Cdn و یا همان شبکه توزیع محتوا موجب افزایش سرعت بارگذاری می شود در نتیجه منجر به عملکرد بهتر سایت می شود. Cdn مخفف عبارت Content Delivery Network می باشد که اطلاعات تان را به سرور بازدید کننده سایت می رساند و به توزیع محتوا می پردازد. در این مقاله نیز به بررسی اطلاعاتی درباره این که شبکه توزیع محتوا چیست و چه مزایایی دارد خواهیم پرداخت.

Cdn

Cdn سبب می شود اطلاعات با سرعت بیشتری به بازدید کنندگان ارسال شود و در نتیجه منجر به کاهش زمان بارگذاری صفحات می شود. شبکه توزیع محتوا به پوشش کلیه سرورهای شبکه جهانی اینترنت می پردازد از این رو با فعال کردن آن اطلاعات تان در این سرورها کپی شده و ذخیره می گردد. با این سیستم در زمان ورود بازدید کننده به سایت تان محتوای آن که شامل تصاویر و متن است توسط نزدیک ترین سرور دریافت می گردد و این گونه اتصال مستقیمی به هاست یا سرورتان صورت نمی گیرد و در نتیجه عملکرد سایت به شکل فوق العاده ای بهبود پیدا می کند.

اطلاعاتی درباره cdn و مزایای آن 

تاثیرات Cdn

تمام اطلاعات ثابت از جمله فایل های ویدئویی، pdf، mp3، کدهای CSS و … از جانب Cdn پشتیبانی می شوند و آن دسته از اطلاعاتی که بروزرسانی شده و قابل تغییر هستند همانند متون و کدهای HTML توسط سرور اصلی فراخوانده خواهند شد. این ها عواملی است که موجب کاهش مصرف پهنای باند شده و در نتیجه هزینه ای که برای آن به شکل سالیانه پرداخت می کردید کاهش زیادی خواهد داشت. افزایش سرعتی که شبکه توزیع محتوا به دست می دهد برای آن دسته از افرادی که از بخش های مختلف دنیا وارد سایت می شوند محسوس است اما برای خودتان و کسانی که به سرور اصلی تان نزدیک هستند آن چنان تفاوتی ندارد.

مزایای شبکه توزیع محتوا

مزایای Cdn زیاد است و تاثیرات قابل توجهی دارد که برخی را برای تان شرح خواهیم داد. شبکه توزیع محتوا موجب بالا بردن سرعت سایت و در نتیجه بالا رفتن رضایتمندی بازدید کنندگان می شود. این کار وضعیت سئوی سایت را بهبود می بخشد و در نتیجه در جستجوی گوگل رتبه بهتری کسب خواهید کرد. این شبکه توزیع محتوا موجب کاهش مصرف پهنای باند شده و ترافیک هاست را کم می کند. روبات های گوگل با وجود آن صفحات بیشتری را در روز بررسی می کنند. با مدیریت محتوای وردپرس ارتباط راحت تری صورت خواهد گرفت. در رابطه با Cdn با کارشناسان گروه اینتن تماس برقرار کنید و مشاوره های لازم را دریافت نمایید. امنیت سایت با این روش بالا می رود زیرا ارتباطات به شکلی غیر مستقیم و محافظت شده می باشند. هزینه پایین آن برای استفاده از دیگر مزایای آن است زیرا چندین نفر از سرورها استفاده می کنند. نصب و راه اندازی آن بسیار ساده و آسان است و برای جلوگیری از حملات DDOS به سرور سایت بسیار مناسب است. تاثیر این شبکه در وب سایت های بزرگی چون گوگل، فیس بوک، یاهو و … مشاهده شده است و پهنای باند و تحویل محتوای آنان را سریع تر کرده است. ضمن این کار تعداد هک ها نیز با استفاده از آن کاهش یافته است، این هک ها در زمان انتقال فایل های استاتیک به کاربر نهایی رخ می دهد که کمتر رخ خواهد داد.

اطلاعاتی درباره cdn و مزایای آن 

تاثیر شبکه توزیع محتوا بر سئو

مهم ترین دستاورد شبکه توزیع محتوا تاثیری است که بر سئوی سایت دارد و موجب کسب جایگاه مناسب در نتایج گوگل می شود. استفاده از این سیستم برای افرادی که سایت شان نیاز به بازدید کنندگان بالایی دارد تا فروش بهتری داشته باشند بسیار مناسب است زیرا با افزایش بازدید کنندگان تعداد بیشتری از آنها به مشتری تبدیل می شوند و بدین ترتیب درآمد خود را می توانید افزایش دهید. در نتیجه استفاده از این سیستم برای کسب و کارها بسیار مفید است و نتایج خوبی به همراه دارد.

اطلاعاتی درباره cdn و مزایای آن

جلوگیری از کرش کردن

CDN موجب می شود به جای داشتن ترافیک سایت روی سرور اصلی آن را در سرورهای مختلفی تقسیم کنید و بدین ترتیب کرش کردن در این مواقع بسیار کاهش می یابد. تنظیم مناسب این سیستم موجب جلوگیری از کرش کردن می شود. این شبکه عظیم در تمام دنیا به شکلی جغرافیایی پخش شده است. محتوای سایت با استفاده از این شبکه توزیع محتوا و با توجه به این که کاربر در چه موقعیت جغرافیایی قرار دارد از نزدیک ترین شبکه به کاربر ارائه می شود. سرعت لود تحت تاثیر نزدیکی کاربر به وب سرور قرار دارد به همین دلیل اگر محتوای سایت را در چندین سرور پراکنده مستقر کنید سبب لود شدن سریع سایت از موقعیت کاربر خواهید شد. در واقع نزدیک تر بودن این شبکه توزیع به کاربر لود سریع تر را موجب می شود.