چه کسی یک developer full stack یا برنامه نویس ارشد است؟

یک برنامه نویس ماهر در برنامه نویسی هر دو بخش وب، یک developer full stack است.

برنامه نویسی در بخش های وب:

۱-Front end :

این بخشی از برنامه وب است که کاربر می بیند و از آن استفاده می کند.

۲-Backend :

این بخش هایی از برنامه است که در پشت صحنه عمل می کند و دستورات صادر شده توسط کاربر را اجرا می کند. این معمولا شامل موارد زیر است:

۱-فرآیندهای منطقی
۲-فرآیندهای مرتبط با پایگاه داده
۳-اعتبار سنجی از کاربران
۴-پیکربندی سرور

انتظار میرود یک برنامه نویس ارشد متخصص در تمام زمینه های مربوط به Front end و backends باشد. فرد باید در تمام فن آوری های در دسترس شناخته شود و باید قادر به درک فرآیندها و در کل برنامه باشد.

با چند مرحله ساده می توانید  یک برنامه نویس ارشد شوید:

مرحله ۱: یادگیری زبان های برنامه نویسی مهم و مورد نیاز:

یک full stack developer به فن آوری های زیر نیاز دارد:

HTML / CSS

وب براساس این تکنولوژی ها ساخته شده است. HTML ابزاری است که به محتوای ورودی برنامه نویسان به یک وب سایت کمک می کند و CSS یک ابزار طراحی است که برای تغییر ظاهر برنامه های وب مورد استفاده قرار می گیرد. هر دو ابزار ضروری برای یک برنامه نویس ارشد ( full stack developer ) هستند و در همه دوره ها آموزش داده میشود، چه بصورت آنلاین و چه بصورت شخصی.

JavaScript

این باید برای هر برنامه نویس ارشد ( full stack developer ) باشد. این را می توان در هر دو فرایند جلویی و عقب استفاده کرد. مرورگرها بر روی آن ساخته شده و جاوا اسکریپت نیز می تواند بعنوان یک زبان طرفدار سرور استفاده شود.
فن آوری های Backendپس از تسلط بر HTML / CSS و جاوا اسکریپت،که باید حداقل یک زبان مورد استفاده برای برنامه نویسی فرایندهای Backend را یاد بگیرید. توابع رخ داده در پشت صحنه یک برنامه وب عملیات پایگاه داده، اعتبار سنجی کاربر و عملیات منطقی است.

طراحی سایت-6 مرحله برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس ارشد

مرحله ۲: به اصلاح دانش خود بپردازید:

برای درک مفاهیم پیچیده، باید درباره اصول مطمئن باشید. JavaScript و HTML / CSS پایه توسعه وب را تشکیل می دهند. برای هر تازه کار، شما باید در مورد تمام جنبه های این فن آوری آگاه باشید.
دانشتان را امتحان کنید. ایجاد صفحات وب تست و اعمال مفاهیم یاد شده در دوره. جاوا اسکریپت را می توان در ۹۹ درصد از تمام برنامه های وب پیدا کرد. در استفاده از آن مهارت داشته باشید.
دانش مفاهیم برنامه نویسی می تواند به بهبود مهارت های برنامه نویسی کمک کند. بعضی از تئوری ها / دانش برای دستیابی به پیش نیاز های پیش رو:

۱-سرور ها و عملکرد آنها

۲-شبکه ها و تفاوت های آنها

۳-محیط میزبانی وب

۴-الگوریتم ها و فرمول بندی آنها

۵-ساختار داده (انواع خواص)

۶-فن آوری های برنامه نویسی

۷-پایگاه داده ها و مدیریت آنها

شما باید بتوانید قسمت های مختلف برنامه را با هم ترکیب و کل قسمت ها را ایجاد کنید. برای این، شما باید درک کنید که چگونه هر بخش کار می کند، نقش آن در طرح بزرگتر از چیزها و چگونگی اتصال یک بخش به دیگری.

مرحله ۳: با تمام فن آوری ها آشنا باشید، اما در یک موضوع ماهر شوید:

همانطور که دامنه مطالعه شما گسترش می یابد، متوجه خواهید شد که مطالب و موضوعات بیشتری وجود دارد که شما می توانید در آنها ماهر شوید. اکثر برنامه نویسان شکست می خورند چون تلاش می کنند که چیزهای زیادی یاد بگیرند. نیازی به چنین تلاش هایی نیست و باید یاد بگیرید چگونه در آنها کار کنید و به اندازه کافی خوب باشید.
با افزایش تجربه شما، کار شما با تکنولوژی ها نیز بهبود خواهد یافت. در متخصص شدن به یک فناوری و تکنولوزی سخت کوش باشید. تکنولوژی محبوب را در بین مشتریان انتخاب کنید این باید به شما کمک کند به طور موثر با دیگران در این زمینه رقابت کنید و کارهای عالی انجام دهید.

طراحی سایت-6 مرحله برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس ارشد

مرحله ۴: یک دوره بیاموزید:

فن آوری های جدید به طور مرتب به هم می پیوندند.

یک توسعه دهنده کامل نیاز به ماندن در کنار این تغییرات. گرفتن دوره های آنلاین یا مجازی یک راه آسان برای حفظ مهارت های بالا است.

از آنجایی که هدف این است که برای یادگیری تئوری و ارائه معاینه عملی در کوتاه ترین زمان ممکن، دوره های آموزشی را انتخاب کنید:

آموزش با استفاده از coders شناخته شده
برنامه انعطاف پذیر که شما را منطبق می کند.
پروژه ها به عنوان بخشی از برنامه درسی
تدریس برای روشن کردن شک و تردید (به صورت جداگانه یا در گروه).

مرحله ۵: تمرین های عملی بسیاری انجام دهید:

بخش چالش انگیز این فرایند زمانی است که شما درک کامل از تمام فن آوری های لازم – HTML / CSS، جاوا اسکریپت، برنامه نویسی back-end، پایگاه داده ها، و HTTP / REST. زمان فرا رسیده است تا تمام این دانش را در یک برنامه کاربردی مورد استفاده قرار دهد. برای این، شما باید موارد زیر را بدانید:

۱-راه مناسب برای ساختن کد

۲-جدا کردن فایل ها

۳-محیط برای میزبانی فایل های رسانه ای بزرگ.

۴-ساختارهای اطلاعات مناسب برای استفاده.

۵-محل هر وظیفه محاسباتی (سمت سرویس گیرنده یا طرف سرور).

۶-دانش تئوری را می توان با خواندن مطالب آنلاین، اما برای درک نرم افزار معماری به درستی، شما باید یک برنامه وب واقعی را اجرا کنید.

کار با یک تیم، راه ایده آل برای انجام این کار از طریق یک فرد می تواند تنها یک برنامه را توسعه دهد. این تمرین باعث می شود که عملیات همه جانبه عملی را به مجموعه ابزارهای فناوری یک برنامه نویس ارشد ( full stack developer ) اضافه کند.

طراحی سایت-6 مرحله برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس ارشد

مرحله ۶: تکالیف و تمرین های اضافی انجام دهید:

پیوستن به پروژه های دیگری در شرکت شما که بر روی فن آوری های خارج از تخصص شما کار می کنند. به این ترتیب شما بالا بردن مهارت و اضافه کردن ارزش اضافی به سازمان شما نیز هست. اکثر شرکت ها از این نوع ابتکارات قدردانی می کنند – فقط سعی نکنید کسی را در زمینه تعلیم و تربیت به شما نشان دهید.

شرکت طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است،برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.