راهنمای ۸ مرحله ای برای تبدیل شدن به فریلنسر طراحی سایت

اکنون بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه به امید انجام کار آزاد و کسب درآمد در وقت آزاد هستند.
این مقاله به همه آن دسته از افرادی که به دنبال یک برنامه عملی محکم هستند تا بتوانند به عنوان یک طراح وب وارد شغل آزاد شوند، اختصاص داده شده است.
در این مقاله، یک برنامه ساده، آسان و گام به گام به شما نشان داده شده است تا بتوانید به عنوان یک طراح وب مستقل و با نکات مفید در مورد زمین گیر کردن مشتری و کسب پول واقعی، کار خود را به عنوان فریلنسر طراحی سایت شروع کنید.

مرحله ۱: هیچ راه میانبری برای موفقیت به عنوان فریلنسر وجود ندارد

اول و مهمتر از همه ، این نکته را بپذیرید که قبل از شروع شما به عنوان یک فریلنسر طراحی سایت کار زیادی برای انجام خواهید داشت.
برخی اوقات، احتمالاً دو ماه زمان خواهد برد تا شما بتوانید روش های مالی را برای یک کار فریلنس درک کنید و شروع به کسب درآمد کنید. بنابراین خود و طرز فکر خود را آماده کنید.
شما باید صبر داشته باشید و نسبت به کارهایی که می کنید برای تبدیل شدن به یک فریلنسر و زنده ماندن در این سفر طولانی، پرشور باشید.

مرحله ۲: طراح وب یا توسعه دهنده وب؟

مردم تمام مدت این دو اصطلاح را با یکدیگر اشتباه می گیرند.

طراحی سایت-نکات تبدیل شدن به یک فریلنسر طراحی سایت

طراح وب – شخصی است که مسئولیت بخش front-end یا ظاهر و طراحی وب سایت یا برنامه وب را دارد. یک طراح وب تمام عناصر وب سایت را به ترتیب مرتب کرده، شیوه نامه ها را کد گذاری کرده و ظاهر وب سایت را ایجاد می کند.
توسعه دهنده وب – شخصی است که کارهای در ساخت قسمت back-end یک وب سایت انجام می دهد، مانند توسعه الگوریتم های عملکرد وب سایت مانند سیستم های پرداخت و تعامل با کاربر.

مرحله ۳: فرض کنید هیچ چیز نمی دانید

بعد از مراجعه به وب سایت های “یادگیری کدنویسی” و گذراندن دوره های HTML / CSS فراوان ، باید نسبت به مهارت های کد نویسی خود بسیار اطمینان داشته باشید.
اما در مورد طراحی تجربه کاربر (UXD) و قابلیت استفاده وب چه می دانید؟
با توجه به منابع اوپن سورسی که امروزه وجود دارد بسیاری از افراد می توانند به راحتی برای یادگیری برنامه نویسی و کدنویسی اقدام کنند. اما این سبب نمی شود که هر یک از آنها بتوانند به یک فریلنسر طراحی سایت تبدیل شوند.
بر خلاف توسعه وب، طراحی وب سایت شامل خلاقیت و دانش کافی در مورد نحوه عملکرد وب است.
طراحی رابط کاربری و قابلیت استفاده وب دو مهارت است که شما باید برای تبدیل شدن به یک طراح وب حرفه ای، آن دو مهارت را کسب کنید. این دو مهارت به شما امکان می دهد تا وب سایت هایی را با تعامل بهتر طراحی کنید و به شما در درک روانشناسی طراحی وب کمک می کند.
به عنوان مثال، آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا تمام وب سایت ها دارای منوی اصلی در بالای صفحه هستند؟ چرا اکثر صفحات فرود ، Call-to-Action (CTA) خود را در نیمی از بالای صفحه دارند؟
پاسخ ساده است: این ها همه بخشی از UXD است.

مرحله ۴: در مورد دامنه ها، هاستینگ وب و سرورها اطلاعات کسب کنید

هنگام گرفتن یک پروژه برای طراحی وب سایت برای یک تجارت، بسیاری از مشتریان شما انتظار دارند که شما یک دامنه، یک برنامه میزبانی سرور و یک وب سایت خود را به طور کامل تنظیم کنید.
در مورد نحوه خرید و پیکربندی یک نام دامنه بیاموزید. نحوه حفظ میزبانی وب و کار با مشتریان FTP. آموزش و نگهداری سرورها را بیاموزید.

مرحله ۵: کمی از طراحی گرافیکی یاد بگیرید

شامل گرافیک و تصاویر مانند آرم ها و تصاویر متحرک برای وب سایت هاست. مشتری از شما می خواهد که از این موارد نیز مراقبت کنید.
شما می توانید با یک فریلنسر دیگر هماهنگ شوید تا بتوانید طراحی کنید.
با این حال، اگر بتوانید خودتان یاد بگیرید چگونه این کارها را انجام دهید، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. یک آموزش فتوشاپ پیدا کنید و یاد بگیرید که آرم برند طراحی کنید.

مرحله ۶: ساخت نمونه کارها

هنگامی که مشتری برای طراحی وب سایت خود به شما نزدیک می شود، اولین چیزی که می خواهد از شما درخواست کند، مشاهده نمونه هایی از کارهای قبلی شما است.
اگر چیزی برای نشان دادن مشتری خود ندارید، کاری انجام دهید و سایتهای عالی طراحی کنید. اگر مجبورید کارهای رایگان انجام دهید.
یک تم و پلتفرم عالی طراحی کنید و آن را به صورت آنلاین منتشر کنید. یا به مشاغل دسترسی پیدا کنید و به آنها پیشنهاد دهید که به صورت رایگان یک وب سایت طراحی کنید.

طراحی سایت-نکات تبدیل شدن به یک فریلنسر طراحی سایت

مرحله ۷: چگونه می توان خدمات خود را قیمت گذاری کرد

پروژه های مختلف طراحی وب به مقادیر مختلف کار و زمان نیاز دارند. بنابراین، دانستن قیمت مناسب برای پروژه های طراحی وب می تواند کمی دشوار باشد.
اما اگر می خواهید یک ایده اولیه در مورد قیمت مناسب بدست آورید، در اینجا کارهایی که می توانید انجام دهید وجود دارد.
به صورت آنلاین، ایمیل یا شماره تلفن شرکت طراحی وب رقیب خود را پیدا کنید. با آنها تماس بگیرید یا برای آنها ایمیل بفرستید. وانمود کنید که مشتری هستید و برای طراحی وب سایت خود ، صحبت کنید.
آژانس های طراحی وب بزرگ دارای تیم هایی از طراحان هستند. بنابراین آنها نقشه های گران قیمت پروژه ها را دارند. از آنجا که به تنهایی کار می کنید، می توانید از این مزیت استفاده کنید.
سعی کنید قیمت مناسب خود را برای پروژه خود در نظر بگیرید. نه خیلی گران و نه خیلی ارزان. قیمتی که باعث می شود مشتری شما علاقه مند به شروع همکاری با شما شود..

مرحله ۸: سطح بعدی

پس از شروع به انجام کار برای افراد قدیمی و پروزه های جدید، زمان آن رسیده است که خود را به عنوان یک برند تبلیغ کنید تا افراد بتوانند شما و کیفیت کار شما را بشناسند.
اگر مشتری بیشتری دریافت می کنید ، می توانید به فکر گسترش تجارت آزاد خود باشید.
گذر از این مراحل برای شما مدتی طول خواهد کشید، اما اگر به اندازه کافی سازگار باشید به آنجا خواهید رسید.

طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.