برآورد هزینه طراحی سایت به فاکتورهای بسیار زیادی وابسته است که اولین و مهمترین فاکتور آن، هدف مورد نظر جهت راه اندازی سایت می باشد. به طور مثال نحوه برآورد هزینه طراحی سایت های فروشگاهی با روش برآورد هزینه طراحی سایت خبری تفاوت های بسیار زیادی دارد. چرا که ویژگی ها و امکانات، نحوه آپدیت، نحوه پشتیبانی و … این وب سایت ها با هم بسیار متفاوت است. در این مقاله قصد داریم به بیان تمامی فاکتورهایی که جهت برآورد هزینه طراحی یک سایت لازم است بپردازیم. در ادامه نیز به معرفی خدمات گروه طراحی سایت اینتن در زمینه طراحی انواع گوناگون وب سایت ها پرداخته خواهد شد.

هر آنچه لازم است درباره برآورد هزینه طراحی سایت بدانید:

چگونگی برآورد هزینه طراحی سایت را می توان در دو گام یا مرحله خلاصه کرد. در ابتدا لازم است تعیین شود که چه نوع وب سایتی را می خواهیم راه اندازی کنیم و در گام دوم نیز باید مشخص گردد که چه پارامترهایی را در سایت خود می خواهیم. گام دوم به شدت وابسته به استاتیک بودن یا پویا و نیمه استاتیک بودن وب سایت است. به طور مثال یک سایت خبری تقریباً در تمامی زمان ها باید آپدیت شده و اخبار گوناگون به همراه عکس ها و فیلم های زیادی درون آن قرار گیرد در حالی که وب سایت یک شرکت نیاز روزانه به پشتیبانی و آپدیت ندارد. از طرفی دیگر دسترسی های که در اختیار بازدید کنندگان از وب سایت قرار می گیرد نیز نقش اساسی در برآورد و تعیین قیمت و هزینه طراحی سایت دارد. به طور مثال در برآورد هزینه طراحی سایت پزشکی، تأثیر دسترسی هایی که باید در اختیار بازدید کنندگان قرار گیرد به نسبت بسیار محدودتر از یک وب سایت فروشگاهی است. با این حال روش معمولی که بر اساس آن می توان اقدام به برآورد هزینه ی طراحی یک وب سایت کرد، دستیابی به تعرفه های تعیین شده توسط وب دیزاینرها است. اگر از جمله افرادی هستید که بودجه ای مشخص برای راه اندازی وب سایت کنار گذاشته است یا علاقه مند به دانستن چگونگی تعیین این تعرفه ها هستید با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم در این رابطه را دریافت کنید.

 

طراحی سایت-برآورد هزینه طراحی سایت

 

۱-اولین گام آشنایی با برآورد هزینه طراحی سایت

همان‌گونه که اشاره کردیم اولین اقدام جهت برآورد هزینه طراحی یک سایت مشخص کردن هدف راه اندازی وب سایت است. سایت های بر اساس هدف راه اندازی در گروه هایی همانند سایت های خبری، شرکتی، فروشگاهی، پزشکی، نیازمندیها، سایت های با امکانات اختصاصی مد نظر یک کارفرما و … دسته بندی می شوند. در گام بعدی برآورد هزینه طراحی یک سایت باید برای راه اندازی آن قالب انتخاب کرد. به طور کلی، یک سایت را می توان با استفاده از یک قالب آماده یا به صورت اختصاصی راه اندازی کرد. امنیت بالا، میزان بالای حرفه ای بودن وب سایت و داشتن یک رابط کاربری مناسب از جمله مزایای راه اندازی وب سایت به صورت اختصاصی می باشد. به طور طبیعی تعرفه های مربوط به یک وب سایت با امکانات اختصاصی بیشتر از یک وب سایت با قالب آماده می باشد. حال باید تعیین کنیم که وب سایت ما چه ویژگی هایی باید داشته باشد و از چه امکاناتی می خواهد بهره ببرد. به طور مثال در برآورد هزینه طراحی سایت فروشگاهی نیاز است وب سایت دارای سیستم پیگیری، درگاه اتصال به بانک، گالری تصاویر، سیستم جست و جوی پیشرفته و … باشد. در واقع هر انتظاری که از وب سایت داریم دارای تعرفه ای مشخص می باشد. کدنویسی مورد نظر جهت قرار دادن امکانات مورد انتظار کارفرما، ایجاد رابط کاربری و نحوه ی هماهنگی با مرورگرها در این قسمت تعیین کننده میزان تعرفه می باشند.

 

طراحی سایت-برآورد هزینه طراحی سایت

 

۲-دومین گام آشنایی با برآورد هزینه طراحی سایت

گام های بعدی جهت برآورد هزینه طراحی یک سایت مربوط به افزایش توانایی های وب سایت می باشد. به طور مثال ریسپانسیو بودن یک وب سایت یا سازگاری آن باعث می گردد با همه ی ابزار آلات الکترونیکی از جمله رایانه، تبلت و گوشی های همراه هوشمند بتوان به تمامی امکانات وب سایت دسترسی پیدا کرد. طراحی گرافیکی موضوع بعدی برآورد هزینه طراحی یک سایت می باشد. به طور مثال در برآورد هزینه طراحی سایت شرکتی ممکن است با این مورد رو به رو شوید. چرا که یک شرکت اولاً نیاز به طراحی لوگو مخصوص به خود دارد و همچنین باید از قسمت درباره ی شرکت منحصر به فردی جهت معرفی خود بهره ببرد. آموزش نحوه ی کار کردن با پنل های وب سایت راه اندازی شده، میزان ساعات پشتیبانی از وب سایت و سئو سازی سایت از جمله دیگر تعرفه های تعیین قیمت راه اندازی وب سایت می باشند. یک وب سایت راه اندازی شده تنها در صورتی می تواند به موفقیت برسد که مورد بازدید افراد بسیار زیادی قرار گیرد. این موضوع نیز در صورتی ممکن است که وب سایت در موتورهای جستجو همانند گوگل دارای رتبه ای بالا باشد. لذا منظور از سئو کردن یک وب سایت، بهینه کردن آن بر اساس فاکتورهای مد نظر موتورهای جست و جو است که برای آن باید هزینه ای مشخص پرداخت کرد.

 

طراحی سایت-برآورد هزینه طراحی سایت

 

منظور از هاست و دامنه در برآورد هزینه طراحی سایت چیست؟

یکی از موارد مهمی که دانستن اطلاعات درباره ی آن جهت برآورد هزینه طراحی یک سایت و ارزان تمام شدن کار طراحی سایت اهمیت دارد، انتخاب دامنه می باشد. به صورت خیلی ساده، دامنه در واقع آدرس وب سایت مورد راه اندازی می باشد. دامنه ها با پسوندهای مختلف همانند دات کام، دات آی آر، دات کو، دات نت، دات او آر جی و … دیده می شوند. هزینه طراحی وب سایت با استفاده از هر یک از این دامنه ها دارای تعرفه ای متفاوت است. منظور از هاست در برآورد هزینه طراحی یک سایت نیز میزبان یا فضایی است که وب سایت بر روی آن راه اندازی می شود. به زبان ساده راه اندازی وب سایت نیاز به یک حجم فضای مشخص بر روی یک سرور یا دیتاسنتر با امنیت بالا دارد که آن را با نام هاست می شناسند که دارای انواع گوناگونی می باشد. هاست های درون ایران به نسبت ارزانتر از هاست هایی است که در خارج از کشور قرار دارد و جهت راه اندازی سایت مورد استفاده می باشد.

 

طراحی سایت-برآورد هزینه طراحی سایت

 

آشنایی با خدمات و تعرفه های راه اندازی وب سایت گروه طراحی سایت اینتن:

اینتن در زمینه ی طراحی وب سایت ها دارای امکانات خاص، خبری، پزشکی، فروشگاهی، نیازمندیها و شرکتی فعالیت دارد. سایت های طراحی شده توسط اینتن دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته، سئو بالا، منطبق بر استانداردهای جهانی، دارای سیستم مدیریت محتوای کاربردی و ساده با قابلیت توسعه در آینده می باشد. جهت مشاهده تعرفه های طراحی سایت توسط اینتن و امکاناتی که برای کارفرما لحاظ می گردد می توانید به قسمت تعرفه طراحی سایت اینتن مراجعه کرده و بر اساس هدف مورد نظر خود از طراحی وب سایت به بخش راه اندازی وب سایت فروشگاهی، خبری و … بروید.

 

طراحی سایت-برآورد هزینه طراحی سایت