درباره آب و هوای این شهر را افزایش دهید. در ماه آوریل شما می توانید آب و هوایی معتدل را در این شهر مشاهده کنید. ماه های آوریل تا دسامبر معمولا بازه ای هستند که این شهر بهترین آب و هوا را دارا می باشد و بیشتر توریست هایی که به این شهر سفر می کنند نیز این ماه ها را برای سفر خود انتخاب می کنند. ماه های ژانویه تا مارس معمولا ماه هایی هستند که توریست های کمتری به این شهر سفر می کنند چرا که در این ماه ها آب و هوای آنتالیا بسیار سرد است. اگر شما هم به دنبال بهترین زمان سفر به تور آنتالیا هستید باید بدانید که ماه های آوریل تا دسامبر می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

 

بهترین زمان برای سفر به آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا بر اساس بارش و رطوبت

اگر قصد دارید بهترین زمان سفر به آنتالیا را بدانید باید بدانید که این زمان معمولا به دو فاکتور بسیار مهم یعنی بارش و رطوبت وابسته است. در ماه های جولای، آگوست و ژوئن معمولا کمترین میزان بارش در شهر آنتالیا اتفاق می افتد که همین موضوع باعث می شود تا زمانی که توریست ها به گردش در شهر مشغول هستند با مشکلات زیادی رو به رو نشوند و با بارش های ناگهانی غافلگیر نشوند. اگر علاقه مند هستید تا در ماه هایی به شهر آنتالیا سفر کنید که میزان رطوبت هوا بیشتر باشد توصیه ما به شما این است که حتما سعی کنید ماه نوامبر و ماه می را برای این کار انتخاب کنید. در این ماه ها شما می توانید میزان بارش بسیار زیادی را در شهر آنتالیا مشاهده کنید که باعث می شود تا رطوبت هوا به میزان زیادی افزایش پیدا کند.

 

بهترین زمان برای سفر به آنتالیا

چه زمانی بیشترین میزان گردشگر در این شهر وجود دارد؟

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهمی که برای تعیین بهترین زمان سفر به آنتالیا تعیین می شود میزان گردشگری است که در این شهر حضور دارند. توجه داشته باشید که ماه های جولای، آگوست و ژوئن ماه هایی هستند که بیشترین تعداد گردشگری در شهر آنتالیا حضور دارد و در نتیجه اگر علاقه مند هستید تا در ماه های شلوغ به این شهر سفر کنید توصیه ما به شما این است که این سه ماه را از دست ندهید. با این وجود گاهی اوقات بهترین زمان سفر به آنتالیا زمانی است که گردشگران کمتری در این شهر حضور دارند و در نتیجه قیمت هتل ها و .... بسیار مناسب تر است و شما می توانید با هزینه ای بسیار کمتر سفر خود را انجام دهید. اگر شما هم به دنبال سفری کم هزینه به شهر آنتالیا هستید می توانید در ماه هایی به غیر از این ماه ها به شهر آنتالیا سفر کنید.

 

بهترین زمان برای سفر به آنتالیا

فصل بهار برای سفر به آنتالیا

اگر قصد دارید بهترین زمان سفر به آنتالیا را بدانید بهتر است که با تمامی فصول در این شهر آشنا شوید و اطلاعاتی را درباره آنها بدست بیاورید. فصل بهار در کشور ترکیه و به ویژه شهر آنتالیا آب و هوایی بسیار مطبوع را به همراه دارد که همین موضوع باعث شده است تا گردشگران بسیار زیادی در این فصل به شهر آنتالیا سفر کنند. در این فصل معمولا شما بارش هایی ناگهانی را تجربه می کنید که می تواند بسیار لذت بخش باشد. در اواخر فصل بهار دمای هوا در این شهر رو به گرمی می رود و همین موضوع نیز باعث می شود تا روز به روز به تعداد گردشگرانی که وارد این شهر می شوند افزوده شود.

 

بهترین زمان برای سفر به آنتالیا

فصل تابستان بهترین زمان سفر به آنتالیا

در فصل تابستان شما می توانید آب و هوایی گرم را در این شهر تجربه کنید که می تواند شرایطی بسیار خوب را برای گردش در سواحل بسیار زیاد در این شهر برای شما به وجود بیاورد. از آن جایی که در این فصل کمتر شاهد بارش باران هستیم شما با خیالی راحت می توانید به گردش در شهر آنتالیا بپردازید. آفتاب گرفتن در این فصل می تواند یکی از بهترین تجربه های شما از سفر به شهر آنتالیا باشد که به شما توصیه می کنیم به هیچ وجه آن را از دست ندهید. تمامی این نکات باعث میشوند تا فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به آنتالیا باشد.

 

بهترین زمان برای سفر به آنتالیا

فصل پاییز و زمستان

فصل پاییز فصلی است که کم کم از تعداد گردشگران این شهر کاسته می شود چرا که آب و هوای این شهر رو به سرد می رود. با ورود به فصل زمستان آب و هوای این شهر بسیار سرد می شود و همین موضوع نیز باعث می شود تا تعداد توریست هایی که وارد این شهر می شوند بسیار کمتر شوند. در فصل پاییز معمولا توریست هایی این شهر را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند که قصد دارند هزینه های سفر خود را کاهش دهند.