دامنه فارسی برای معرفی سایت های ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد و دارندگان اینگونه از سایت ها برای ایجاد ارتباطی راحت با کاربران خود اغلب به انتخاب این نوع دامنه ها اقدام می کنند. برای سئو سایت نیز دامنه های فارسی با پسوندهای مختلف به جزء IR توصیه می شوند. این نوع دامنه و استفاده از آن دارای مزیت های مختلفی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

دامنه فارسی

مشاغل اینترنتی و معرفی آنها در بستر اینترنت یکی از مهمترین چالش های روزمره برای صاحبین اینگونه از سایت های های اینترنتی به شمار می رود. با توجه به این موضوع برای درست گام برداشتن در این رابطه، استفاده از دامنه فارسی از اهمیت بسیاری برخوردار است. علاقه صاحبان سایت های مختلف اینترنتی به این نوع از دامنه نیز از موضوعات مهمی است که در مطلب امروز به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

در فضای اینترنت برای معرفی مشاغل مختلف استفاده از دامنه های فارسی در اولویت قرار می گیرد. برای ارتباط با دیگر فارسی زبانان این دامنه ها کمک بسیاری به کاربران خود می کنند اما موضوع مهم اینجاست که صاحبان کسب و کارهای اینترنتی نگران عدم ورود صحیح و بدون غلط اسامی مشاغل خود در جستجوگرهای اینترنتی می باشند. مسلما داشتن کاربران فارسی زبان و همچنین برای برقراری ارتباط درست با آنها استفاده از این نوع دامنه از طرفداران بسیاری برخوردار است.

استفاده از دامنه فارسی برای راه اندازی سایت های اینترنتی 

نحوه ثبت دامنه های فارسی

در بخش قبلی اشاره کردیم که برای ثبت دامنه فارسی افراد بسیاری اقدام می کنند اما برای رسیدن به این مهم توجه به چند نکته حائز اهمیت است که در این بخش به بررسی آنها خواهیم پرداخت. استفاده به صورت Unicode برای کاراکترهای دامنه های فارسی در زمان خرید آنها از اهمیت برخوردار می باشد. این در حالی است که استفاده از استاندارد ASCII برای دیگر دامنه ها مشاهده می گردد.

برای تبدیل دامنه اغلب از کاراکترهای نامفهومی استفاده می شود که پس از نام دامنه با آنها مواجه می شوید که اغلب با نام Punycode شناخته شده می باشند. از سایت های معتبری همچون whois.com میتوان از این نوع دامنه ها whois گرفت. از این طریق کاربران عزیز به راحتی می توانند با اطلاعات دامنه مواجه شوند. از طریق رجیسترهای بین المللی که ایرنیک نیز یکی از آنهاست، می توان به ثبت دامنه های فارسی اقدام کرد.

استفاده از دامنه فارسی برای راه اندازی سایت های اینترنتی 

شرایط و قوانین موجود برای ثبت دامنه فارسی

برای ثبت دامنه فارسی قوانین و شرایط خاصی وجود دارد که در این بخش به بررسی آنها می پردازیم. استفاده از ارقام صفر تا نه برای ثبت این نوع دامنه کاملا مجاز می باشد. کاراکترهای فارسی به همراه نیم فاصله و خط تیره نیز برای ثبت این نوع دامنه قابل استفاده می باشند. استفاده از 3 تا 30 کاراکتر نیز از دیگر شرایط محسوب می شود. عدم استفاده از ارقام در شروع و پایان دامنه به همراه عدم استفاده از کاراکترهای انگلیسی, ساکن, تشدید و تنوین نیز از دیگر قوانین ثبت دامنه های فارسی به شمار می روند.

استفاده از دامنه فارسی برای راه اندازی سایت های اینترنتی 

مزیت های ثبت دامنه فارسی

برای اینکه بتوان به سیستم اینترنت جهانی سایت ایرانی خود را معرفی کرد مسلما استفاده از دامنه فارسی یک مزیت بزرگ محسوب می شود و از این طریق نیز می توان ملیت خود را به جهان شناساند. معرفی دامنه خود به کاربران فارسی زبان از این طریق ساده تر خواهد بود. تصور کنید که سایتی با نام مانا را می خواهید راه اندازی کنید. مسلما استفاده از کاراکترهای انگلیسی به صورت mana برای ثبت آن برای کاربران فارسی زبان شما ناخوشایند خواهد بود.

با استفاده از دامنه فارسی مسلما به راحتی می توانید سایت خود را به آنها معرفی نمایید. جالب است بدانید که استفاده از دامنه های فارسی تاثیر مستقیم و به سزایی در سئو سایت شما خواهند داشت. استفاده از نام دامنه فارسی با کاراکترهای تعیین شده در موتورهای جستجوگر با میزان بازدید بیشتری از سوی کاربران مواجه خواهند شد. در ادامه به پسوندهای رایج برای ثبت این نوع دامنه اشاره کوتاهی خواهیم کرد.

استفاده از دامنه فارسی برای راه اندازی سایت های اینترنتی 

پسوندهای رایج جهت ثبت دامنه های فارسی

برای ثبت دامنه فارسی با یک مشکل مواجه خواهید شد که آن عدم استفاده از پسوندهای رایج مانند.ir می باشد. به جزء این پسوند برای معرفی سایت خود پسوندهای مختلف معرفی شده اند که می توان به cc. , bio. , asia. , net. و همچنین com. اشاره کرد که رایج ترین آنها پسوند com. می باشد. برای اطلاع دقیق در رابطه با استفاده از پسوندهای دیگر برای ثبت این نوع دامنه می توانید با کارشناسان اینتن کلود که آدرس آن مشخص است در تماس باشید و از آنها کمک بگیرید.