اگر شما صاحب یک وبلاگ، فروشگاه آنلاین یا یک وبسایت معمولی هستید و می خواهید جذاب به نظر برسید، توجه به بهینه سازی عکس های آپلود شده از مسائل ضروری می باشد.

هنگامی که ما در مورد چگونگی «بهینه سازی» تصاویر برای وب صحبت می کنیم.

می توانید در این مورد به سه روش فکر کنید:

۱) ساخت تصاویری که زیبا به نظر برسد.

۲) سرعت بارگذاری تصاویر را بالا ببرید

۳) تصاویر را به گونه ایی بهینه سازی کنیم تا در موتورهای جستجو به راحتی ایندکس شوند.

بهتر است تا تصاویر را با ابزار رایگان و آسان و یا حتی ابزاری که نیاز به فوتوشاپ نداشته باشند بهینه کنید.

در زیر شما را یاری می رسانیم تا بتوانید به آسانی به بهینه سازی عکس های سایت خود بپردازید.

۱٫ تغییر اندازه تصاویر (صرفه جویی ۵۰٪ از پهنای باند تصویر)

تغییر اندازه مهمترین روش بهینه سازی تصویر است. یک تصویر بزرگ برای بارگذاری در مقایسه با یک تصویر کوچک تر پهنای باند بیشتری را می گیرد. بنابراین، اگر شما می توانید یک تصویر کوچکتر را در یک مکان خاص در وب سایت خود استفاده کنید، آن را به جای یک تصویر بزرگتر قرار دهید. به عنوان نمونه، این تصاویر را در نظر بگیرید. تصویر کوچکتر یک پنجم برابر اندازه تصویر اصلی است و می تواند هر جا که به ریز عکس ها نیاز دارید، استفاده شود.

                                                Resized image                                                                                                       Full-size image

۲٫ فشرده سازی تصاویر (صرفه جویی ۴۰٪ از پهنای باند تصویر)

با پیشرفت در کیفیت دوربین و رزولوشن، تصاویر، با کیفیت بزرگ می شوند. اما، تقریبا در همه موارد، شما در این وبسایت چنین تصویر سنگین و با کیفیتی نخواهید داشت. شما می توانید با خیال راحت یک تصویر را به سطح کیفیت پایین تر فشرده کنید زیرا چشم انسان نمیتواند بسیاری از تفاوت های ظریف در یک تصویر را درک کند. ترکیبی از فشرده سازی و تغییر اندازه می تواند برای شما بهترین نتایج ممکن را در تصاویرتان ایجاد کند.

طراحی سایت-تکنیک های بهینه سازی تصویر در وب سایت ها

۳٫ فرمت فایل درست را انتخاب کنید (صرفه جویی ۳۰٪ از پهنای باند تصویر)

همانطور که مشخص است انتخاب فرمت فایل مناسب می تواند تاثیر زیادی در کاهش اندازه تصویر داشته باشد.فرمت تصاویر JPEG برای عکس ها بهتر کار می کنند در حالی که فرمت تصاویر PNG برای لوگوها، آگهی های متنی و … کار می کنند. WebP فرمت جدیدی است که بهترین فرمت ها را برای تصاویر دارد، اما پشتیبانی مرورگرها از آن نسبتا ضعیف است.

طراحی سایت-تکنیک های بهینه سازی تصویر در وب سایت ها

۴٫ بارگذاری سریع تصاویر

اگر شما می بایست ۱۰۰ عکس از محصولات را در یک صفحه نمایش دهید، نیازی نیست در همان ابتدا تمام ۱۰۰ تصویر را بارگذاری کنید. از آنجا که کاربر می تواند در آن واحد، فقط ۲۰ عکس را بر روی صفحه نمایش خود مشاهده کند. بنابراین، ۸۰ تصاویر باقی مانده را می توان بعدا بارگذاری کرد. زمانی که کاربر روی صفحه حرکت می کند و تصاویر بر روی صفحه نمایش کاربر ظاهر می شوند، شما می توانید مجموعه بعدی تصاویر را بارگذاری کنید.

طراحی سایت-تکنیک های بهینه سازی تصویر در وب سایت ها

۵٫ بهینه سازی تحویل تصویر

سرورهای تصویر یا ذخیره سازی شما در یک شهر خاص قرار خواهد گرفت. در حالی که کاربران شما در بسیاری از شهرهای مختلف قرار دارند. برای ارائه تصاویر خود از یک شبکه تحویل محتوا استفاده کنید. این نه تنها تحویل تصویر را سریع تر در سراسر جهان انجام می دهد، بلکه همچنین باعث کاهش بار بر روی سرور تصویر شما می شود.