ریدایرکت ۳۰۱ چیست؟

تغییر مسیر ۳۰۱ زمانی است که یک آدرس وب قدیمی را به یک آدرس جدید هدایت می کنید.
به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما دارای یک صفحه در سایت خود با یک URL از http://example.com/contact-us هستید، اما شما می خواهید آن را به یک آدرس اینترنتی دوستانه تر http://example.com/contact تغییر دهید.
شما از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده می کنید تا خزنده های موتور جستجوگر و مرورگرها را بپذیرد که آدرس وب قدیمی آن باید به آدرس وب جدید ارسال شود.اگر URL ها را در سایت خود تغییر دهید، دامنه ها را تغییر دهید (در هنگام نام تجاری مجدد)، و یا تغییر سیستم عامل بدون برنامه ای برای تغییر مسیر ۳۰۱، این می تواند اثرات ویران کننده ای بر SEO شما داشته باشد.

طراحی سایت-ریدایرکت 301 در سئو

انواع مختلف ریدایرکت ها:

دو نوع تغییر مسیری که شما باید بدانید در زیر نام برده شده است.

۱-ریدایرکت ۳۰۱ :

این تغییر مسیر به طور دائمی صورت می پذیرد.

۲-ریدایرکت ۳۰۲ :

این تغییر مسیر به طور موقت صورت می پذیرد.

تغییر مسیر ۳۰۲ بدین معنی است که صفحه به طور موقت منتقل شده است، اما به طور دائم نیست. تنها زمان استفاده از این توصیه ها در حین تعمیر سایت است.
هنگام تغییرات دائمی URL ها در سایت شما توصیه نمی شود که از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده کنید. گوگل و دیگر موتورهای جستجو از ریدایرکت ۳۰۱ و ریدایرکت ۳۰۲ با همان وزن استفاده نمی کنند.
بسیاری از افزونه های وردپرس وجود دارد که به شما کمک می کند تا با هدایت URL هایی که ما می توانیم مانند Redirection و Safe Redirect Manager توصیه کنیم.

طراحی سایت-ریدایرکت 301 در سئو

اکثر سایت ها از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده می کنند:

اکثر سایتها برای یافتن آدرسهای www و non-www از وبسایت خود تغییر مسیر دادهاند.
به عنوان مثال، http://www.example.com و http://example.com را در نظر بگیرید.
این ممکن است به نظر می رسد همان URL هستند، اما به گوگل و سایر موتورهای جستجو، آنها دو URL مجزا هستند.
اکثر میزبان ها دارای تغییر مسیری هستند که شما را به www یا نسخه غیر وب سایت یک آدرس وب می برد. اما اگر شما این را در جای خود ندارید، Google این دو URL را به عنوان محتوای تکراری می بیند.
هنگامی که شما سایت خود را از HTTP به HTTPS منتقل می کنید، مهم است که بدانید که چگونه ارائه دهنده میزبانی ریدایرکت ۳۰۱ را مدیریت می کند.
نسخه های HTTPS و HTTP سایت شما همچنین دو URL متفاوت را در نظر می گیرند. به همین دلیل است که Google Console به شما خواهد گفت که هر دو نسخه HTTP و نسخه HTTPS سایت خود را ثبت کنید.

طراحی سایت-ریدایرکت 301 در سئو

برنامه ریزی برای ریدایرکت ۳۰۱ در یک طراحی مجدد سایت:

تغییر مسیر ۳۰۱ یکی از بزرگترین مواردی است که مردم در طراحی مجدد سایت برنامه ریزی می کنند.
اگر ساختار URL شما در طول یک طراحی مجدد سایت تغییر کند یا اگر سایت شما از یک پلتفرم به سمت دیگری حرکت کند، باید یک برنامه را برای ریدایرکت ۳۰۱ داشته باشید.
تصور کنید شما سایت خود را از فایل های صاف HTML به یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس منتقل می کنید. اگر آژانس وب محلی شما هیچ برنامه ای در مورد معماری سایت و ریدایرکت ۳۰۱ را نداشته باشد، وقتی سایت شما را راه اندازی می کنید، می توانید تمام مزایای استفاده از لینک های موجود خود را از دست بدهید.
بدون لیستی از نشانیهای اینترنتی که برای راه اندازی سایت هدایت میشوند، نمایه لینک برگشت شما میتواند از بین برود.

به یاد داشته باشید که لینک های پشت سرهم این است که گوگل به وب سایت شما احترام می گذارد. شما نمی خواهید آنها را از دست بدهید.
آنها سایت جدید را طراحی کرده اند، همه آنها را راه اندازی کرده اند، اما آنها به معماری سایت توجه نکرده اند و فراموش کرده اند که URL های قدیمی آنها را مشخص کند.
بنابراین در حالی که وب سایت ممکن است بهتر نگاه کند، ممکن است برخی از رتبه های جستجو را از دست بدهد. گوگل هنوز تلاش می کند که لینک های قدیمی را خالی کند، اما نمی تواند آنها را پیدا کند.

طراحی سایت-ریدایرکت 301 در سئو

چیزی که شما درباره Google نمی دانید:

در اینجا یک واقعیت کوچک شناخته شده در مورد Googlebot، خزنده جستجوی آنها است. Googlebot هر گونه پیوند هایی را که برای مدت زمان طولانی پیدا می کند، به یاد می آورد.
اگر Googlebot یک پیوند را به سایت شما پیدا کند، ممکن است سالها بعد آن را امتحان کند و ببیند آیا هنوز هم کار میکند.
بنابراین لطفا، اگر شما یک طراحی مجدد یک سایت را انجام می دهید، فهرستی از تمام URL های موجود خود را وارد کنید، و بعد از اینکه وب سایت خود را دوباره راه اندازی می کند، URL هایی را که می خواهید نقشه می گیرند. سپس یک برنامه برای تنظیم همه ی تغییرات ضروری ریدایرکت ۳۰۱ داشته باشید.

طراحی سایت-ریدایرکت 301 در سئو

تغییر نام دامنه و برند سازی مجدد:

برندسازی مجدد یک چیز پیچیده است اگر شما یک سایت موجود با مقدار زیادی از مطالب و لینک های برگشت داشته باشید.
از آنجا که آنها یک نام دامنه جدید را ایجاد کردند، گوگل آن را به عنوان یک وب سایت با نام تجاری جدید نگاه کرد. اسباب بازی های جدید ما از مزایای استفاده از لینک های قدیمی خود را از دست دادند، چرا که ریدایرکت ۳۰۱ مجدد وجود نداشت. سایت هایی که به toyrus.com مرتبط بودند اکنون به فضای خالی اشاره داشتند.
آیا این وب سایت نیست اگر نام دامنه خود را تغییر داده اید، برنامه ای برای تغییر مسیر ۳۰۱ دارید، و قبل از انتقال محتوا به نام دامنه جدید خود، آنها را تغییر مسیر دهید.

طراحی سایت-ریدایرکت 301 در سئو

موارد مورد استفاده برای ریدایرکت ۳۰۱ :

تغییر مسیر ۳۰۱ بسیار عالی است زیرا باعث جلوگیری از برخورد مردم با لینک های خراب می شود.
اگر شخصا قبلا صفحه خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اید و URL را تغییر داده اید، ۳۰۱ باعث جلوگیری از دسترسی مردم به یک صفحه ۴۰۴ (Page Not Found error) خواهد شد.
تغییر مسیر ۳۰۱ همچنین می تواند برای هر پیوند میراثی برای تجربیات قبلی سایت مفید باشد.

بسیاری از سایت هایی که بیش از دوازده سال بوده اند چندین بار سیستم عامل را تغییر داده اند. نگه داشتن یک رکورد URL ها از نسخه های قدیمی سایت شما و هدایت آنها نمایه پیوند برگشت خود را حفظ خواهد کرد و سایت شما را از گرفتن پیوند (زمانی که لینک ها دیگر به یک صفحه کار نمی روند) را حفظ می کنند.

طراحی سایت-ریدایرکت 301 در سئو

خلاصه:

تغییر مسیرها یکی از جنبه های نادیده گرفته شده از هر دو استراتژی SEO و محتوا هستند.

شرکت طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است،برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.