آیا می دانید قابلیت استفاده وب سایت و تجربه کاربر در واقع می تواند بر رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیر گذارد؟ با بهبود قابلیت استفاده و تجربه کاربری سایت شما به بازدیدکنندگان شما می توانید رتبه بندی Google خود را ارتقا دهید.
در این مقاله، ما به بررسی هر کدام از این عوامل و نحوه ارتباط آنها با SEO می پردازیم. ما همچنین راهنمایی ها و پیشنهادات بتنی را که می توانید در همان زمان برای بهبود قابلیت استفاده و تجربه کاربری که مشتریان بالقوه خود را ارائه می دهند، ارائه دهید.

قابلیت استفاده از سایت چیست؟

اصطلاح “قابلیت استفاده” برای توصیف نحوه ی رابط کاربری وب سایت و نحوه ی استفاده آسان از آن استفاده می شود. قابلیت استفاده در نظر گرفته شده است که به راحتی بازدیدکنندگان سایت می توانند وظایف اساسی را بدون سردرگمی یا رها کردن انجام دهند.یک سنجش عمیق از قابلیت استفاده سایت نیز در کارایی طراحی تاثیر می گذارد. این می تواند با تعیین اینکه کاربران سریعا می توانند وظایف خود را با طرح انجام دهند، ارزیابی می شود.

تجربه کاربر چیست؟

تجربه ی کاربر نیز به عنوان UX شناخته شده است، که شامل درک و پاسخ بازدید کننده ناشی از استفاده یا پیش بینی استفاده از خدمات، محصولات و سیستم ها می باشد. تجارب اصطلاح کاربر توسط دکتر دونالد نورمن محقق شناختی تهیه شده است. او اولین کسی بود که اهمیت ایجاد یک طراحی کاربر محور را تشخیص داد.
UX به تعامل بین کاربران و وب سایت گفته می شود. فاکتورهای اصلی شامل طراحی، قابلیت استفاده، قابلیت دسترسی، عملکرد سیستم و بازاریابی می باشد که هر یک نقش و وظیفه خود را اجرا می کنند. از آنجا که UX به شدت تحت تاثیر قابلیت استفاده سایت است، بسیاری از این دو را اشتباه گرفته اند. قابلیت استفاده و تجربه کاربر از نزدیک مرتبط هستند، اما آنها یکسان نیستند.

طراحی سایت-تاثیرات قابلیت های سایت و تجربه کاربر در سئو

قابلیت استفاده و تجربه کاربری را مجزا کنید:

بیایید نگاهی دقیق تر به فاکتور های اصلی بیاندازیم تا بتوانید یاد بگیرید چگونه سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

۱-تعریف:

اولین تفاوت عمده بین قابلیت استفاده و تجربه کاربر در تعریف آنهاست. قابلیت استفاده شامل بهره وری، کارآیی و رضایتمندی است که کاربران میتوانند به آسانی انجام وظایف خاصی را انجام دهند. در مقابل، تجربه کاربر دارای یک تعریف گسترده تر است که هر جنبه ای از تعامل کاربر با وب سایت یا سیستم را پوشش می دهد.

۲-اهداف:

هدف اصلی ویژگی “قابلیت سایت” دسترسی آسان برای راه اندازی سایت می باشد.
قابلیت استفاده به خودی خود بستگی دارد که چگونه کاربر می تواند با وب سایت ارتباط برقرار کند. تجربه کاربر مربوط به نحوه برخورد کاربران با این تعامل است.بسیاری از افراد به اشتباه اعتقاد دارند که فقط به این دلیل که چیزی آسان برای استفاده است، به طور خودکار تجربه کاربر خوبی را ایجاد می کند. حقیقت این است که قابلیت استفاده سایت تنها یکی از عوامل بسیاری است که بر تجربه کلی کاربران تاثیر می گذارد.

۳-عوامل و روند پردازش:

فرآیند ایجاد قابلیت استفاده خوب، شامل حذف موانع راه و به حداقل رساندن مراحل مربوط به هدایت به اهداف کاربر است. این تمرکز بر آنچه کاربران انجام می دهند و چگونه آنها را انجام می دهند. از سوی دیگر، تجربه کاربر بیشتر با توجه به اینکه کاربران احساس میکنند از سایت استفاده میکنند بیشتر نگران هستند. UX خوب به معنی ایجاد ارتباط عاطفی با بازدیدکنندگان وب سایت است. قابلیت استفاده در مورد ساخت یک کار بصری و آسان است، در حالی که تجربه کاربر در مورد ایجاد یک کار ارزشمند و معنی دار است.

۴-مدل های پرسش:

اگر ما هر دو قابلیت استفاده و تجربه کاربر را به عنوان سوالات در قاب قرار دهیم، تفاوت های آنها بسیار ساده تر می شود.

طراحی سایت-تاثیرات قابلیت های سایت و تجربه کاربر در سئو

چگونه این دو ویژگی در SEO تاثیر می گذارند:

هر دو قابلیت استفاده و تجربه کاربر دارای تاثیر غیر مستقیم و در عین حال بسیار سودمند بر محبوبیت خارجی وب سایت است. از آنجا که قابلیت استفاده و تجربه کاربر می تواند به بهبود تبدیل، قاچاق و توصیه ها کمک کند، می توان گفت که با بهینه سازی موتورهای جستجو ارتباط مستقیمی دارد.
اگر جستجوگرها نمیتوانند آنچه را که دنبال می کنند پیدا کنند، احتمال دارد که آنها فقط چند ثانیه قبل از خروج ساکن شوند و به صفحه نتایج جستجو برگردند تا یک سایت را پیدا کنند که بتواند به کاربر کمک کند. نرخ خروج بالا باعث کاهش زمان فرود در صفحات سایت می شود. برای ارزیابی تجربه کاربر از وبسایت خود، این اطلاعات را به راحتی توسط Google به دست آورده و به طور بالقوه آن را رتبه بندی کنید.
یک مفهوم مشابه از pogosticking وجود دارد و آن زمانی است که افراد باید صفحات مختلفی را برای دستیابی به نتیجه ی مورد نیازشان کلیلک کنند. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که یک وب سایت نتواند نیازهای خود را برآورده کند، گرچه بسیار رتبه بندی شده است. از آنجایی که گوگل در شناسایی وبسایت هایی که قصد جستجو را ندارند بسیار بهتر شده است، این می تواند بر رتبه بندی موتور جستجو شما تاثیر بگذارد.
گوگل می تواند هر کلیک را با کمک داده های کاربر Chrome انجام دهد. بنابراین، موتور جستجو می توانید ببینید که مردم چگونه از سایت شما استفاده می کنند.

چگونگی بهبود قابلیت استفاده و تجربه کاربر

در حال حاضر شما احتمالا تعجب می کنید که چگونه می توانید قابلیت استفاده و تجربه کاربر را بهبود بخشد یا رتبه بندی موتور جستجوی خود را افزایش دهد. در اینجا چند راهنمایی اساسی وجود دارد:
• سیستم گرمای نقشه را برای ضبط رفتار کلیک روی بازدید کنندگان خود نصب کنید. این می تواند به شما در درک اینکه چگونه از وبسایت شما استفاده می کند و در آنجا می توانید پیشرفت کنید کمک می کند.
• از انتشار محتوایی بیش از حد بی اهمیت اجتناب کنید. پست های شما باید روشن، مختصر و آسان برای درک باشد.
• اطالعات مربوطه را در جایی که چشم به طور طبیعی کشیده شده است قرار دهید. برای اکثر کاربران وب، ۸۰ درصد وقت خود را صرف بررسی اطلاعات ارائه شده در بالای صفحه می کنید. ۶۹٪ از وقت خود را در حال مشاهده سمت چپ صفحه وب است. طرح بندی خود را به دقت با این روند در ذهن داشته باشید.
• زمان بارگذاری صفحه خود را افزایش دهید تا کاربران سایت خود را از ناامیدی رها نکنند.
• انتخاب یک طرح بندی صفحه ساده و سازگار در هر صفحه.
• رنگهایی را انتخاب کنید که برای کاربرانی بصری جذاب هستند، اما منحرف نمی شوند. تحقیقات زیادی در زمینه روانشناسی رنگ با برخی رنگها انجام شده است که به صنایع خاصی کمک می کند. قبل از اینکه به طرح نهایی برسید ارزش این را دارد.
• اگر سایت شما در حال حاضر از نظر تلفن همراه نیست، زمان را برای بهینه سازی آن برای کاربران بازدید از اسمارت فون ها و تبلت ها وقت بگذارید.
به طور کلی، واضح است که قابلیت استفاده و تجربه کاربری عوامل مهمی را در نظر می گیرند نه فقط برای رتبه بندی موتور جستجوگر شما بلکه به نفع کسب و کار شما به عنوان یک کل.
چگونه توانایی استفاده از سایت و تجربه کاربر را بهبود بخشید؟ آیا بهبود رتبه بندی موتور جستجوی خود را مشاهده کرده اید؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.

طراحی سایت-تاثیرات قابلیت های سایت و تجربه کاربر در سئو

شرکت طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است،برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.