دنیای بازاریابی با گفتگو از “بازاریابی چابک”، یک واژه از دنیای توسعه نرم افزاری که از تمایل به انجام بیشتر یا کمتر و سریعتر است، اما بدون فداکاری در کیفیت و کارایی، نشان می دهد. در اینجا چیزی است که شما باید در مورد بازاریابی چابک بدانید.

طراحی سایت-کاربرد بازاریابی چابک (Agile marketing)

تعریف بازاریابی چابک:

بازاریابی انعطاف پذیر، فرآیند یافتن، آزمایش و اجرای مجموعه ای از پروژه های متمرکز مربوط به بازاریابی یک سازمان است. اصطلاح “Agile” به طور معمول در جهان طراحی و توسعه نرم افزار مورد استفاده قرار می گیرد. یک تیم از توسعه دهندگان اهداف توسعه را برای مدت مشخصی (معمولا یک هفته) تعیین می کند. سپس، هر یک از اعضای تیم بر این عناصر بسیار کمی تمرکز می کنند. هنگامی که زمان تعیین شده ی پایان پروژه کامل شده است، برای ارزیابی معیارهای خاص، بررسی انجام می شود.
بازاریابی روزمره از همان روند در زمینه محتوا و تبلیغات استفاده می کند. بعضی از پروژه های بازاریابی (یعنی کمپین تبلیغاتی، تست صفحه فرود، و غیره) به وظایف در مرحله برنامه ریزی تقسیم می شوند. و بعد وظایف انجام می شود. سرانجام، تیم بررسی و بهبود وظایف خود را براساس درس های آموخته شده در مرحله قبل (اغلب به نام “sprints”) بررسی می کند.

بازاریابی چابک چگونه کار می کند:

به طور معمول، بازاریابی در مورد کمپین های بزرگ و یک فشار بزرگ در یک زمان بوده است. چیزهایی مانند McDonald’s “من عاشق آن هستم”، استراتژی های بازاریابی چند میلیون دلاری است که شعارها را در اختیار شما قرار می دهد و به ذهن مردم می آید. نشان می دهد مانند مردان دیوانه و فیلم ها از جمله چه زنان می خواهند که بازاریابی در مورد ایده ی جذاب است که فقط کار می کند. بازاریابی روزمره به طور قابل توجهی متفاوت است. این تفاوت ها به ما کمک می کنند تا بدانند چگونه Agile کار می کند و می تواند در دو راه گسترده دیده شود.

استراتژی کمپین بازاریاب:

مک دونالد، ثروت خود را صرف کرده است تا جینگل خود را به بیش از ۱۰۰ کشور (و ۲۰ زبان) گسترش دهد. همچنین برای آنها پرداخت می شود. با این حال ممکن است نمونه های بی شماری از کمپین های بزرگ بازاریابی وجود داشته باشد. یکی از مزایای فروش سریع این است که توانایی شکست خوردن بدون هدر رفتن بودجه بزرگ است.
در عوض تلاش های چند ملیتی، کمپین های بازاریابی چابک استراتژی های کوچکتری را به چند اندازه کلیدی متصل می کنند. به عنوان مثال، اگر یک بانک خرده فروشی کوچک مایل به دیدن حسابهای بیشتر سپرده باشد، تمرکز همه بازاریابی، این است که این نتیجه را تامین کند. به جای یک فشار بزرگ در اطراف یک شعار یا مفهوم، هر قطعه به انجام چیزی خاص است.

مزایای بازاریابی انعطاف پذیر:

بازاریابی مداوم ارائه می دهد و مزایای متعدد به شرکت؛ بسیاری از آنها ممکن است مورد توجه قرار نگیرند.

طراحی سایت-کاربرد بازاریابی چابک (Agile marketing)

 

تمرکز صریح و واضح:

به جای یک شرکت بازاریابی (یا تیم داخلی) راه هایی برای چرخش محصول خود، اهداف روشن خواهد بود. شما می خواهید X اتفاق بیافتد، حالا بیایید لیستی از استراتژی های بازاریابی را برای آزمایش در طول زمان ارائه دهیم و ببینید کدامیک از بهترین ها کار می کنند.

نکات کمپین ها:

جمعیت شناسی و بازاریابی گسترده به ویژه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط مؤثر نیست. رفتار خریدار و فهم تصمیمات بصری خریداران هدفمند برای موفقیت بازاریابی حیاتی است. Agile اجازه می دهد تا برای تاثیر گذاری بر مطالب و تست های آنها برای به حداکثر رساندن تبدیل، ایجاد مخاطبان بازاریابی کوچکتر سودآور باشد.

رشد پایدار:

با استفاده از استراتژی های پشتیبانی شده با داده ها و افزایش تلاش های انجام شده، نتایج قابل پیش بینی فراهم می شود. درآمد، ترافیک و معیارهای دیگر را می توان با دقت پیش بینی کرد، در مقایسه با خطر کمپین بازاریابی گسترده.

پیاده سازی بازاریابی چابک:

برای شروع بازاریابی چابک در سازمان خود ابتدا باید به سه سوال مهم پاسخ دهید.

چه چیزی باعث کسب و کار می شود؟

در اینجا، شما باید معیارهایی را که واقعا کسب و کار شما را پیش روانه می کند، پیدا کنید. برای یک بانک، ممکن است حساب سپرده باشد. تجارت الکترونیک می تواند نیازمند ترافیک اجتماعی و آگاهانه بالا باشد. یک برنامه SaaS ممکن است نیاز بیشتری به نسخه رایگان نرم افزار داشته باشد. معیارهای ۱-۳ را پیدا کنید (هر چه کمتر باشد)، اما اطمینان حاصل کنید که واقعا کسب و کار را هدایت می کند.

چه چیزی می تواند این شماره را بهبود بخشد؟

تیم بازاریابی باید آزمایش هایی برای انجام این هدف انجام دهد. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیک دارای ترافیک خوب است، اما تبدیل های ضعیف، آزمایش ها می توانند صفحات فرود را آزمایش کنند. یک هفته، دو توصیف متفاوت را آزمایش کنید. هفته بعد، تماس با عمل را آزمایش کنید. ادامه دهید و کارها را افزایش دهید. اگر متوجه شوید که لغات خاصی در ۱۰ محصول کار می کند، آن را به تمام محصولات خود اضافه کنید.

چطور می توانیم تلاش هایمان را سازماندهی کنیم؟

بازاریابی روزمره با استفاده از اصطلاحات مانند “آزمایش ها، تکرار، sprints” برای تعریف نحوه عملکرد تیم. آزمایشات شما، زمان تکرار و طول sprint متفاوت خواهد بود. با این وجود، شروع برنامه ریزی برای شروع، سردرگمی را کاهش می دهد و می تواند (و باید) در طول زمان تنظیم شود.

بازاریابی روزمره می تواند برای هر کسب و کار،کار کند. در حالی که برنامه ریزی دقیق و سرمایه گذاری هوشمندانه در ابزار و تکنولوژی مناسب برای ساده سازی فرایندهای شما نیاز دارد، بازپرداخت ارزش آن را دارد. اگر آماده باشید تا بیشتر با کمتر (و در زمان کمتری) شروع به کار کنید، وقت آن است که در مورد پیاده سازی بازاریابی چابک فکر کنید.

طراحی سایت-کاربرد بازاریابی چابک (Agile marketing)

چنانچه تمایل دارید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید میتوانید با شرکت طراحی سایت اینتن تماس حاصل فرمایید و از کارشناسان خبره اینتن مشاوره بگیرید .با ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید.