اگر قصد دارید از هزینه ره اندازی فروشگاه اینترنتی اطلاع یابید حتماً سری به سایت های حرفه ایی در حوزهٔ برنامه نویسی وب بزنید. این سایت ها می توانند منبع قوی و معتبری باشند تا برنامه ریزی خود را برای کنار گذاشتن هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی آغاز کنید. اگر از همان ابتدا با برنامه پیش روید و استراتژی های خلاقانه را در راه اندازی و مدیریت هزینه های فروشگاه اینترنتی عملی کنید، شک نکنید کسب و کار اینترنتی موفقی خواهید داشت. فقط کافیست بر روی تصمیم خود در خصوص راه اندازی سایت و ثبت سفارش طراحی سایت مصمم باشید. نکاتی که در خصوص برآورد هزینه طراحی سایت و آغاز کسب و کار اینترنتی نیاز است را در ادامه مورد بررسی قرار داده ایم.

طراحی سایت-هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی

هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

احتمالاً در این باره حدس هایی زده باشید. اینکه هزینهٔ طراحی یک فروشگاه اینترنتی دقیقاً قابل محاسبه نیست. چرا که امکانات و ویژگی های متفاوتی ممکن است در طراحی سایت های فروشگاهی وجود داشته باشد. علاوه بر هزینه طراحی سایت باید هزینه هایی صرف بازاریابی و سرمایه گذاری جهت بهبود عملکرد سایت در آینده صرف کنید. بنابراین طیف وسیعی از هزینه های صرف شده در راه اندازی فروشگاه اینترنتی مختص به طراحی سایت است. اما مطمئناً برند و یا شرکتی که بخواهد فروشگاه اینترنتی اش را راه اندازی کند، هزینهٔ مطلوبی را برای باکیفیت تر شدن سایت صرف می کند. هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی توسط یک تیم حرفه ای و با سطح استاندارد بالا به موارد مختلفی بستگی دارد. اگر به سایت ثبت سفارش طراحی سایت سری بزنید، متوجه خواهید شد که سایت فروشگاه اینترنتی دارای امکانات مختلفی است. به همین دلیل هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی به انتخاب یا عدم انتخاب این امکانات بسته است.

طراحی سایت-هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی

موارد تعیین کننده هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی:

چهار مورد اصلی در برآورد هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی نقش اصلی را ایفا می کنند:

۱-پلتفرم استفاده شده در فروشگاه اینترنتی:

نکته ای که در استفاده از پلتفرم استفاده شده در سایت اهمیت دارد، پیچیده و یا ساده بودن پلتفرم و همچنین صدور مجوزهای سایت و پلتفرم است که متغیر می باشد. برای مثال یکپارچه سازی سایت با استفاده از سیستم های ERP که برای راحتی در مدیریت و پیکربندی سایت کاربرد دارد. البته این سیستم ها با عنوان سیستم عامل های تجارت الکترونیک معروف هستند و برای مدیریت سایت های فروشگاهی کاربرد دارند. در صورت نیاز می توانید اطلاعات بیشتری را در این باره کسب نمایید.

۲-طراحی وب سایت تجاری:

بسیاری از پلتفرم ها مانند وردپرس که در طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرند، دارای تم و طرح های گرافیکی هستند. استفاده از این تم ها و طرح های گرافیکی و درج آن ها در سایت به صورت اتوماتیک امکان پذیر است. حال شما می توانید با ثبت سفارش امکانات خصوصی که برای سایت در نظر می گیرید مانند طراحی لوگو یا درج اسلایدر و یا طرح های گرافیکی جذاب تر، سایت خود را از بقیهٔ سایت ها خاص تر جلوه دهید.

۳-سفارشی سازی فروشگاه اینترنتی:

منظور از سفارشی سازی وب سایت اضافه کردن ویژگی ها و امکانات حرفه ایی تری به وب سایت است. برای مثال در ساخت سایت با استفاده از پلتفرم وردپرس با اضافه کردن افزونه های مخصوص به سایت فروشگاه اینترنتی بخشی از این سفارش سازی به حساب می آید.

۴-رزرو دامنه و هاست:

با اینکه رزرو دامنه و هاست به خود سفارش دهنده برمی گردد، اما نهایتاً این تیم طراحی است که سایت را روی هاست بارگذاری می کند. پس جامعیت سایت و حفظ یکپارچگی آن در حین بارگذاری روی هاست از مهم ترین گام ها در راه اندازی فروشگاه اینترنتی می باشد. همچنین در برآورد نهایی هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی نقش مهمی دارد.

 

طراحی سایت-هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی

امکانات مورد نیاز برای یک فروشگاه اینترنتی:

سایت های حرفه ای طراح سایت برای کاربرانی که سفارش طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می دهند، امکانات ویژه ایی را قرار داده اند. سفارش دهندگان نیز با انتخاب این گزینه ها اطمینان پیدا می کنند که سایتی که قرار است طراحی شود، سایتی مجهز و کاربر پسند خواهد بود. البته انتخاب این امکانات به هزینه ای که کاربر می خواهد برای سایت خرج کند نیز بستگی دارد. که همان هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی است و در نهایت محاسبه می شود. برای یک فروشگاه اینترنتی امکانات تخصصی که وجود دارند، می تواند نمایش کالاهای پر فروش و یا نمایش کالاهای پیشنهادی مرتبط با هر کالا باشد. البته سایت های بزرگی مانند دیجی کالا و سایت هایی که از درگاه های پرداختی امن استفاده می کنند، با فعال کردن صفحه ورود یا لاگین توانسته اند در خصوصی سازی اطلاعات کاربرانشان موفق عمل کنند. به همین جهت تمامی امکاناتی که برای یک سایت از سوی تیم طراحی پیاده سازی می شود فقط بستگی به انتخاب سفارش دهنده دارد.

 

طراحی سایت-هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی

بخش دوم هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی:

قبل از اینکه تصمیم به راه اندازی فروشگاه اینترنتی بگیرید باید قطعیتی در حوزهٔ کالاهای ارائه شده در فروشگاه تان داشته باشید. پس قبل از طراحی سایت نیاز به یک فروشگاه واقعی دارید که کالاهای عرضه شده در سایت را به صورت مستقیم در آن جا نگهداری و ارائه کنید. زمانی که به یک پایداری در عرضه محصولات و کالاها رسیدید باید سیستم حمل و نقلی را تدوین کنید که کالاهای سفارش داده شده توسط کاربران را به مقصد برساند. حتی بعد از ثبات کار این امکان را دارید تا برای جذب مخاطبان و کاربران بیشتر از سیستم حمل و نقل رایگان استفاده نمایید. مورد بعدی که بسیار اهمیت دارد اتصال درگاه بانکی به فروشگاه اینترنتی تان است. حتماً در مواردی که موجب بالا رفتن ایمنی درگاه می شود دقت کنید. اینکه هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی ممکن است بیشتر از تصورتان شود صحیح است؛ اما در کوتاه ترین زمان و با مدیریت صحیح فروشگاه اینترنتی، مطمئن باشد چندین برابر این هزینه برای تان جبران خواهد شد.

 

طراحی سایت-هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی

اتصال شبکه های اجتماعی به فروشگاه اینترنتی:

ترفندی که امروزه بیشتر مدیران فروشگاه های اینترنتی از آن برای جبران هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی استفاده می کنند، اتصال شبکه های اجتماعی به سایت است. در هنگام ثبت سفارش طراحی سایت نیز این گزینه وجود دارد که با فعال کردن آن می توانید فروشگاه خود را در شبکه های اجتماعی مطرح کنید. کاربران و مخاطبانی که از سایت شما بازدید می کنند با پیوستن به شبکه های اجتماعی مرتبط به فروشگاه اینترنتی تان، شناخت چند برابر از فروشگاه و کالاهای ارائه شده در آن به دست می آورند. از همین رو راحت تر کالای مورد نظرشان را انتخاب و نسبت به خرید آن از سایت اقدام می کنند. این روش راهی است که از طریق آن به راحتی می توانید تبلیغ و بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی تان را انجام دهید.