به دلیل افزایش تعداد کاربران اینترنت، مشاغل دارای حضور آنلاین قدرتمند و اجباری شده اند. در حقیقت، بیش از ۴ میلیارد کاربر اینترنت در جهان وجود دارد. و این کاربران انواع مختلفی از اطلاعات بزرگ یا کوچک را در اینترنت جستجو می کنند.
بازاریابان دیجیتال و صاحبان وب سایت باید سخت کار کنند تا بتوانند ترافیک را به وب سایتهای خود هدایت کنند. به عبارت دیگر، آنها تلاش می کنند که وب سایت های خود را در صدر صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) قرار دهند تا توسط این کاربران اینترنت کشف شوند.
روش ارگانیک برای دستیابی به رتبه بندی موتورهای جستجو، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) گفته می شود. به طور معمول، بهینه سازی وب سایت شما برای کلمات کلیدی مناسب، اطمینان حاصل می کند که در بالای SERP برای نمایش داده های جستجوی مربوطه ظاهر می شود.
با این حال، افزایش تعداد بازدید کنندگان وب سایت همیشه تضمین کننده افزایش درآمد یا سود نیست. به محض ورود یک بازدید کننده به وب سایت شما، به تعدادی تاکتیک دیگر نیز نیاز خواهید داشت تا آنها را مجبور به انجام اقدامات مورد نظر در یک صفحه وب خاص کند.
تبدیل بازدید کنندگان وب سایت به مشتریان در زندگی واقعی به تجربه کاربر، محتوا و سایر عوامل در وب سایت شما بستگی دارد. این امر مستلزم مجموعه راهبردهای مختلفی به عنوان بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) است.
بازاریابان اغلب با معضل انتخاب میان CRO و SEO روبرو هستند. آنها بین بهینه سازی وب سایت برای افزایش ترافیک ارگانیک یا افزایش تبدیل ها مردد شده اند. مقایسه بین CRO و سئو بسیاری از مناطق با هم همپوشانی را نشان می دهد. قبل از اینکه بیشتر در مورد اینکه چه کسی در نبرد CRO و SEO سؤال می کند، بحث کنیم، بگذارید به طور مفصل به مفهوم هر یک نگاهی بیندازیم.

طراحی سایت-استراتژی CRO و SEO

SEO: افزایش ترافیک ارگانیک

SEO به مجموعه ای از استراتژی ها اشاره دارد که بر ترافیک ارگانیک بیشتر از موتورهای جستجو به وب سایت شما تمرکز دارد. این یک فرایند طولانی مدت است که می تواند در ایجاد وب سایت شما (و نام تجاری شما) به عنوان یک مقام در موضوعات خاص مفید باشد.
هنگامی که به درستی اجرا شود، SEO باعث آگاهی از برند می شود، اعتبار را تقویت می کند و وفاداری مشتری را بالا می برد. با این حال، تاکتیک های SEO معمولاً مدتی قبل از شروع نتایج به نمایش در می آیند.
SEO شامل تکنیک های مختلفی از جمله کلمات کلیدی تحقیق، برچسب گذاری متا، ایجاد محتوا و ایجاد لینک است. کلمات کلیدی و محتوای با کیفیت بالا پایه و اساس سئو را تشکیل می دهند.
اولین کار، شناسایی کلمات کلیدی مرتبط و محبوب است که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید. پس از انتخاب چند کلمه کلیدی، برای تأیید اعتبار کلمات کلیدی خود، یک تحلیل کامل انجام دهید. اگر یک کلمه کلیدی شما را ملزم به رقابت با وب سایتهای دارای قدرت بالا می کند، ممکن است این یک افزودنی ایده آل برای استراتژی SEO شما نباشد.
مرحله بعدی بهینه سازی محتوای وب سایت شما با ترکیب کلمات کلیدی انتخاب شده است. محتوا باید منحصر به فرد، بدون خطا و معنی دار باشد.
مهم است که از عدم سوءاستفاده مانند پر کردن کلید واژه و تکثیر محتوا خودداری کنید. چنین عملی می تواند وب سایت شما را به طور کلی از موتورهای جستجو جریمه و ممنوع کند.
جدای از محتوا، موتورهای جستجو ضمن تعیین نتایج هر جستجو، چندین عامل دیگر را نیز در نظر می گیرند.
یکی از این عوامل مهم، مشخصات لینک ورودی وب سایت شما است. مقدار بالایی از بک لینکهای واقعی نشان می دهد که مطالب شما توسط خوانندگان مورد ارزیابی و قدردانی قرار می گیرد. می توانید از رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسی و بازاریابی تأثیرگذار برای کسب لینک های معتبر استفاده کنید.
طراحی کلی و سرعت وب سایت شما همچنین می تواند بر رتبه موتور جستجوگر شما تأثیر بگذارد. سرعت صفحه کند باعث افزایش سرعت bounce rate و زمان dwell پایین می شود. این معیارها نشان می دهد که وب سایت شما قادر به نگه داشتن بازدید کننده نیست. علاوه بر این، وب سایت شما باید کاربر پسند و با قابلیت پاسخگویی به موبایل باشد.
سایر فاکتورهای مهم که در رتبه بندی موتورهای جستجو نقش بسزایی دارند شامل معماری سایت و برچسب گذاری متا می باشد. شما باید اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات وب شما به درستی ایندکس شده اند و کشف ربات های موتور جستجو را آسان می کند. علاوه بر این، تمام صفحات وب باید دارای برچسب های متا باشند که کلمات کلیدی مربوطه را در خود دارند.

طراحی سایت-استراتژی CRO و SEO

CRO: افزایش تبدیل و درآمد

CRO فرآیندی است برای افزایش درصد بازدید کنندگان وب سایت که با ایجاد بهینه سازی های خاص، اقدام به انجام کارهای مطلوب در یک صفحه وب می کنند. اقدام مورد نظر می تواند به صورت خرید یک محصول، بهره مندی از خدمات یا ثبت نام در خبرنامه باشد.
به عبارت ساده، CRO سیستم تبدیل یک بازدید کننده وب سایت به مشتری است.
CRO نیاز به درک عمیق از نحوه بازدیدکنندگان از طریق وب سایت شما و چه چیزی آنها را از انجام اقدامات مورد نظر متوقف می کند. این برنامه بر بهینه سازی صفحه اصلی و صفحات فرود متمرکز است تا بتواند تبدیل های بیشتری را انجام دهد. این به شدت به داده های تجزیه و تحلیل متکی است تا تعیین کند که بازدید کنندگان با وب سایت شما چه ارتباطی دارند.
یکی از مراحل مهم ایجاد تجربه کاربری با کیفیت بالا است. بازدید کنندگان باید بتوانند به راحتی از طریق وب سایت شما حرکت کنند و اطلاعات مربوطه را پیدا کنند که باعث می شود اقدامات لازم را انجام دهند.
سرعت صفحه یک عامل به همان اندازه مهم برای CRO است. یک صفحه وب که برای بارگذاری وقت نیاز دارد، نمی تواند بازدید کننده را به مشتری تبدیل کند.
محتوا همچنین در جلب توجه کسانی که از صفحات فرود شما بازدید می کنند نقش مهمی ایفا می کند. این باید ساده و واضح باشد و اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات خود را منتقل کند. نباید کاملاً تبلیغاتی باشد. بلکه باید به طور غیر مستقیم بازدید کنندگان را دنبال کند تا اقدامات لازم را در وب سایت شما انجام دهند.
صفحات فرود شما همچنین باید یک دکمه برجسته تماس برای بازدید کنندگان داشته باشد. قرارگیری و ظاهر آن تأثیر عمده ای بر نرخ تبدیل دارد.
CRO همچنین شامل تست گسترده A / B برای تعیین اینکه کدام عناصر طراحی به نفع شما کار می کنند. به طور معمول، شما باید نسخه های مختلف در همان صفحه فرود را با تغییرات جزئی در کپی، گرافیک، چیدمان و غیره طراحی و آزمایش کنید. نسخه ای که امکان تبدیل بهتری را فراهم می کند نسخه ای است که شما باید نهایی کنید.

طراحی سایت-استراتژی CRO و SEO

تفاوتهای اساسی CRO و SEO:

بدیهی است که اهداف نهایی CRO و SEO متفاوت هستند. SEO بر افزایش تعداد بازدید کنندگان وب سایت به صورت طبیعی تمرکز دارد. نحوه تعامل با وب سایت شما به طور مستقیم تحت نظر سئو قرار نمی گیرد.
از طرف دیگر ، CRO قصد دارد با ترغیب بازدید کنندگان به اقدامات لازم در وب سایت شما ، نرخ تبدیل را بهبود بخشد. این تأثیر مستقیمی روی تعداد کل کاربرانی که از وب سایت شما بازدید می کنند ندارند.
یکی دیگر از تفاوتهای قابل توجه بین CRO و SEO این است که حالت اول شامل تست کامل A/B برای تعیین اینکه کدام نسخه از صفحه فرود بیشترین تبدیل را دارد.
بر خلاف SEO ، CRO به بک لینک سازی خارج از صفحه اعتماد نمی کند. به همین ترتیب، کلمات کلیدی نقش مهمی در CRO بازی نمی کنند. در عوض، از نظر محتوا و طراحی به بهینه سازی روی صفحه متمرکز است. در حالی که CRO تأثیر مستقیمی بر درآمد دارد ، ممکن است در مورد SEO نیز همین نباشد.
همچنین شایان ذکر است که CRO بیشتر از هرگونه تغییر در الگوریتم های موتور جستجو مصون است. در مورد سئو این موضوع صادق نیست. به روزرسانی های عمده الگوریتم موتور جستجو اغلب به یک بازنگری کامل از استراتژی سئو شما نیاز دارند.

طراحی سایت-استراتژی CRO و SEO

CRO و SEO: در کجا همپوشانی دارند؟

تفاوت بین CRO و SEO بسیار است. با این حال، با وجود این تمایز، مناطق خاصی وجود دارد که CRO و SEO در آن تلاقی دارند. در مرحله اول، هر دو تکنیک نیاز به مطالب با کیفیت و طراحی وب سایت کاربر پسند دارند. سرعت صفحه، معماری سایت و پاسخگویی به موبایل بر رتبه بندی موتور جستجو و نرخ تبدیل تأثیر می گذارد.
CRO و SEO برای موفقیتشان به یکدیگر وابسته هستند.
در صورت عدم وجود ترافیک قابل توجه در وب سایت، تلاش های CRO شما درآمد زیادی کسب نمی کنند. به همین ترتیب، با افزایش ترافیک به صفحات فرود بی ربط، نرخ تعامل و تبدیل را نیز کاهش می دهد. از طرف دیگر، یک صفحه وب که برای تبدیل بهینه شده است، به احتمال زیاد از آنجایی که بازدید کنندگان آن را با ارزش و مفید می دانند، بک لینک می گیرند.
علاوه بر این، هر دو CRO و SEO بر بهبود نرخ bounce rate صفحات وب متمرکز هستند. میزان bounce rate نشان می دهد که صفحه وب قادر به جلب توجه بازدید کنندگان نیست. این بدان معنی است که بازدید کنندگان بدون انجام اقدام مورد نظر وب سایت را ترک می کنند. همچنین به دلیل پایین بودن رتبه موتورهای جستجو، افت ترافیک وب سایت را در پی دارد.
همانطور که مشهود است، CRO و SEO به هم پیوسته اند به این معنا که SEO خوب تلاشهای CRO شما را بیشتر تقویت می کند. به همین ترتیب، بهینه سازی وب سایت خود برای تبدیل ها، به نوبه خود، زندگی جدیدی را در استراتژی SEO شما به وجود می آورد. اکنون زمان آن رسیده است که به سؤالی که باعث بازاریابی و صاحبان وب سایت شده است پاسخ دهیم.

طراحی سایت-استراتژی CRO و SEO

برنده نهایی CRO و SEO

یک موتور جستجو به تنهایی کافی نیست. به جای به حداکثر رساندن ترافیک وب سایت، هدایت بازدید کنندگان واجد شرایط به وب سایت شما مهم است. این بازدیدکنندگان هستند که محتوا، محصول و یا خدمات شما را مفید می دانند. حتی اگر چنین رویکردی منجر به افت ترافیک وب سایت ارگانیک شود، احتمالاً سودهای زیادی به دست خواهد آورد.
همانطور که قبلاً بحث شد، وب سایت شما برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر به اندازه کافی بالا نیاز دارد. با این وجود، شما باید در هنگام انتخاب کلید واژه ها و بهینه سازی محتوای خود با استفاده از آنها، محتاط باشید.
CRO و SEO تا حدی وابسته هستند، نمی توانند به تنهایی موفق شوند. این بدان معنی است که به جای انتخاب برنده بین CRO و SEO، باید بر روی تعادل خوب بین این دو تمرکز کنید.

CRO و SEO: یک رویکرد یکپارچه

هدف نهایی اکثر مشاغل هدایت تبدیل و کسب سود است. حضور پررنگ و آنلاین و رتبه بندی موتورهای جستجو به طور چشمگیری در رسیدن به این هدف نقش دارند. بنابراین ، بازاریاب های دیجیتال باید به دنبال رویکرد بهینه ای باشند که ترکیبی از بهترین CRO و SEO باشد.

۱-کلمات کلیدی درست را هدف قرار دهید

همانطور که از نمونه ahrefs مشهود است، رتبه بندی موتورهای جستجو کافی نیست. مهم تر این است که برای کلمات کلیدی مناسب که مشتریان بالقوه را به وب سایت شما جذب می کنند، رتبه بندی کنید. شما باید درک روشنی از مخاطبان هدف خود و نمایش داده های جستجوی مورد استفاده آنها داشته باشید. از کلمات کلیدی طولانی برای هدف قرار دادن مخاطب خاص تر در موتورهای جستجو استفاده کنید.

طراحی سایت-استراتژی CRO و SEO

۲-صفحات مناسب را بهینه کنید

برخی از صفحات وب سایت شما، مانند سبد خرید و صفحات پرداخت، کمتر احتمالاً ترافیک مستقیم از موتورهای جستجو را دریافت می کنند. به منظور بهتر کردن تجربه کلی کاربر، ایجاد این صفحه ها کاربر پسند و سریع بسیار مهم است. کار بر روی بهینه سازی محتوا و کلمه کلیدی برای چنین صفحات همه چیز لازم نیست.
از طرف دیگر ، صفحات وبلاگ و سؤالات متداول وب سایت شما شانس زیادی برای کشف در موتورهای جستجو دارد. این صفحات باید محتوای با کیفیت و معناداری را ارائه دهند که برای خواننده ارزشمند است. محتوا باید برای کلمات کلیدی مورد نظر برای رتبه بندی بهینه شود.

۳-طراحی کاربر پسند

موتورهای جستجو می خواهند بهترین تجربه را به کاربران خود ارائه دهند. بنابراین، حتی برای مطالب مشابه، آنها وب سایتی را ترجیح می دهند که تجربه کاربری بهتری ارائه می دهد UI و UX پیشرفته همچنین در بهبود تعامل بازدید کنندگان به تبدیل بیشتر کمک می کند.
برخی از عوامل اصلی شامل سرعت صفحه، سهولت در پیمایش و پاسخگویی به موبایل است. از ابزارهای Google PageSpeed Insights و Mobile-Friendly Test برای تعیین مناطق اصلی که نیاز به پیشرفت دارند استفاده کنید. برای جلب توجه بازدید کننده، گرافیک ها و فیلم های جذاب را در طراحی وب سایت خود درج کنید.
به طور کلی، هم برای CRO و هم برای SEO، محتوا باید بدون خطا و ساده باشد. از تصاویر و فیلم های مربوطه در بین پاراگراف ها استفاده کنید تا محتوای شما جذاب تر شود.

۴-تست A / B

CRO از تست A/B گسترده استفاده می کند تا مشخص کند کدام صفحات وب حداکثر امکان تبدیل را دارند. از داده های این تست ها همچنین می توان برای جذب بازدید کننده از موتورهای جستجو استفاده کرد. این باعث افزایش نرخ bounce rate می شود، در نتیجه تأثیر مثبتی در رتبه بندی موتور جستجوی وب سایت شما خواهد داشت.

طراحی سایت-استراتژی CRO و SEO

نتیجه

CRO و SEO منحصر به فرد نیستند. آنها مکمل یکدیگرند. سئو پیش شرط موفقیت استراتژی های CRO است. در صورت عدم وجود ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو، تبدیل یک کار، روشی سخت است.
به طور خلاصه، SEO همه چیز در مورد بازدید کننده های بیشتر به وب سایت شما است. از طرف دیگر، CRO راهی است که شما با مراجعه به وب سایت با بازدید کنندگان رفتار می کنید.
بازاریابان به جای مقایسه جوانب مثبت و منفی CRO و SEO و تلاش برای انتخاب بین آنها، باید رویکرد یکپارچه ای را متمرکز کنند.

طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.