الگوریتم Hilltop از جمله قدیمی ترین الگوریتم های مهم و اساسی برای موتورهای جستجوی گوگل است که حدود ۱۷ سال می باشد در بین کاربران معرفی شده است. پس شما به عنوان یکی از فعالان در عرصه وب لازم است تا بدانید الگوریتم هیلتاپ چیست و چه تاثیراتی را بر روی سئوی مدرن دارد تا با استفاده از آن بتوانید درک بهتری از پایه ها و قوانین سئوی مدرن داشته باشید.

الگوریتم Hilltop چیست؟

در ابتدای امر الگوریتم Hilltop جهت رصد کردن سایت های مرجع و همچنین دایرکتوری های شناخته شده به منظور معرفی سایت های مختلف در زمینه های گوناگون روی کار آمد بنابراین گوگل چنین سایت هایی را مورد شناسایی خود قرار داد و برای هر یک از آنها ارزش و اعتباری را تعیین کرد. بعد از اینکه یک سایتی تایید می شد آن سایت به عنوان یک وب سایت مرجع و معتبر این شانس را در اختیار می گرفت تا توسط صفحاتی که با آن شناخته می شد در سایت گوگل به جایگاه مناسبی برسد. همین موضوع باعث شد دایرکتورهای مرجع و همچنین معتبری نظیر ویکی پدیا و یاهو در آن سال ها به یک فضای ارزشمند و مناسب برای لینک سازی بسیاری از سایت های کوچک تر به حساب بیایند. بنابراین گوگل به کمک الگوریتم Hilltop به راحتی قادر بود تا سایت های مرجع و بزرگ را شناسایی کند و توسط آنها نیز وب سایت های شناخته شده را به دست آورد.

الگوریتم Hilltop و تاثیر آن بر سئوی مدرن 

تاثیر الگوریتم Hilltop بر روی سئوی امروزی

اگر چه گفتیم الگوریتم هیلتاپ جزو الگوریتم های بسیار کهن در موتورهای جستجوگر گوگل می باشد، اما با داشتن اطلاعاتی در مورد الگوریتم Hilltop می توانید تاثیرات این الگوریتم را بر سئوی مدرن بدانید و آن را به عنوان یک دانش اساسی و ضروری جهت فهم سئوی امروزی به کار بگیرید. در حقیقت شما با دانشی که از الگوریتم های قدیمی مثل الگوریتم هیلتاپ به دست می آورید، این امکان را در اختیار دارید تا الگوریتم های نوین را زیر مجموعه ای از الگوریتم های کهن ببینید و درک بازتری نسبت به الگوریتم های خاص و نحوه تاثیر آن را بر سئو و انقلابی که در موتورهای جستجوگر به وجود آورده اند را پیدا کنید.

الگوریتم Hilltop و تاثیر آن بر سئوی مدرن 

گوگل از عملکرد الگوریتم Hilltop چه تعریفی دارد؟

گوگل در رابطه با نوع کارکرد الگوریتم Hilltop این چنین توضیح می دهد: وجود لینک های خارجی با کیفیت و همچنین تعداد مناسبی می تواند بهترین ترین راه جهت مشخص کردن اعتبار صفحات وب سایت ها باشد. اما اختلاف عمده ای که هیلتاپ با دیگر الگوریتم های دارد این است که الگوریتم Hilltop فقط صفحه ها و همچنین منبع های تخصصی را در مورد نظر خود قرار می دهد یعنی صفحاتی که تنها بتواند کاربر را به طرف منابع ارزشمند راهنمایی کند. در حقیقت هیلتاپ یک الگوریتم مناسب برای ارتباط سنجی می باشد که نظیر پیج رنک طبق لینک دهی می تواند بین سایت های مختلف فعالیت داشته باشد، اما با شیوه ای متفاوت تر از پیج رنک، به این صورت که الگوریتم پیج رنک قادر است از تمامی فضاهای وب جهت رتبه دهی به صفحات بهره ببرد در حالی که الگوریتم هیلتاپ تنها صفحه های تخصصی را بررسی می کند و توسط آن صفحات ویژه برای صفحه های مطمئن و معتبر نتیجه گیری می کند.

الگوریتم Hilltop و تاثیر آن بر سئوی مدرن 

الگوریتم Hilltop بر روی سئو چه تاثیراتی دارد؟

دیرینه ترین الگوریتم گوگل یعنی همان الگوریتم هیلتاپ این توانایی را دارد تا لینک های وب سایت هایی با داشتن دامنه edu، لینک های دایرکتوری های مرجع مانند یاهو و همچنین لینک هایی که از دیگر سایت های مرتبط با رتبه های بالا کسب می شوند را باعث رشد در رتبه یک وب سایت قرار دهد. در سال های گذشته از شروع آشنایی با الگوریتم هیلتاپ این چنین مشاهده شد که یک وب سایت می تواند با تهیه تنها یک لینک از طریق یک وب سایت مناسب با رتبه ای بالا شاهد موفقیت های بالایی در رتبه خود باشد، از طرفی با به ثبت رساندن سایت درون دایرکتوری ها و همچنین دریافت لینک از این دایرکتورها سبب می شود تا سایت رتبه و جایگاه خوبی داشته باشد. دلیل این پیشرفت هم این است که دایرکتورها می توانند به عنوان یکی از منابع معتبر جهت شناسایی وب سایت های خوب و با کیفیت استفاده ببرد.

الگوریتم Hilltop و تاثیر آن بر سئوی مدرن 

بالا بردن رتبه سایت با الگوریتم Hilltop

شما می توانید با کمک گرفتن از الگوریتم هیلتاپ ارزشی را برای وب سایت خود به دست آورید، پس امروزه هر سایتی و یا هر صفحه ای این توانایی را دارد تا یک صفحه مناسب و با ارزش جهت لینک سازی باشد اما به شرطی که وب سایت انتخابی بتواند با موضوع و امتیازی بالا در ارتباط با وب سایت شما قرار بگیرد. در این میان گروه تخصصی طراحی سایت اینتن می تواند شما را در جهت بالا بردن رتبه سایت راهنمایی کند.