کارشناسان بهینه سازی موتورهای جستجو به عنوان بخشی از تاکتیک های رتبه بندی خود از emojis استفاده می کنند. چرا باید مراقب باشیم؟ آیا به SEO شما تاثیر می گذارد؟ آیا emojis SEO در سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس کار می کند؟

Emojis چیست؟

Emojis (یا شکلک ها) آیکون های دیجیتالی کوچک یا تصاویری هستند که برای ابراز احساسات یا ایده ها در ارتباطات الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر چه آنها بیشتر زرد هستند، و آنها در رنگ های مختلف می آیند. این آیکونها در دستگاهها و پلتفرمهای مختلف به رسمیت شناخته شده است، به این معنی که آنها میتوانند در دستگاههای iOS، Windows و Android نمایش داده شوند.

نوجوانان از روزهای BBM، Whatsapp، Viber و دیگر موارد استفاده کرده اند. اما این آیکون ها تا سال ۲۰۱۴ به طور جدی در دنیای بازاریابی قرار نگرفتند، زمانی که Yelp تصمیم گرفت اجازه دهد که از طریق برنامه تلفن همراه خود از جستجوی Emoji استفاده کند. سپس در ماه مه سال ۲۰۱۶، Google استفاده مجدد از شکلکها را مجددا راه اندازی کرد و به آنها اجازه داد که در نتایج موتور جستجو ظاهر شوند.

علاوه بر این، این واقعیت که گوگل از طریق جستجوی تصویری خود از طریق emojis نمایه سازی می کند، و توییت هایی که به آنها ارسال می شود، به سادگی افزایش و اهمیت جستجوگرهای emojis را تایید می کند. در اصل، emojis مفید است وقتی که به جذب کاربران به نتایج خود و همچنین ایجاد بخش SERP که اجازه می دهد که افزایش کلیک از طریق نرخ می آید.

طراحی سایت-نحوه استفاده از Emojis برای تقویت سئو وردپرس

نحوه استفاده از Emoji در عنوان متا و شرح:

روش اجرای emojis به برچسب های متا تگ (شرح و عنوان) وابسته به نوع سیستم مدیریت محتوا است که شما استفاده می کنید. در این مقاله، ما درباره نحوه استفاده از آن در WordPress صحبت خواهیم کرد.

وردپرس راه حل خارج از جعبه را ندارد که اجازه دهد توضیحات و عناوین سفارشی ایجاد شود. بنابراین، برای اینکه بتوانید موتور جستجوگر emojis خود را در برچسب های متا تگ خود قرار دهید، به پلاگین WordPress نیاز خواهید داشت. فقط چند پلاگین وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا صفحه متا تگ را به صورت صفحه اضافه کنید. تا کنون، بهترین افزونه Yoast SEO است.

در حال حاضر، شما نمیتوانید emojis را مستقیما به عنوان متا و توضیحات خود حتی با پلاگین اضافه کنید. آنچه شما باید انجام دهید این است که کد HTML را برای emoji دریافت کنید و آن را در کد متا خود قرار دهید. اگر از emojis به طور مستقیم استفاده می کنید، زمانی که آن را در قسمت متن اضافه می کنید گنجانده می شود، هنگامی که متن خود را ذخیره می کنید، از بین می رود. بنابراین بهترین راه برای انجام این کار با استفاده از کد HTML است.

دلیل اینکه yoast پلاگین SEO بهترین پلاگین برای این عمل است، به این دلیل که به شما می گوید که چگونه نتیجه SERP به نظر می رسد. به این ترتیب، شما قادر به دانستن اینکه کد شما به درستی کپی شده باشد یا اگر اشتباه کردید، استفاده کنید.

طراحی سایت-نحوه استفاده از Emojis برای تقویت سئو وردپرس

مزایای استفاده از سئو Emojis

دلایل زیادی وجود دارد که چرا emojis باید در محتویات شما باشد و ما آنها را در زیر ذکر کردیم.

۱-نرخ های کلیک را افزایش می دهد:

شکلک ها می توانند CTR را برای وب سایت شما افزایش دهند. از جمله آنها در بخش های غنی خودتان، وب سایت شما را از نتایج دیگر متمایز می کند و همچنین کاربران را جذب می کند، در نتیجه وب سایت شما با رشد CTR باور نکردنی ایجاد می کند.

۲-تبلیغات محلی سئو:

تبلیغ “مغازه ها و فروشگاه های نزدیک شما” را می توان از طریق emojis SEO افزایش داد. اگر خدماتی مانند املاک و مستغلات، غذا و سایر فعالیت های خاصی را ارائه می دهید و به دنبال خرید مشتریان محلی، به ویژه هزاره ها هستید، با استفاده از emojis مناسب می توانید راه زیادی را برای شما به ارمغان بیاورید.

۳-اعتماد را ایجاد می کند:

افزودن شخصیت های شکلک به مطالب شما باعث می شود که آن را بیشتر مرتبط کنید، در نتیجه کاربران را تشویق به اعتماد به نام تجاری یا وب سایت خود کنید. از آنجا که شما با استفاده از یک زبان دیجیتال همانطور که هستند، نوعی ارتباط عمیق با کاربران شما ایجاد می کند.

۴-به جستجو ارتباطات و وابستگی ها می پردازد:

Emojis SEO باعث می شود که وبسایت و محتوای شما به افرادی که در واقع به آن نیاز دارند نمایش داده شود. پشتیبانی گوگل از emojis بر اساس این مفهوم بود که تنها در صورت لزوم نشان داده می شود. این به سادگی دو چیز است؛

هنگامی که کاربران از emojis برای جستجوی یک سرویس از شما استفاده می کنند، وب سایت یا محتوای شما به آنها نمایش داده می شود.

هنگامی که محتوای شما چیزی در مورد emojis دارد، مانند زمانی که شما در مورد مفهوم emojis صحبت می کنید یا اینکه چگونه از آنها استفاده می شود، محتوا برای کاربرانی که به دنبال محتوایی هستند، نمایش داده می شود.

۵-بهبود تجربه کاربر:

تجربه کاربر یا UX یکی از مهمترین راه هایی است که از طریق آن موتورهای جستجو کیفیت وب سایت را تعیین می کنند. اگر موتورهای جستجو بر این باورند که کاربران در وب سایت خود، به خصوص نسخه موبایل، از سایت خود لذت می برند، وب سایت شما بسیار رتبه بندی خواهد شد. تجربه کاربر فقط در مورد زمان بارگذاری سریع نیست وب سایت شما باید به راحتی حرکت کند و همچنین تعامل بین انسان و کامپیوتر بهتر باشد. اما دقیقا همان چیزی است که emojis به این می آید؟

Emojis به کاربران کمک خواهد کرد تا نتایج سریعتری را از طریق کدهای کوچک دریافت کنند.

از آنجایی که کاربران از همان کدهای زبان استفاده می کنند (جستجوی و نتایج با emojis)، UX وب سایت شما قطعا افزایش خواهد یافت، که ممکن است منجر به رتبه بالاتر شود.

طراحی سایت-نحوه استفاده از Emojis برای تقویت سئو وردپرس

معایب استفاده از Emoji ها:

۱-Emojis SEO برای هر نوع مارک نیست. اگر نام تجاری شما چیزی جدی را نشان می دهد، سعی نکنید emojis را به محتوای شما تحمیل کنید. انجام این کار باعث می شود که شما غیر حرفه ای نگاه کنید، در نتیجه تصویر برند شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

۲-Emojis بر روی دستگاه های مختلف نمایش داده متفاوت است. اگر در دستگاه کاربر شما به درستی نمایش داده نشود، ممکن است تصویر نام تجاری شما را خراب کند و مشتری بالقوه خود را از دست بدهد.

۳-Emojis برای همه تجدید نظر نمی کند. در حالی که برخی از مشتریان ممکن است آن را سرگرم کننده و جذاب، دیگران ممکن است آن را غیر حساس و توهین آمیز در نظر بگیرند.

۴-استفاده مکرر یا استفاده از emojis بیش از حد می تواند شما را ناامید کند.

طراحی سایت-نحوه استفاده از Emojis برای تقویت سئو وردپرس

نحوه استفاده از emoji ها در پلاگین yoast seo وردپرس:

اولین قدم به استفاده از emojis SEO در وب سایت شما به emojipedia.org است. این وبسایت در مقوله های مختلف دارای تعداد زیادی رمان است.

پس از پیدا کردن Emoji که می خواهید، روی آن کلیک کنید. شما با یک جدول ارائه خواهید شد به پایین به این جدول بروید و کپی کنید “نهاد HTML هگزادسیمال” یا موجودیت HTML Decimal “. هر دو نهاد کار مشابهی دارند، بنابراین فقط یک کپی را داشته باشند.

اکنون، به پلاگین Yoast SEO خود بروید، جایی که شما قبلا یا متا تگ های خود را ویرایش کرده اید. کد کپی شده را در جایی که می خواهید emojis نمایش داده شود و ذخیره کنید قرار دهید.

Yoast شما را با یک پیش نمایش از آنچه قطعه خود را با علاوه بر این از Emoji نگاه کنید.

طراحی سایت-نحوه استفاده از Emojis برای تقویت سئو وردپرس

آیا emojis واقعا روی SEO تاثیر می گذارد؟

جواب سوال بالا هم بله و هم خیر می باشد. زیرا Emojis SEO باعث ایجاد وب سایت شما می شود، بنابراین شما با CTR بهتر، مشتریان مرتبط تر، و UX بهتر خواهید شد. اما آیا تاثیر مستقیم بر رتبه بندی موتورهای جستجو دارد؟ نه، اینطور نیست.

بدست آوردن رتبه بالا متاسفانه هنوز در دستان کلمات کلیدی است. در حال حاضر، emojis همه چیز در مورد منحصر به فرد و تجدید نظر است. هنگامی که برای رسیدن به بالای موتورهای جستجو می آید، با استفاده از کلمات کلیدی مناسب هنوز هم موثرترین روش برای رتبه بندی است.

شرکت طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو  بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است،برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.