آیا SEO منفی واقعی است؟ آیا باید نگران باشید؟ آیا شما می توانید چیزی را برای ایمنی داشته باشید؟ در این مطلب شما به تمام جواب ها دست می یابید.
تهدید SEO منفی از راه دور دلهره آور است. چقدر برای یک رقیب آسان است برای خراب کردن رتبه بندی خود، و چگونه شما می توانید از سایت خود محافظت کنید؟ اما قبل از شروع، اجازه دهید اطمینان حاصل کنیم.

SEO منفی چیست؟

SEO منفی مجموعه ای از فعالیت هایی است که هدف آن کاهش رتبه بندی رقیب در نتایج جستجو است. این فعالیت ها اغلب به صورت off-page هستند (به عنوان مثال، ایجاد لینک های غیر طبیعی برای سایت یا خرابکاری و انتشار محتوای آن)؛ اما در بعضی موارد، آنها ممکن است شامل هک کردن سایت و تغییر محتوای آن نیز باشند.
سئو منفی برای کاهش رتبه ناگهانی نیست. پیش از آنکه تصمیم بگیرید که شخصی به طور عام باعث آسیب رسیدن به رتبه بندی شما شود، دلایل شایعتری برای رتبه بندی نیز وجود دارد.

 

طراحی سایت-نکات سئو منفی

سئوی off-page منفی چیست؟

این نوع SEO منفی سایت را بدون دخالت درونی سایت هدف قرار می دهد. در اینجا شایع ترین شکل های SEO منفی آفلاین می باشد.

۱-فرم های لینک گذاری:

یک یا دو لینک اسپم احتمالا به رتبه بندی سایت آسیب نمی رساند. به همین دلیل است که حملات منفی جستجوگرها معمولا شامل ایجاد لینک از یک گروه از سایت های مرتبط شده است. به طور معمول، بیشتر این پیوندها از یک متن استفاده می کنند. این مسئله بدین صورت است که ممکن است به طور کامل به سایت حمله نکنند؛ یا ممکن است یک کلمه کلیدی توجیهی داشته باشند تا مشخصات پیوند سایت ظاهر شود و مالک آن را دستکاری کند.

 

طراحی سایت-نکات سئو منفی

چگونه می توانیم ایمن باشیم:

جلوگیری از حمله ی منفی به جستجوگر SEO چیزی در قدرت شما نیست، اما تلاش، به اندازه کافی برای معکوس کردن آسیب امکان پذیر است. برای انجام این کار، شما باید به طور منظم رشد پروفایل لینک را نظارت کنید. به عنوان مثال SEO SpyGlass به شما نمودارهای پیشرفته برای هر دو تعداد لینک ها در ایندکس شما و تعداد دامنه های ارجاع داده می شود. یک سناریوی غیر معمول در هر یک از این نمودارها به اندازه کافی برای پیگیریها است که به طور ناگهانی به دست آورده اید.
در نهایت، هنگامی که پیوندهای هرزنامه را شناسایی کرده اید، می توانید یک فایل disavow را در SEO SpyGlass ایجاد کنید. برای انجام این کار، راست کلیک بر روی دامنه backlink / linking و Disavow را انتخاب کنید (حتما انتخاب کنید Entire domain در حالت Disavow). برای همه پیوندهای غیرعادی که مشاهده کردید، همین کار را انجام دهید. در نهایت به لینکهای انتخابی> Disavow / Blacklist بروید، فایل disavow خود را بازبینی کنید، وآن را صادر کنید.

۲-سقوط و ریزش مطالب

ریزش مطالب شما و کپی کردن آن در سایتی دیگر، راه دیگری است که رقیب می تواند رتبه های خود را خراب کند. هنگامی که Google محتویاتی را که در چندین سایت تکرار شده است پیدا می کند، معمولا تنها یک نسخه را برای رتبه بندی انتخاب می کند. در اغلب موارد، گوگل به اندازه کافی هوشمندانه به شناسایی قطعه اصلی می پردازد، مگر اینکه اولین نسخه “دزدیده شده” را پیدا کند. به همین دلیل است که اسکرپرمن اغلب به طور خودکار محتوای جدید را کپی می کند و آن را به طور مجدد بارگذاری می کند.

 

طراحی سایت-نکات سئو منفی

چگونه می توانیم ایمن باشیم:

Copyscape یک ابزار ضروری است. اگر شما کپی های محرمانه ای از مطالب خود را پیدا کرده اید، ابتدا با مدیر وب مستر تماس بگیرید و از آنها بخواهید قطعه را حذف کنید. اگر این کار موثر نباشد، ممکن است بخواهید گزارش خرابی را با گزارش نقض نسخه برداری گوگل گزارش دهید.

سئوی on-page منفی:

حملات سئوی منفی صفحه به نحوی دشوار است که پیاده سازی آن نیز دشوار می شوند. این شامل هک کردن در سایت شما و تغییر همه چیز در اطراف آن است. در اینجا تهدید اصلی جستجوگرها می تواند یک حمله هکر باشد.

۱-محتوای خود را اصلاح کنید

شما فکر می کنید اگر شخصی محتوای خود را تغییر دهد، متوجه خواهید شد، اما این تاکتیک همچنین می تواند بسیار ظریف و دشوار باشد. همانطور که مهاجم محتوای محرمانه (معمولا لینک ها) را به یک سایت اضافه می کند، اغلب آن را پنهان می کنند.
یکی دیگر از سناریوهای منفی SEO، شخصی است که صفحات شما را تغییر می دهد تا به آنها تغییر مسیر دهند. این یک تهدید برای اکثر کسب و کارهای کوچک نیست، اما اگر سایت شما دارای اقتدار و محبوبیت پیوندی باشد، می تواند یک راه ناتوان کننده شخصی برای افزایش رتبه سایت خود باشد یا به سادگی به بازدیدکنندگان سایت خود هدایت شود. برای سایت تحت حمله، چنین تغییر مسیرها فقط یک مشکل موقت نیستند. اگر گوگل در مورد تغییر مسیر پیش از آنکه متوجه شود، می تواند سایت را برای “هدایت به یک وب سایت مخرب” مجازات کند.

 

طراحی سایت-نکات سئو منفی

چگونه می توانیم ایمن باشیم:

ممیزی های منظم سایت با یک ابزار مانند حسابرس وب سایت بهترین راه برای شناسایی چنین حملات ظریف است. برای شروع اولین حسابرسی، فقط راه اندازی حسابرس وب سایت و ایجاد یک پروژه برای سایت شما می باشد. هر زمان که مجددا اجرا کنید، از دکمه Rebuild Project استفاده کنید. تا زمانی که این کار را مرتبا انجام دهید، باید بتوانید تغییراتی را مشاهده کنید که در غیر این صورت ممکن است غیر قابل مشاهده شوند، مانند تعداد لینک های خروجی در سایت یا صفحات با تغییر مسیر.
برای بررسی این لینک ها یا تغییر در جزئیات، به بخش داشبورد All Resources بروید و از بخش منابع خارجی بروید. اگر افزایش غیرمنتظره تعداد دفعات مشاهده شده را مشاهده کنید، از لیست موجود در سمت راست برای دیدن اینکه در آن لینک ها اشاره شده است، و قسمت پایین صفحه برای صفحاتی که در آنها یافت شده است، نگاه کنید.

۲-سایت از دسترس خارج خواهد شد

تغییر کوچکی در robots.txt یک تغییری است که میتواند در تمام استراتژی SEO شما خراب شود. یک قانون غیراخلاقی این است که همه چیز را به گوگل بسپاریم تا وب سایت شما را کاملا نادیده بگیرد.

چگونه می توانیم ایمن باشیم:

چک های رتبه بندی منظم به شما کمک خواهد کرد که اولین نفر باشید که باید سایتی را از حالت شاخص حذف کنید. با رتبه ردیاب، شما می توانید برنامه های خودکار به صورت روزانه یا هفتگی انجام دهید.
اگر سایت شما ناگهان از نتایج موتورهای جستجو حذف شود، هنگامی که این اتفاق در تعداد زیادی از کلمات کلیدی اتفاق می افتد، معمولا پنالتی است یا اینکه ایندکس نشده است. اگر شما مشکوک به دومی هستید، آمار خزیدن را در حساب کنسول گوگل خود جستجو کنید و نگاهی به robots.txt خود بیاندازید.

 

طراحی سایت-نکات سئو منفی

۳-هک کردن سایت

حتی اگر هکر هیچ ذهنیت منفی نداشته باشد، حمله به تنهایی می تواند به SEO شما آسیب برساند. گوگل می خواهد از کاربران خود محافظت کند، به همین دلیل، اگر آنها مشکوک یک سایت هک شده باشند، ممکن است آن را رتبه بندی کنند یا حداقل یک خط “این سایت ممکن است هک شده باشد” را به لیست های جستجو اضافه کنید.
آیا شما بر روی یک نتیجه به صورت بالا، کلیک می کنید؟

چگونه می توانیم ایمن باشیم:

در کنار SEO منفی، افزایش امنیت سایت شما باید از لیست اولویت های شما به دلایل روشن باشد.

شرکت طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.