با پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن استفاده از اینترنت و فضای مجازی، فروشگاه های مجازی بسیاری در سطح اینترنت ایجاد شده است. فروشگاه اینترنتی مواد غذایی نیز از جمله فروشگاه هایی است که امروزه راه اندازی شده اند و می توانید با استفاده از آنها مواد مورد نیاز خود را خریداری کنید. راه اندازی فروشگاه اینترنتی مواد غذایی تفاوت های زیادی با راه اندازی فروشگاه های اینترنتی دیگر دارند. در این مقاله می خواهیم درباره نکات مهم در راه اندازی فروشگاه مجازی مواد غذایی صحبت کنیم.

راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

اولین قدم برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی آگاهی داشتن از محصولاتی است که قصد فروش آنها را داریم. در اینجا تکلیف ما مشخص است و می دانیم که هدف اصلی ما فروش مواد غذایی به صورت اینترنتی است. اگر سری به فروشگاه های مواد غذایی زده باشید، حتما دیده اید که بخش عمده ای از مواد غذایی موجود در بازار نیاز به فضای نگهداری خشک و خنک دارند. وقتی شما می خواهید اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی مواد غذایی خود کنید، قبل از هر چیزی نیاز به یک انبار دارید. انباری که می تواند فروشگاه شما در سطح شهر باشد.

در حقیقت فروشگاه اینترنتی مواد غذایی چیزی نیست که بدون اتکا به یک فروشگاه حقیقی بتوان آن را راه اندازی کرد. زیرا رعایت مسائل بهداشتی و موجود بودن کالا جزو اولین نکات در ارائه سرویس موفق در این زمینه است. پس نتیجه ای که از این نکات ارائه شده می گیریم این است که راه اندازی فروشگاه اینترنتی مواد غذایی اغلب وابسته به یک فروشگاه حقیقی در سطح شهر است. فروشگاهی که پروانه کسب داشته باشد و نکات بهداشتی به درستی در آن رعایت شده باشد. در حقیقت راه اندازی سایت فروشگاهی فقط، راه جدیدی است برای اینکه این مجموعه های فروشگاهی خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه دهند.

طراحی سایت-راه اندازی فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

در طراحی فروشگاه های اینترنتی مواد غذایی باید به نکاتی دقت داشت. هر کدام از این نکات نقش مهمی در دیده شدن سایت شما خواهد داشت. طراحی صفحه اول سایت فروشگاه، طراحی فهرست طبقه بندی شده فروشگاه، طراحی درگاه ارائه خدمات و سفارش کالا و طراحی درگاه پرداخت فروشگاه مواردی است که باید طراح سایت به آنها توجه کند. در ادامه درباره هر بخش به طور مختصر توضیحاتی را ارائه داده ایم.

طراحی صفحه اول فروشگاه های مواد غذایی

صفحه اول هر سایت، نشان دهنده محتوای ارائه شده در آن است. اهمیت صفحه اول بسیار بالا می باشد. در حقیقت می توان گفت صفحه اول یک سایت در حکم ویترین آن سایت است. طراحی این صفحه باید به گونه ای انجام گیرد که وقتی کاربر به آن مراجعه کرد بتواند متوجه خدمات ارائه شده در سایت شود. حال با بیان این مقدمات برگردیم به سراغ بحث خودمان، در طراحی صفحه اول یک فروشگاه مواد غذایی باید از طراحی ویترینی استفاده کرد. برای مثال می توان در طراحی از یک بک گراند متحرک بهره برد. بک گراندی که جزئیات مشخصی درباره فروشگاه ارائه دهد یا اینکه مثلا تخفیف های پیشنهاد شده توسط فروشگاه را به مشتریان معرفی کند. همچنین در صفحه اول می توان از تصاویر محصولات مهم سایت نیز استفاده کرد. محصولاتی که به تازگی عرضه شده اند یا محصول خاصی به حساب می آید. می توانید برای طراحی وب سایت فروشگاه مواد غذایی خود، روی متخصصین و مشاورین اینتن حساب ویژه باز کنید.

طراحی سایت-راه اندازی فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

ارائه فهرست طبقه بندی شده محصولات فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

در فروشگاه های مواد غذایی بسته به بزرگی فروشگاه محصولات متنوعی ارائه می شود. یکی دیگر از نکات مهم که در راه اندازی فروشگاه اینترنتی مواد غذایی وجود دارد، طراحی فهرستی مشخص برای محصولات ارائه شده در فروشگاه است. به طوری که وقتی کاربر دنبال محصول مشخصی می گردد بتواند به سادگی آن را پیدا کند. طبقه بندی می تواند بر اساس نوع محصول و شرکت های تولید کننده آن انجام گیرد. برای مثال فرض کنیم شما دنبال خرید یک روغن نباتی هستید. شرکت های متفاوتی روغن نباتی تولید می کنند و این محصول در اندازه های متفاوتی در دسترس است. پس برای اینکه کاربر بتواند به سادگی محصول مورد نظر خود را پیدا کند، بهتر است طبقه بندی محصول بر اساس نوع آن، شرکت تولید کننده و اندازه آن انجام گرفته باشد. حتی می شود محدوده قیمت محصولات را نیز در طراحی طبقه بندی محصولات عرضه شده اثر داد تا خریدار راحت تر محصول مورد نظر خود را پیدا کند. تیم ما با بهره بردن از دانش بالا و تجربه کاری بالا آمادگی طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی شما را دارد.

طراحی سایت-راه اندازی فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

درگاه ارائه خدمات و سفارش کالا

وقتی به یک سایت فروشگاهی مراجعه می کنید، اغلب یک یا دو کالا را برای خرید در نظر دارید. پس کالای مورد نظر خود را انتخاب می کنید، سپس مبلغ آن را پرداخت می کنید و بعد از طریق پست آن را دریافت می کنید. اما در طراحی فروشگاه های اینترنتی مواد غذایی، باید به این نکته توجه کرد که کاربران ممکن است محصولات و کالاهای فراوانی را سفارش دهند. ضمن اینکه ارسال پستی بسته های خریداری شده اغلب امکان پذیر نیست و ارسال بسته باید با استفاده از پیک های موتوری یا ماشینی انجام گیرد. پس می بینید که شیوه طراحی درگاه ارائه خدمات و سفارش کالا در راه اندازی فروشگاه اینترنتی مواد غذایی چقدر اهمیت دارد. باید این درگاه تا حد امکان ساده سازی شده باشد و ارائه خدمات از طریق آن به آسانی امکان پذیر باشد. لازم است که لذت یک خرید موفق و راحت را به کاربر بچشانید تا بار دیگر نیز به خرید از سایت فروشگاهی شما ترغیب شوند.

 

طراحی سایت-راه اندازی فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

درگاه پرداخت فروشگاه های مواد غذایی

پرداخت وجه مواد خریداری شده در فروشگاه های اینترنتی اغلب از طریق درگاه های پرداخت بانکی صورت می گیرد. در فروشگاه های اینترنتی مواد غذایی نیز می توان از همین شیوه برای پرداخت وجه کالاهای خریداری شده استفاده کرد. یا اینکه می توان از شیوه سرویس دهی و پرداخت وجه کالا در درب منزل بهره برد. پیشنهاد ما در اینتن البته استفاده از هر دو شیوه به طور همزمان است. در حقیقت بهتر است در راه اندازی فروشگاه اینترنتی مواد غذایی دو شیوه برای پرداخت پول مواد غذایی خریداری شده در نظر گرفته شود. یک پرداخت از طریق اینترنت و دو پرداخت از طریق دستگاه های کارت خوان و درب منزل. به گونه ای که خریدار بتواند خودش نوع پرداخت را انتخاب کند و قبل یا بعد از تحویل گرفتن محصولات خود مبلغ آن را پرداخت نماید.

 

طراحی سایت-راه اندازی فروشگاه اینترنتی مواد غذایی