رسانه های اجتماعی اکنون یکی از اجزای اصلی یک استراتژی بازاریابی کسب و کار است. با این حال هنوز هم جای تعجب است که بسیاری از شرکت ها هنوز این مولفه بازاریابی مهم را کم اهمیت می دانند. برای بعضی از کارآفرینان، بازاریابی رسانه های اجتماعی است،که در عین حال قدرتمند که باید از آن بهره برداری شود، در حالی که هنوز در مرکز مورد توجه قرار دارد. و برای دیگران، این یک واژه با هیچ مزایای عملی و منحنی یادگیری پیچیده است. اگر فکر می کنید که بازاریابی رسانه های اجتماعی به سادگی یک آرم توییتر یا فیس بوک را در بازاریابی خود اضافه می کند.
یک قاعده اساسی در مورد محتوای رسانه های اجتماعی وجود دارد، اگر قبل از ارسال آن مهم نیستند. به این ترتیب رسانه های اجتماعی می توانند یک ابزار بسیار قدرتمند در کیسه ابزار تبلیغاتی راه دور باشند که در آن شما یک پیام خاص یا قطعه ای از اطلاعاتی را که می خواهید پخش کنید و سپس بخشی از یک اسکریپت تبلیغاتی از راه دور است. راه های بسیاری وجود دارد که می توانید از طریق رسانه های اجتماعی برای بازاریابی خود استفاده کنید که فراتر از اساسی است.

طراحی سایت-تاثیر رسانه های اجتماعی در بازاریابی B2B

برند آگاهی و وفاداری شرکت:

رسانه های اجتماعی می توانند تاثیر بسیار مثبتی بر روی نام تجاری خود داشته باشند. نمایه رسانه های اجتماعی شرکت شما به درستی مارک شده است. اطمینان داشته باشید که موضوع نمایه شما نیز مربوط به شرکت شما و محصول یا سرویس شما ارائه می شود. هر فرصتی که شما باید محتوای خود را به اشتراک بگذارید و دید خود را افزایش دهید ارزشمند است. شبکه های رسانه ای اجتماعی شما فقط کانال های جدیدی برای صدا و محتوای برند شما هستند. این مهم است زیرا به طور همزمان شما را برای مشتریان جدید آسان تر و قابل دسترس تر می کند و باعث می شود که شما بیشتر آشنا و قابل شناسایی برای مشتریان موجود باشید.

طراحی سایت-تاثیر رسانه های اجتماعی در بازاریابی B2B

ترافیک موتور جستجو:

SEO بهترین روش برای جذب ترافیک مربوطه از موتورهای جستجو است، اما الزامات موفقیت همیشه در حال تغییر است. دیگر به اندازه کافی وبلاگ خود را به طور منظم به روز نکرده اید، برچسب های عنوان بهینه شده و متا توصیف را تضمین کنید و لینک هایی را که به سایت شما هدایت می شود، توزیع کنید. گوگل و سایر موتورهای جستجو ممکن است رتبه بندی خود را با استفاده از حضور رسانه های اجتماعی به عنوان یک عامل مهم محاسبه کنند، زیرا مارک های قوی تقریبا همیشه از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. به همین ترتیب، فعال شدن در رسانه های اجتماعی می تواند به عنوان یک “مارک تجاری” برای موتورهای جستجو که برند شما مشروع، معتبر و قابل اعتماد است عمل کند. این بدان معناست که اگر شما می خواهید مجموعه ای از کلمات کلیدی را رتبه بندی کنید، داشتن یک حضور رسانه ای قوی اجتماعی می تواند تقریبا اجباری باشد. باز هم این بسیار مربوط به هر شرکت جدید راه اندازی است، که به سرعت نیاز به توسعه اعتبار خود را آنلاین برای اطمینان از فعالیت های فروش خود را مرجع قابل اعتماد است.

طراحی سایت-تاثیر رسانه های اجتماعی در بازاریابی B2B

استفاده از میکروسیستم:

ما اغلب به مشتریان خود توصیه می کنیم از یک میکروسیستم برای ترکیب همه فعالیت های رسانه های اجتماعی استفاده کنیم. باز هم یک عنصر بسیار مهمی برای هر کمپین تبلیغاتی است، به عنوان یک چشم انداز بالقوه جایی برای رفتن و نگاهی به هر گونه اطلاعات مربوط به کمپین و دیدن تمام فعالیت های فعلی آنلاین خود را نیز دارد. در اینجا شما می توانید فید خود را از فیس بوک و توییتر، RSS خوراک اخبار گوگل برای برخی از اخبار مطبوعاتی و اخبار شرکت، خوراک RSS از وبلاگ ها و فیلم های یوتیوب. شما همچنین می توانید از این پورتال به عنوان صفحه اصلی خود به عنوان منطقه تماس به عمل یا برای رسانه های اجتماعی برای فعالیت های آفلاین خود استفاده کنید که ممکن است با برخی از فعالیت های فروش تلفنی مرتبط باشد. کنفرانس ها، نمایشگاه های تجاری و غیره

طراحی سایت-تاثیر رسانه های اجتماعی در بازاریابی B2B

نرخ تبدیل بالاتر:

بازاریابی رسانه ای موثر باعث می شود که نرخ تبدیل بیشتر در چندین روش متفاوت باشد. شاید مهمترین اثر انسانی آن باشد؛ این عقیده که مارک ها بیشتر می شوند
با تعامل در کانال رسانه های اجتماعی، انسان ها را درک می کنند. رسانه های اجتماعی جایی هستند که مارک ها را می توان مانند افراد عمل کنند و این مهم است زیرا مردم دوست دارند با دیگران کار کنند. نه با شرکت ها،به همین ترتیب، صرفه جویی در مخاطبین خود در رسانه های اجتماعی می تواند نرخ های تبدیل در ترافیک موجود را بهبود بخشد. همچنین مزایای دیگری نیز دارد: هزینه مؤثر، افزایش ترافیک ورودی، غنی سازی تجربه مشتری.

طراحی سایت-تاثیر رسانه های اجتماعی در بازاریابی B2B

نتیجه

به یاد داشته باشید که ادغام رسانه های اجتماعی بسیار بیشتر از افزودن آن به برنامه های بازاریابی پایه کسب و کار است. رسانه های اجتماعی باید در وسط هر جنبه ای از کسب و کار شامل خدمات مشتری، تحقیق بازاریابی و توسعه محصول باشند. مهم است که مخاطبان را بدانید و فکر کنید چگونه می توانید مکالمات را از طریق اینترنت به حالت آفلاین گسترش دهید. و این جایی است که telemarketing b2b و رسانه های اجتماعی می توانند چنین تاثیری قوی داشته باشند.

شرکت طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است،برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.