راه اندازی فروشگاه های اینترنتی یکی از راه های کسب و کار جدید است. برای اینکه بتوانید فروشگاه اینترنتی خود را داشته باشید لازم است قدمهایی را شمرده شمرده بردارید. روز به روز به هدفتان نزدیک شوید تا در نهایت به مقصدی که می خواهید برسید. در این مقاله می خواهیم شما را با مبانی راه اندازی فروشگاه های اینترنتی آشنا کنیم.

راه اندازی فروشگاه های اینترنتی

اولین قدم برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی آشنایی بیشتر با این نوع از فروش است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن فضای مجازی، کسب و کارهای اینترنتی نیز رونق بسیاری گرفته اند. به گونه ای که اگر دنبال محصولی باشید و در اینترنت به دنبال آن بگردید قطعاً با چندین فروشگاه اینترنتی رو به رو می شوید که محصول فوق را در انواع متفاوت و قیمت های مختلفی به شما ارائه می کنند. فروشگاه های اینترنتی را می توان به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول فروشگاه هایی که نقش واسطه را دارند و تنها کاری که انجام می دهند فروش محصولات دیگران است. و دسته دوم فروشگاه هایی که خودشان محصول را از صفر تولید می کنند و بعد برای فروش آن ها از اینترنت کمک می گیرند. اگرچه نوع فعالیت این دو فروشگاه با هم متفاوت است، ولی مبانی راه اندازی فروشگاه های اینترنتی برای هر دو دسته تقریباً مشابه است.

 

طراحی سایت-مشاوره راه اندازی فروشگاه اینترنتی

شناسایی محصولات و بازار هدف

وقتی می خواهید اقدام به راه اندازی فروشگاه های اینترنتی کنید، مهم ترین نکته این است که می خواهید چه چیزی را به فروش برسانید. و بعد، اینکه بازار هدف شما چه کسانی را شامل می شوند؟ این نخستین سؤالی است که برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی باید به آن جواب دهید. امروزه خیلی چیزها را می شود در سطح اینترنت به فروش رساند، ولی باید فکر کرد و دید چه محصولی را می توان بهتر به فروش رساند. و فروش چه محصولی باب میل شماست. پس قبل از هرچیز به آنچه می خواهید بفروشید به خوبی فکر کنید. برای مثال در یک فروشگاه سوپر مارکت بیشتر محصولات غذایی به فروش می رسد. یا در یک لوازم التحریری جنسی که فروخته می شود بیشتر مربوط به نوشتن است. در قدم بعد باید بازار هدف خود را شناسایی کنید. منظور از شناسایی بازار هدف، این است که بدانید محصول شما را بیشتر چه کسانی خواهند خرید؟ این افراد چه سن و سالی دارند و بیشتر دارای چه جنسیتی هستند. مشتریان هدف می توانند زنان، مردان، نوجوانان و … باشند. برای شناسایی بازار هدف به بررسی بازار و الگوهای رفتاری بازار بپردازید. در سطح اینترنت جستجو کنید و تا جایی که می توانید اطلاعات کسب کنید.

 

طراحی سایت-مشاوره راه اندازی فروشگاه اینترنتی

قدم اول، راه اندازی سایت فروشگاهی

قدم اول برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی، ایجاد یک سایت فروشگاهی است. سایت های فروشگاهی باید ویژگی های مشخصی داشته باشند. به خصوص اینکه هدف از راه اندازی آن ها کسب درآمد و فروش محصول است. در ادامه به بعضی از نکاتی که در طراحی سایت های فروشگاهی باید حتماً آن ها را رعایت کرد پرداخته ایم.

طراحی ویترین فروشگاه اینترنتی

فروشگاه های حقیقی معمولاً از یک ویترین بهره می برند. نقش ویترین در این فروشگاه ها عرضه بهترین محصولات و معرفی جدیدترین کالاهای رسیده به فروشگاه است. در طراحی و راه اندازی فروشگاه های اینترنتی نیز باید به همین شکل عمل کرد. صفحه اول سایت فروشگاهی شما در حقیقت نقش ویترین مغازه شما را دارد. باید در این قسمت کالاها و محصولات جدید و مرغوب تر خود را قرار داده و تبلیغ کنید. به گونه ای که کاربران پس از مراجعه به سایت شما با خدماتی که شما ارائه می دهید آشنا شده و به خرید کردن از شما ترغیب شوند. نکته دیگر در طراحی صفحه اول فروشگاه استفاده از تصاویر با کیفیت و افکت های جذب است. درست مثل فروشگاه های حقیقی که برای زرق و برق دادن ویترین خود از طراحی های خاص بهره می برند و از نورپردازی های متنوعی استفاده می کنند، در طراحی سایت فروشگاهی نیز باید همین کار را انجام داد. استفاده از طراحی های خاص، تصاویر با کیفیت بالا و ارائه جزئیات مناسب می تواند در جذب مشتری مؤثر باشد. طراحان ما در شرکت فنی اینتن این آمادگی را دارند که بهترین طراحی را برای سایت فروشگاهی شما ارائه کنند.

طراحی سایت-مشاوره راه اندازی فروشگاه اینترنتی

رعایت استانداردهای جهانی سئو در طراحی سایت فروشگاهی

رعایت استانداردهای سئو در هر سایتی واجب است. در واقع موتورهای جستجوگر بر مبنای سئوی سایت شما رتبه آن را طبقه بندی می کنند. هرچه رتبه سایت شما بهتر باشد، در نتیجه در بخش جستجو بالاتر قرار می گیرد. این ساده ترین تعریف برای اصول سئو است. در سایت های فروشگاهی سئوی سایت و سئوی مطالب تولید شده از اهمیت بالایی برخوردار است. به این خاطر که هدف از راه اندازی سایت های فروشگاهی کسب درآمد است. رعایت سئو به سایت شما کمک می کند که در سیستم رتبه بندی گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر بالاتر آمده، میزان بازدید بیشتری کسب کند. و در نتیجه میزان فروش شما افزایش پیدا می کند. پس از همان ابتدای کار نسبت به سئوی سایت خود حساس باشید و اصول آن را مطابق با استانداردهای جهانی رعایت کنید. این مهم ترین نکته در راه اندازی فروشگاه های اینترنتی است. تیم فنی ما با دانش و تجربه خود می توانند شما را در رعایت اصول سئو راهنمایی کنند.

طراحی سایت-مشاوره راه اندازی فروشگاه اینترنتی

ارائه لیست و فهرست محصولات

در طراحی و راه اندازی فروشگاه های اینترنتی لازم است نسبت به محصولاتی که قصد دارید آن ها را در سایت به فروش برسانید حساس باشید. باید طبقه بندی مشخصی برای محصولاتتان داشته باشید و کاری کنید که امر خرید اینترنتی برای کاربران تا جایی که ممکن است ساده شود. نکته مهم در فروش اینترنتی میزان صبر و حوصله خریداران است. هر چقدر که طراحی سایت شما جذاب تر باشد و گشت و گذار در بین محصولات مختلف و صفحه های مختلف آن راحت تر باشد، میزان صبر و حوصله کاربرد بالاتر رفته و او به سایت شما اعتماد بیشتری خواهد کرد. یکی از نکات مهم در راحتی کاربران طبقه بندی محصولات ارائه شده در سایت است. هر چقدر طبقه بندی محصولات بهتر باشد، کاربر راحت تر می تواند به آن چیزی که می خواهد دست پیدا کند. برای مثال در یک سایت فروشگاهی کتاب، باید طبقه بندی کتاب ها بر مبنای موضوع کلی کتاب ها، نویسندگان کتاب ها، سال نشر آن ها و انتشارات آن ها انجام شود. به گونه ای که کاربر بتواند به سرعت کتاب های مورد نظرش را پیدا کند. هر چقدر این فهرست و طبقه بندی اش کامل تر باشد، میزان فروش شما نیز بیشتر خواهد شد. ما در شرکت اینتن آماده مشاوره به شما در زمینه راه اندازی فروشگاه های مجازی هستیم.

 

طراحی سایت-مشاوره راه اندازی فروشگاه اینترنتی