راه اندازی فروشگاه اینترنتی یک راه حل جامع برای صرفه جویی در وقت و امکانات است که به شما کمک می کند به صورت آنلاین محصولات مورد نظر خود را به فروش برسانید و یا خریداری نمایید. فقط چند دقیقه طول می کشد تا وارد یک فروشگاه اینترنتی شوید؛ و در تجارتی پر سود و نوین سهیم باشید. نمی دانید چه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید؟ اینتن بیش از صد نمونه قالب وب سایت حرفه ای طراحی شده، برای شروع کار شما در اختیارتان قرار می دهد کافی است وارد سایت اینتن شوید و از دمو های مختلف فروشگاهی دیدن نمایید.

طراحی سایت-راهکارهای فروشگاه اینترنتی

اولین گام برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی کار آسانی نیست اما شما می توانید با کمی کار سخت و عزمی جزم آن را انجام دهید. برای شروع کار به بررسی میزان سرمایه تان بپردازید تا مطمئن شوید برنامه ای که مد نظر دارید قابل اجرا است. در تجارت الکترونیک نیاز به کاغذ بازی و مجوزهای سخت ممکن است نداشته باشید اما لازم است نشان اعتماد تجارت الکترونیک را دریافت کنید. پس از بررسی میزان سرمایه تان محصولی که مد نظر دارید انتخاب کنید. “انتخاب محصول برای فروشگاه اینترنتی” این انتخاب مسیر کاری شما را مشخص می کند، همه چیز از همین جا شروع می شود؛ از انتخاب محصول! البته می توانید فروشگاه چند منظوره بزنید اما این مهم است که شروع کار با وقت صرف و بررسی تمام جوانب امر باشد؛ لازم است از تمام جوانب طرح خود را بسنجید. زیرا اگر در این زمینه درست عمل کنید می توانید در حوزه کاری خود تبدیل بهترین شوید.

طراحی سایت-راهکارهای فروشگاه اینترنتی

چگونه محصول مناسب برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی انتخاب کنیم؟

یک لیست از محصولاتی که با سرمایه تان می توانید تهیه کنید انتخاب نمایید. می توانید بدون این که سرمایه ی خود را در نظر بگیرید همه ی محصولات را لیست کنید و سپس آنها را که بیشتر مورد توجه تان است انتخاب کنید. اگر فروشگاه شما قرار است تک محصولی باشد لازم است حتما آن محصول مورد علاقه تان باشد یا اطلاعات کاملی در مورد خصوصیات آن داشته باشید. باز اگر محصولی مورد نظر تان نبود و اصطلاحا چیزی به ذهنتان نرسید، می توانید از فروشگاه های بزرگ الهام بگیرید. بزرگترین فروشگاه اینترنتی فعال حال حاضر کشور دیجی کالا است که تقریبا بی رقیب محسوب می شود اما نباید ازاین عناوین بترسید، هر چقدر یک فروشگاه بزرگتر باشد اداره ی آن سخت تر می شود بنابراین از فروشگاه کوچک شروع کنید. این امر در تمام دنیا اثبات شده است که برای برداشتن کوه از سر راه باید از شن ریزه ها شروع کنید این مثال برای این است که بدانید یک شبه به هدفتان نخواهید رسید، شروع یک کار با صرف هزینه ی گزاف لزوما شما را به موفقیت نمی رساند اما یک شروع حساب شده قطعا زمینه های موفقیت شما را فراهم خواهد آورد.

طراحی سایت-راهکارهای فروشگاه اینترنتی

محصول مورد نظر برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چه خصوصیاتی داشته باشد

محصول مورد نظر خود را از میان هزاران محصول انتخاب کردید قطعا از لیست شما محصولاتی که توانایی سرمایه گذاری روی آنها را ندارید حذف می شود، می ماند محصولاتی که مورد علاقه شما هستند و یا محصولاتی که سرمایه شما به آن می رسد و اطلاعاتی در این زمینه دارید، برای مرحله بعد لازم است محصولی را ارائه دهید که بتوانید از آن پشتیبانی کنید، یعنی اطلاعات حرفه ای در این زمینه دهید. اغلب محصولات غیر خوراکی پتانسیل این را دارند که یک فروشگاه اینترنتی جداگانه برایشان راه اندازی شود. اما اگر می خواهید در راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق عمل کنید محصولی را انتخاب کنید که در جامعه دسترسی به آن زیاد آسان نیست به عنوان مثال در هر خیابانی سوپر مارکت مواد غذایی است، یا آب معدنی محصولی مناسبی برای فروش در یک فروشگاه اینترنتی تخصصی نیست. خوب بررسی این امر که چه کالاهای پر طرفداری و یا مورد استفاده ای، کمتر در دسترس هستند با خود شما است. اما بدانید این خصوصیت که محصولی انتخاب کنید که ممکن است کمیاب باشد و به این دلیل فروش خوبی خواهید داشت، قطعا این مورد می تواند به شما کمک کند.

طراحی سایت-راهکارهای فروشگاه اینترنتی

چه محصولاتی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی مناسب است

محصول، همه سوالاتی که باید شما به آن جواب دهید به همین کلمه ختم می شود”محصول” این که شما چه فروشگاهی را راه اندازی کنید، بسته به نوع محصولی است که انتخاب می کنید. این که فروشگاه راه اندازی شده توسط شما تا چه حد ممکن است موفقیت کسب کند ارتباط مستقیمی با انتخاب صحیح محصول تان دارد، اگر لیستی که در مورد محصولات گفته شد تهیه کردید و در میان آنها با موارد متعددی مواجه بودید، مشکلی نیست. فروشگاه اینترنتی لازم نیست تک محصولی باشد اما بهتر است محصولاتی انتخاب شود که قبلا از آن استفاده کرده اید و یا با خصوصیات آن آشنایی دارید انتخاب محصول برای فروشگاه اینترنتی باید بر اساس شناخت از محصول انجام گیرد بنابراین اگر با عنوان مثال تخصصی در زمینه قطعات موتور ندارید، آن را وارد فروشگاه اینترنتی خود نکنید. برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لازم نیست حتما متخصص در یک رشته باشید اما آشنایی با سرفصل ها و شناخت کلی از محصول موجب موفقیت شما در آینده خواهد شد. اگر اصرار دارید محصولی را انتخاب کنید که آشنایی کاملی با آن ندارید لازم است مطالعه ی بیشتری در مورد آن محصول انجام دهید و سپس آن را به عنوان گزینه ای برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در نظر بگیرید.

طراحی سایت-راهکارهای فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی توسط تیم اینتن

تیم طراحی سایت اینتن به شما پیشنهاد می دهد برای انتخاب محصول فروشگاه اگر دچار مشکل هستید به چند سوال پاسخ دهید. جواب این سوالا ها به شما کمک خواهد کرد تصمیم حساب شده ای در زمینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی بگیرید

۱-چه محصولاتی بازار خوبی دارند ؟ پاسخ به این سوال را می توانید در یک لیست یادداشت نمایید برخی محصولات که به صورت فصلی هم فروش بهتری دارند وارد لیست تان نمایید.

۲-از چه منبعی می توانم این محصول را تامین کنم ؟ خوب بعد از پاسخ به این سوال ممکن است منابع مختلفی وجود داشته باشد اما شما می توانید به صرفه ترین آن را انتخاب نمایید.

۳-ارسال محصول به چه شکلی باید باشد؟ در این مورد بحث وزن و یا سایز محصول مطرح است. شما چگونه می توانید محصول خود را به دست مشتریان برسانید از همین ابتدا باید مشخص شود. اگر محصول بزرگ است چه هزینه ای برای ارسالش خواهید پرداخت و اگر کوچک است، آیا تقبل هزینه ی حمل و نقل برایتان به صرفه خواهد بود؟

۴-بسته بندی محصولات به چه شکل باشد؟ برای فروشگاه خود اگر برندارید لازم است بسته بندی علامت اختصاصی برند شما را هم داشته باشد. اگر محصول شما از جنس شکستنی است لازم است تدبیری برای به سلامت رسیدن به دست مشتری بیاندیشید.

۵- چه میزان سود ممکن است از فروش محصول عایدم شود؟ تمام هزینه ها را در نظر بگیرید و سپس سود خالصتان را محاسبه نمایید. هزینه راه اندازی، تبلیغات و حمل و نقل و بسته بندی و مالیات.

 

طراحی سایت-راهکارهای فروشگاه اینترنتی