سایت با WWW یا بدون WWW

همه ما می دانیم که برخی از نامهای آدرس سایت با www و برخی بدون www شروع می شوند. اکثر مردم تعجب می کنند که تفاوت بین آن دو چیست زیرا تعداد کمی از آنها می دانند.
تفاوت بین وب سایت های www و بدون www و اینکه کدام یک بهتر است، پس این پست می تواند به شما کمک کند. به خصوص اگر قصد راه اندازی وب سایت را دارید و با موضوع www یا non-www روبرو هستید ، باید این مطلب را بخوانید.در ادامه این مقاله به تفاوت آدرس سایت با www یا بدون www نیز می پردازیم:

طراحی سایت-تفاوت آدرس سایت با www یا بدون www

تفاوت های فنی WWW در مقابل non WWW

دامنه بدون www معمولاً به عنوان یک دامنه عریان شناخته می شود. و دامنه های www می توانند به عنوان یک نام میزبان عمل کنند و می توانند چندین زیر دامنه به آن متصل باشند.
هنگامی که اینترنت برای اولین بار به وجود آمد، آدرس های اینترنتی وب سایت با www شروع شد، که این فقط یک زیر دامنه دیگر بود. با گذشت زمان، افراد هنگام جستجوی وب سایت به طور آنلاین، شروع به تایپ نام وب سایت ها بدون www کردند. وب مسترها متوجه این روند شدند و بسیاری از آنها تازه از شر www رهایی یافتند
بنابراین، از دیدگاه عملی، هیچ تفاوتی بین یک URL با www و یک URL بدون www وجود ندارد. این فقط یک اولویت شخصی یا برند است.
با این حال، از دیدگاه فنی، اختلاف جزئی بین این دو وجود دارد. وب سایتهای دارای URLمی توانند بر اساس DNS تنظیم شده و کوکی ها را هنگام استفاده از دامنه های دیگر محدود کنند. برای یک دامنه بدون www، چنین مزایای فنی وجود ندارد.
همچنین، حتی اگر هیچ تفاوتی بین دامنه www و یک دامنه بدون www وجود ندارد، موتورهای جستجو این سایتها را به عنوان موجودیت مختلف مشاهده می کنند. بنابراین ، گوگل www.abc.com و abc.com را به عنوان دو وب سایت مختلف مشاهده می کند. این مسئله یک مسئله محتوای تکراری را ایجاد می کند و باید از آن جلوگیری کرد.

طراحی سایت-تفاوت آدرس سایت با www یا بدون www

مزایا و معایب دامنه WWW و Non WWW

اکنون که درک اساسی از URL های وب سایت www و بدون www دارید، اجازه دهید عمیق تر شوید و به جوانب مثبت و منفی هر دو نگاه کنیم.

مزایا دامنه با www

این روش سالیان متمادی برای شروع یک URL وب سایت بوده و بسیار محبوب است. در واقع ، آنقدر محبوب است که ممکن است به عنوان آدرس معتبرتر از URL های بدون www ظاهر شود.
یکی دیگر از مزایای یک URL این است که به شما امکان می دهد کوکی ها را برای زیر دامنه خاص www خود تنظیم کنید.
اما قبل از درک این موضوع ، باید بدانید که کوکی ها چگونه کار می کنند. بیایید بگوییم که شما یک دامنه www.abc.com دارید ، و اگر کوکی هایی را برای آن تنظیم کردید، به کلیه زیر دامنه ها منتقل می شود. بنابراین، اگر شما دارای دامنه های x.www.abc.com و y.www.abc.com هستید ، کوکی ها نیز به آن ها منتقل می شوند.
افزودن پیشوند www به شما امکان می دهد کوکی های خود را در دامنه اصلی خود محدود کنید تا هیچ کوکی اضافی در زیر دامنه های دیگر منتقل نشود. بنابراین، برای وب سایت با چند دامنه فرعی، خوب است که از آدرس های URL با www استفاده کنید تا بتوانید کوکی ها را برای هر یک محدود کنید.
یکی دیگر از مزایای استفاده از www این است که subdomains www هنگام ورود به DNS بسیار انعطاف پذیرتر است. بنابراین، می توانید از روش های تحویل محتوا (CDN) به روشی بسیار آسان تر استفاده کنید.

معایب دامنه با WWW

تنها نتیجه این است که سرانجام، دامنه های www ممکن است منسوخ شوند زیرا اکثر مردم در جستجوی وب سایت با زحمت تایپ کردن www را ندارند.

مزایا دامنه بدون WWW

دامنه های بدون www به راحتی به خاطر سپرده می شوند و تایپ و جستجو برای آن ساده تر است، که برای گرفتن ترافیک مستقیم بسیار عالی است.
همچنین، اکثر افراد بدون نوشتن www، به جستجوی وب سایت می پردازند. بنابراین در نهایت، دامنه های www ممکن است از مرحله خارج شوند و بدون www ممکن است برجسته تر باشد. علاوه بر این، www فقط پیشوندی است که در سالهای اولیه هنگام راه اندازی اینترنت مورد استفاده قرار می گرفت و دقیقاً لازم نیست.
استفاده از یک فضای بدون www نه تنها چهار فضای کاراکتر را برای شما ذخیره می کند بلکه باعث می شود پهنای باند و ۴ بایت داده را نیز ذخیره کنید.
همچنین ، اگر نیازی به محدود کردن کوکی های خود ندارید ، حتی لازم نیست دامنه www را در نظر بگیرید و می توانید دامنه بدون www را انتخاب کنید.

طراحی سایت-تفاوت آدرس سایت با www یا بدون www

معایب دامنه بدون WWW

برای دامنه های بدون www، به معنای کلی موارد منفی وجود ندارد؛ درعوض، این عدم فواید دامنه های www است.
برای مثال، در صورت وجود URL های بدون www گزینه ای برای محدود کردن کوکی ها فقط در دامنه root وجود ندارد. با این حال ، فرقی نمی کند فرض کنید که دامنه های فرعی شما به هر حال میزبان تصاویر در همان حوزه اصلی هستند.
برای نتیجه گیری ، دامنه های www دارای مزایای ذاتی هستند که دامنه های بدون www از آن استفاده نمی کنند. با این حال، این مزایا فقط در مورد وب سایت های بزرگ که دارای چندین زیر دامنه و سرورهای زیادی هستند اعمال می شود. در مورد وب سایت کوچک، فرقی نمی کند از کدام نوع دامنه استفاده کنید.

 

دامنه WWW یا Non WWW- کدام یک از نظر سئو بهتر است؟

از دیدگاه سئو ، دامنه های www دارای برخی مزایای اندک هستند و عملکرد وب سایت را به شدت کاهش می دهند.
و اگر عملکرد وب سایت بهتر است، می توانید تجربه کاربری بهتری ارائه دهید، که به نوبه خود، عملکرد وب سایت شما را از نظر سئو تقویت می کند.
بنابراین دامنه های www تأثیر غیرمستقیم و مثبتی بر سئو دارند. با این حال، این اثر بسیار قابل توجه نیست و می توانید از پس آن برآیید و از یک دامنه بدون www استفاده کنید.
همچنین، مزایایی که دامنه های www ارائه می دهند می توانند برای دامنه های بدون www با برخی راه حل ها تکرار شوند. به عنوان مثال، می توانید از یک دامنه جداگانه برای میزبانی از محتوای استاتیک خود استفاده کنید. این باعث می شود عملکرد محدودیت کوکی یک دامنه www غیرضروری شود.
بنابراین ، اگر دامنه بدون www دارید ، باز هم می توانید راه حل هایی پیدا کنید تا همان مزایای دامنه www را بدست آورید.

طراحی سایت-تفاوت آدرس سایت با www یا بدون www

نتیجه

پاسخ کوتاه به سؤال دامنه www در مقابل بدون www این است که فرقی نمی کند از هر کدام استفاده کنید.
با این حال، متوجه خواهید شد که دامنه های www مزایای فنی کمی دارند که عملکرد وب سایت را بهبود می بخشد. اینها مخصوصاً برای وب سایتهای بزرگ با چندین زیر دامنه و سرور مفید هستند.
از دیدگاه سئو، اختلافات بسیار حاشیه ای است. بنابراین، از اندازه مورد انتظار وب سایت خود به عنوان معیارهای مهم در تعیین نوع URL استفاده کنید.

طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.