در این مقاله قصد داریم در مورد قرارداد سفارش طراحی سایت صحبت کنیم. یک قرارداد سفارش طراحی سایت می تواند بسیار منعطف و یا بسیار سخت گیرانه باشد. اما معمولا قرارداد سفارش طراحی سایت بسیار منعطف است. با ما همراه باشید تا بیشتر با ویژگی های قرارداد سفارش طراحی سایت آشنا شویم.
در یک قرارداد سفارش طراحی سایت چه نکاتی ذکر می شود؟
زمانی که شما می خواهید پروژه طراحی سایت خود را برون سپاری کنید پس از مشاوره طراحی سایت نیاز به تایید و امضاء قرارداد می باشد. در یک قرارداد طراحی سایت نکات زیر مطرح می شوند:

۱- میزان کل هزینه طراحی سایت

در یک پروژه معمولا میزان کل هزینه را در این بخش ذکر می کنند. میزان کل هزینه پس از توافق طرفین در قرارداد ذکر می شود. میزان کل هزینه طراحی سایت با توجه به فیچر های مد نظر مشتری و نوع پیاده سازی آن تعیین می شود. هزینه کل می تواند به صورت نقدی یا کارت به کارت تسویه شود.

 

طراحی سایت-قرارداد سفارش طراحی سایت

۲- نحوه ی پرداخت وجه

در این بخش نحوه ی پرداخت وجه ذکر می شود.معمولا در پروژه های کامپیوتری خصوصا طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن، سی و پنج درصد هزینه را به صورت پیش پرداخت واریز می کنند و شصت و پنج درصد هزینه را پس از اتمام پروژه تسویه می کنند. اگر قصد دارید پروژه طراحی سایت خود را به اینتن واگذار کنید می توانید در خصوص نحوه ی پرداخت وجه از طریق راه های ارتباطی با ما تماس برقرار کرده و سوالات خود را مطرح کنید.

 

طراحی سایت-قرارداد سفارش طراحی سایت

۳- گزارش پیشرفت کار

معمولا در پروژه های کامپیوتری گزارش پیشرفت کار بسیار مهم تلقی می شود و شرکت در پایان هر هفته یک گزارش جامع از پیشرفت عملکرد را برای مشتری ارائه می دهد. اما شایان ذکر است که برخی شرکت ها به صورت دو هفته یکبار و برخی هم اصلا گزارش ارائه نمی دهند و با توجه به قرارداد متفاوت است. چنانچه بخواهید در خصوص ارائه گزارش کار در شرکت اینتن بپرسید می توانید از طریق راه های ارتباطی اقدام کنید.

 

طراحی سایت-قرارداد سفارش طراحی سایت

۴- زبان و نحوه ی پیاده سازی

به دلیل وسعت و گستردگی پروژه های کامپیوتری درج دقیق زبان و نحوه ی پیاده سازی پروژه مهم تلقی می شود. شرکت اینتن که به صورت اختصاصی به پیاده سازی سایت می پردازد و با استفاده از کد نویسی داینامیک پروژه را آماده می کند سعی دارد در قرارداد طراحی سایت به صورت کامل و دقیق ذکر نماید که از چه زبانی استفاده می کند و نحوه ی انجام کار به چه صورت است.

 

طراحی سایت-قرارداد سفارش طراحی سایت

۵- هزینه پشتیبانی و توسعه

در یک قرارداد سفارش طراحی سایت هزینه پشتیبانی و توسعه سایت نیز درج می شود. اگر سایت شما دارای کانفیگ سئو باشد، به جهت بروز رسانی های الگوریتم های گوگل و همچنین نحوه ی رفتار سایت رقبا نیاز به پشتیبانی سئو دارد. هزینه پشتیبانی سئو برای یک سایت به صورت جدا محاسبه می شود. در خصوص هزینه توسعه نیز می توان گفت با توجه به اینکه یک سایتی که اختصاصی نوشته شده است امکان توسعه دادن در آینده را دارد می توان با توجه به نوع فیچر ها و نوع توسعه و ویرایش هزینه جدا در نظر گرفت.

۶- زمان ارائه پروژه

مدت زمان تحویل پروژه بسیار مهم است و شرط اصلی پرداخت تحویل پروژه در مدت زمان تعیین شده است. چنانچه پروژه به هر دلیلی با تاخیر مواجه شود، شرایط ایجاب می کند که مشتری اطلاع یابد. در برخی قرارداد ها هزینه خسارت به مشتری تعلق می گیرد و در برخی قرارداد ها امکان تاخیر تا مدت زمان ده روز امکان پذیر است. اگر تاخیر به مدت طولانی باشد به ازای هر روز تاخیر میزان هزینه ای به عنوان خسارت در نظر گرفته می شود و شرکت باید مبلغ را به مشتری پرداخت نماید.

۷- آموزش و نحوه ی کار با وبسایت

از دیگر مواردی که در مورد طراحی سایت ذکر می شود آموزش ‌و نحوه ی کار با سایت است. معمولا در قرارداد سفارش طراحی سایت ذکر می شود که آموزش کار با سایت چگونه باشد. در اغلب موارد به صورت فیلم و یا فایل pdf تهیه می شود. لذا اگر آموزش سایت بیش از حد لازم باشد، میزان هزینه جدا قابل ذکر است. آموزش معمولا از طریق شرکت مشخص می شود و ممکن است به صورت حضوری در تعداد جلسات معینی انجام شود.

۸- فراهم کردن تمامی اطلاعات مورد نیاز

برای طراحی سایت نیاز به اطلاعاتی از قبیل عکس، لوگو، بنر و دامین می باشد‌ که معمولا فراهم کردن این اطلاعات به عهده مشتری می باشد. چنانچه مشتری مایل به دریافت دامنه از وبسایت شرکت است می تواند به شرکت امکان ثبت دامنه را بدهد اما هزینه سالیانه مربوط به دامنه در قرارداد ذکر می شود و به عهده مشتری است.

 

طراحی سایت-قرارداد سفارش طراحی سایت

۹- شرایط لغو قرارداد طراحی سایت

طرفین می توانند به هر دلیلی طراحی سایت را لغو کنند. در این صورت بهتر است در قرارداد طراحی سایت شرایط لغو پروژه به طور دقیق ذکر شود. چنانچه مشتری قرارداد طراحی سایت را پس از انجام و پیشرفت ۳۰ درصد از کار لغو کند متحمل جبران خسارت می شود و مبلغی را به عنوان خسارت پرداخت می نماید. ذکر دقیق مبلغ به عنوان خسارت بسیار مهم است. در اینتن پروژه ها معمولا روند خیلی خوبی را طی می کنند و خیلی کم پیش می آید که پروژه ای لغو بشود.

۱۰- امنیت وبسایت

گاهی اوقات امنیت وبسایت مهم تلقی می شود. با توجه به اینکه امنیت یک وب سایت تخصصی جدا از طراحی سایت است، در خصوص پیاده سازی امنیت سایت هزینه ای جداگانه تعیین می شود و کاربر می تواند تدابیر امنیتی را در وبسایت خود مشاهده و تست کند. میزان مبلغ مورد نیاز جهت پیاده سازی تدابیر امنیتی در قرارداد ذکر می شود. چنانچه در آینده مشکلاتی امنیتی برای سایت ایجاد شود می توان از شرکت مجری تقاضای پشتیبانی نمود. اگر مشکل در حین مدت زمان پشتیبانی ایجاد شود که معمولا هزینه ای نداشته اما اگر خارج از مدت زمان پشتیبانی رخ بدهد، مشتری هزینه آن را به عهده خواهد گرفت. که هزینه آن و چگونگی تسویه در قرارداد شرح داده می شود.
از شما سپاسگزاریم که با مقاله قرارداد سفارش طراحی سایت همراه با اینتن بودید. می توانید تجربه کاری خود را پیرامون قرارداد سفارش طراحی سایت در بخش کامنت ها ذکر کنید. همچنین اگر سوالی و یا ابهامی در زمینه قرارداد سفارش طراحی سایت دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما در میان بگذارید.