تاسیس فروشگاه اینترنتی عمل آسانی به نظر می رسد اما باید بگوییم که انجام این کار بسیار سخت است. از مقدمات و راه اندازی کار گرفته تا انجام خود آن، فرایند پیچیده ای پیش روی شما قرار دارد که نیاز به علاقه تجربه و مشارکت دارد. شما باید در ابتدا مسائلی مثل گرفتن مجوز، چگونگی جذب مشتری، روش درآمدزایی و حتی نحوه تولید یک جنس را رعایت کنید. همچنین ایجاد فضایی در وب سایت خود که با رعایت خصوصیات کالاها، ارائه خدمات پشتیبانی، روش تحویل دادن جنس و بازاریابی باید باشد، واجب است.

برگزیدن آدرس سایت برای تاسیس فروشگاه اینترنتی

آدرس سایت نمایانگر هویت و برند شما خواهد بود. بنابراین سعی کنید بهترین نام را در آدرس وب سایت خود انتخاب کنید که بتواند به راحتی تلفظ شود و همچنین در ارتباط با خدماتی باشد که وب سایت شما آن را ارائه می دهد و به آسانی در ذهن مخاطبان بماند. انتخاب صحیح آدرس سایت شما را از دیگر رقبا مجزا می کند چرا که این آدرس اولین چیزی است که در هنگام ورود به وب سایت شما به چشم می خورد. برگزیدن یک نام در واقع یک اتیکت برای فروشگاه اینترنتی شما محسوب می شود. پس بهتر است به خوبی در حافظه مردم بماند و به آسانی سرچ شود. انتخاب این نام با یک پسوند مثل com . می تواند تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

راهنمای تاسیس فروشگاه اینترنتی 

برای تاسیس فروشگاه اینترنتی ترتیب دادن اقلام ضروری است

گام دوم برای تاسیس فروشگاه اینترنتی، برگزیدن نوع محصول است که بسته به علاقه و حرفه شما دارد. دقت کنید که از محصولی استفاده کنید که مورد نیاز بازار هدف شما باشد، حتی می توانید برای ایده گرفتن از فروشگاه های موفق و محبوب دیگر نیز کمک بگیرید. در زمینه انتخاب و عرضه محصولات برای راه اندازی فروشگاه خود نکات بسیاری را در نظر بگیرید و بدانید آیا اصلا مردم به این جنس نیاز دارند یا خیر؟یا مثلا آن جنس فصلی است یا دائمی؟ و اما امر مهمی که در تاسیس فروشگاه اینترنتی باید مد نظر داشته باشید تولید محتوا در زمینه معرفی خدمات و محصولات فروشگاهی است. بنابراین لازم است بدانید طبقه بندی و درج مشخصات محصولات به منظور خرید آسان و بهتر مشتریان بسیار مهم است. برای ارسال محصولات خود نیز باید خدماتی را نیز در نظر بگیرید که در این مورد پست کردن می تواند یاری گر شما باشد.

راهنمای تاسیس فروشگاه اینترنتی 

استفاده از تیم حرفه ای فروشگاه ساز

قطعا امروزه مشاهده کرده اید که وب سایت های متعددی تحت عنوان فروشگاه های اینترنتی کار خود را شروع کرده و پس از مدت کوتاهی با مشکلات متعددی مواجه شده و تعداد کثیری از آنها با شکست مواجه می شوند. از این رو، راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی نیاز به یک شرکت فروشگاه ساز حرفه ای دارد تا اعمالی که شما بلد نیستید و یا نمی توانید آنها را انجام دهید، آن شرکت برای شما انجام دهد. یک طراح ماهر در زمینه طراحی وب سایت فروشگاهی، اعمالی مثل کدنویسی، نصب ماژول های مختلف را انجام می دهد و همچنین شما دیگر نیازی به برنامه نویس ندارید. از طرفی کار پشتیبانی وب سایت شما را هم انجام می دهد. اما یک طراح خوب باید کار شما را سریع و به روشی کاملا ایمن پیش ببرد به همین دلیل به شما توصیه می کنیم برای انتخاب بهترین طراح سایت فروشگاهی حتما تحقیق و پرس و جو کرده و بهترین فرد را انتخاب کنید.

راهنمای تاسیس فروشگاه اینترنتی 

دریافت درگاه پرداخت و نماد اطمینان

نکته مهم دیگر دریافت درگاه پرداخت آنلاین می باشد، از چند بانک قابل اعتماد برای پرداخت بهاء توسط مشتریان دریافت کنید. گام بعدی دریافت نماد اعتماد است که این کار بسیار سخت است. برای تاسیس فروشگاه اینترنتی شما باید هرچه سریعتر اقدام کنید و نماد اعتماد دریافت کنید. این کار را مدیریت سازمان صنایع و معادن انجام می دهد با ارسال یک عهدنامه محضری به این سازمان ها آنها را مجاب می کنید که نماد اعتماد به شما بدهند و این خود نوعی صدور مجوز است.

راهنمای تاسیس فروشگاه اینترنتی 

روش مهیا کردن (ssl )و سئو کردن وب سایت فروشگاه اینترنتی

مهیا کردن ssl برای فروشگاه شما کاری ضروری است که باید آن را انجام دهید. این عمل باعث می شود که مشتریان به فروشگاه شما بیشتر اعتماد کنند. چرا که اطلاعاتی که میان کاربران منتقل می شود قابل نمایش نیست و http کنار آدرس سایت شما مبدل به https و این خودش نوعی اعتماد است. مورد بعدی سئو کردن وب سایت فروشگاه اینترنتی شما است که به این معنی است که شما برای تاسیس فروشگاه اینترنتی خود باید به جستجوگرهای مهم دنیا از جمله گوگل آدرس سایت خود را بفرستید تا هنگامی که افراد حروف مربوط به سایت شما را جستجو می کنند سایت شما در نمایشگر آنها مانند یک لیست بالا بیاید و آنها سایت شما را بشناسند و به سایت شما رجوع کنند.