گوگل ادز برای تبلیغات شما از معیار رتبه بندی استفاده می‌کند و به تبلیغ تان امتیاز کیفیت از ۱۰ را خواهد داد. به همان اندازه که این امتیاز بالاتر باشد برای شما بهتر خواهد بود. زیرا هزینه های شما را کاهش می دهد و گوگل تبلیغ تان را در رتبه بالاتری می گذارد.

امتیاز کیفی تبلیغات گوگل چیست؟

کیفیت کار شما ما برای گوگل از هزینه ای که پرداخت می کنید مهمتر است. می توان گفت که اگر کار شما با کیفیت تر باشد گوگل ادز از شما تقدیر به عمل آورده زیرا شما موجب رضایت کاربران آن شده اید. گوگل نیز به پاس این زحمات تبلیغات شما را با هزینه کمتر به بالاتر قرار می دهد در واقع می توان گفت که یک بازی سه سر برد می باشد. مشتری، تبلیغ دهنده و گوگل در این بازی هر سه برنده می شوند. عکس این قضیه نیز وجود دارد زمانی که شما امتیاز پایین گرفته اید گوگل برای نشان دادن تبلیغ شما تمایل چندانی از خود نشان نمی دهد و اگر بخواهد آن را نشان دهد هزینه زیادی از شما دریافت می کند. پس همان گونه که گفته شد به هر اندازه که امتیاز شما بیشتر باشد تبلیغات شما با هزینه کمتری توسط گوگل انجام می شود در ادامه این مقاله به چگونگی اندازه گیری این امتیاز و معیارهای آن و تاثیری که دارد می پردازیم.

امتیاز کیفی (Quality Score) در گوگل ادز چیست؟ 

آیا می دانید گوگل ادز به چه چیزی امتیاز کیفی می‌ دهد؟

گوگل ادز به طور کلی برای امتیاز دهی به تبلیغات به معیار زیر توجه می کند:

۱- نرخ کلیک
۲- مرتبط بودن تبلیغ
۳- تجربه کاربر از صفحه فرود

امتیاز کیفی (Quality Score) در گوگل ادز چیست؟ 

نرخ کلیک در گوگل ادز ( CTR)

این معیار برای نسبت تعداد ورودی تبلیغ شما به تعداد نمایش آن به کار می رود و این نسبت را اندازه گیری می کند. در واقع، نرخ کلیک به این معنی است که از بین تعداد کاربرانی که تبلیغ شما را مشاهده نموده اند، چه تعداد از آنها بر روی آن کلیک کرده اند.

برای مثال نرخ کلیک ۱۰ درصد به این معنا است که از میان هر صد نفری که تبلیغ شما برای آنها به نمایش گذاشته شده و آن را مشاهده کرده اند، فقط ۱۰ نفر از آنها روی آن کلیک کرده اند و به سایت شما ورود داشته اند. پس اندازه که نرخ کلیک شما بالاتر باشد روی این شاخص گوگل امتیاز بیشتری برای شما در نظر می‌گیرد. علت آن بسیار روشن است که نرخ کلی که بالاتر به معنای این است که متن تبلیغ شما نسبت به تبلیغ رقبایتان بهتر بوده و کاربران آن را بیشتر دوست داشته اند.

امتیاز کیفی (Quality Score) در گوگل ادز چیست؟ 

مرتبط بودن تبلیغ

یکی دیگر از معیارهای امتیاز دهی توسط گوگل ادز، مرتبط بودن تبلیغ می باشد به این معنی که تبلیغ و سایت ما باید طبق نیاز کاربر باشند. مرتبط بودن تبلیغ در دو مرحله صورت می گیرد. مرحله نخست که متن تبلیغ شما باید با عبارت جستجو شده توسط کاربر ارتباط داشته باشد و مرحله دوم اینکه کاربر به همان صفحه ای که به سایت شما ارتباط دارد هدایت شود. به طور کلی باید کاربر چیزی را ببیند که می خواهد و به دنبال آن است. هنگامی شما می‌توانید امتیاز خوبی در معیار مرتبط بودن تبلیغ دریافت کنید که کلمه ای که کاربر جستجو کرده با متن تبلیغ و متن تبلیغ به صفحه ای که کاربر به آن هدایت می‌شود ارتباط داشته باشد. به عنوان مثال کاربری که در جستجوی خود خرید گوشی اپل را زده باشد، در متن تبلیغ خواهد دید که شما گوشی اپل را می فروشید و زمانی که روی تبلیغ شما کلیک نماید به همان صفحه ای هدایت می شود که گوشی های اپل شما در آن هستند.

امتیاز کیفی (Quality Score) در گوگل ادز چیست؟ 

تجربه کاربر از صفحه فرود

برای همه ما پیش آمده که وارد سایت شده باشیم و بلافاصله از آن خارج شویم زیرا ممکن است این سایت اعتماد ما را جلب کرده باشد یا از محتوای آن خوشمان نیامده باشد. یکی از ویژگی هایی که صفحه فرود خوب در گوگل دارد این است که به هر اندازه سایت ما بهتر باشد و کاربر از کیفیت آن رضایت بیشتری داشته باشد، این موضوع موجب افزایش فروش خواهد شد. پس سایت هایی که جذاب نیستند و سرعت مناسبی برخوردار نباشند برای فروش شانس کمتری دارند. در گوگل ادز رویکرد ما فقط افزایش ورودی نبوده بلکه ما به دنبال این هستیم که چه میزان از ورودی ها به مشتری نهایی تبدیل می‌شود. پس یک سایت خوب و با کیفیت علاوه بر این که می تواند موجب کاهش هزینه ها و دریافت امتیاز بالاتر شود به افزایش فروش نیز کمک می کند.

طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.