در دنیای دیجیتال، امروزه بسیاری از صاحبان کسب و کار و مدیران به شدت به دنبال راه هایی برای به دست آوردن کنترل، تفکر و اطلاعات بیشتر از اطلاعات سازمان خود هستند.
یکی از بهترین راه حل های این مشکل رو به رشد، اتخاذ استراتژی کسب و کار (BI) است، اما در واقع بسیاری از شرکت ها این کار را به آرامی انجام داده اند – به دلیل کمبود دانش دقیقا در مورد آنچه که در آن است، چه جایی برای شروع و چگونه طولانی خواهد شد برای دیدن هر گونه سود. حقیقت این است: هوش تجاری در کسب و کار باید یک بخش جدایی ناپذیر از عملیات شما باشد.
تحلیلگر فناوری Gartner اطلاعات کسب و کار را به عنوان «برنامه ها، زیرساخت ها و ابزارها و بهترین شیوه هایی که امکان دسترسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات را برای بهبود و بهینه سازی تصمیم ها و عملکرد فراهم می کند» توصیف می کند.

طراحی سایت-کاربرد هوش تجاری

 چگونه اطلاعات کسب و کار برای شرکت شما سودمند است؟

هوش تجاری، موفقیت در کسب و کار ، تصمیم گیری هوشمند

به عنوان یک مدیر یا صاحب کسب و کار، برای کنترل دقیق آنچه که اطلاعات سازمان شما به شما می گوید حیاتی است. همانطور که همه ما می دانیم، اطلاعات لزوما اطلاعات هوشمندانه نیست! این به ویژه اگر این اطلاعات در بخش های متفاوتی از کسب و کار شما قرار گیرد.هدف اصلی ابتکار BI این است که اطلاعات شرکت شما را به بینش ساختاری و تجزیه و تحلیل تبدیل کنید.

– به عبارت دیگر، هوش در کسب و کار واقعی که بتواند تصمیمات استراتژیک در سراسر شرکت را مطلع سازد. بر اساس تجارب شخصی مشتریان، روشن است که داشتن اطلاعات به روز، اطلاعات مبتنی بر اطلاعات در نوک انگشتان شما نه تنها منجر به تصمیم گیری بهتر کسب و کار، بلکه در نهایت به عملکرد مالی برتر کمک می کند.

طراحی سایت-کاربرد هوش تجاری

۱-تصمیم گیری هوشمند

یک مخزن مرکزی است که اطلاعات را در مورد تمام فعالیت های تجاری و تعاملات مشتری با هم جمع می کند. راه حل های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) معمولا نقش بسیار ارزشمند را در اینجا بازی می کنند. CRM به خوبی اجرا می شود و شما را قادر می سازد برای اجرای گزارش های وسیعی از شاخص های کلیدی کسب و کار – بر بهره وری، عملکرد کارکنان، تنظیمات محصول، چرخه فروش، رفتار مشتری، مشتریان اصلی، درآمد و روند بازار – همه آماده برای تجزیه و تحلیل توسط تیم مدیریت. پس از آن ممکن است به سرعت نقاط عملکرد کار را دقیق مشخص و پرچم گذاری کنید تا جایی که فرآیندها بتوانند در سایر بخش های کسب و کار شبیه سازی شوند یا جایی که تنظیمات باید انجام شود. هر تصمیم گیری در نتیجه بر اساس واقعیت های سخت، به جای حدس و یا پیش فرض ها خواهد بود.

۲٫ اهداف فروش و بازاریابی سرشار

برنامه کسب و کار تجزیه و تحلیل عمیق برای فروش ، افزایش عملکرد بازاریابی خود
ارائه دهندگان با ابزارهایی که می توانند فعالیت خود را اندازه گیری کنند و روند رفتار مشتری را شناسایی کنند، بسیار مهم است، اگر آنها زمان خود را به روش های استراتژیک و بهره برداری از تمام فرصت های فروش یا فروش متقابل تبدیل کنند.
این دقیقا همان چیزی است که یکی از مشتریان ما در بخش خدمات مالی EMCORE از زمان اجرای راهکار CRM Maximizer به دست آورده است. این شرکت داشبورد هایی از شاخص های سفارشی ایجاد کرده است که از طریق مراحل فروش به نمایش گذاشتن چشم انداز های خود می پردازند. یکی از مدیران ارتباطات خود، کارولینای نیوتن، گواهینامه قدرتمندی را به شیوه ای ارائه می دهد که این امر فورا شلیک در بازو به فروش می دهد: “این ابزار فوق العاده ای است که بینش را برای کل روند به ارمغان آورده است.

طراحی سایت-کاربرد هوش تجاری

هنگامی که به بازاریابی می آید، تیم شما از طریق BI از طریق دید بهتر از اطلاعات فروش، که می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای ریز لحاظ کردن و هدف گیری کمپین های بازاریابی خود، بسیار سودمند خواهد بود. آنها می توانند از ویژگی های فنی برای ردیابی و اندازه گیری هر کمپین استفاده کنند و از اطلاعات جمع آوری شده استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که طرح های بازاریابی در آینده سودآور و موثر باشد.
جالب توجه است که مشتری EMCORE ما به طور خاص اشاره کرد که با پیوند دادن فروش و بازاریابی با یک پلت فرم هوشمند، به یک سود قابل ملاحظه همکاری دست یافته است.

۳٫ دانش مشتری خود را تقویت کنید:

یکی از دلایل اصلی افزایش تقاضا برای ابزارهایی که اطلاعات کسب و کار را ارائه می دهند، این است که هرگز مهم نبود که چگونه مشتریان شما با شما ارتباط برقرار می کنند و اینکه چگونه بهتر به آنها دست پیدا کنید – یا دقیق تر، آنها را تشویق کنید که به شما دست پیدا کنند.

واقعیت این است که صاحبان کسب و کار امروز صاحب کسب و کار هستند که مردم کمتر به فروش می رسند. سفر معمولی از ابتدا به نقطه خرید – که ما در حال حاضر به شرکت ها کمک می کنیم به طور دقیق با ۱۵ راه پیش بردن برنامه کسب و کار شما – در پنج سال گذشته به طور اساسی تغییر کرده است. امروزه تأکید بر تعامل و نه ترویج است.

۴٫ ارائه یک تجربه مشتری برجسته

تلاش های شما برای ارتقاء دانش مشتریان، از لحاظ افزایش رضایت مشتری و رضایت مشتری از مزایای CX برخوردار باشد. پیوستن به آخرین نکته ما، داشتن دسترسی فوری به نمایه مشتری تنها در اینجا امکان پذیر است. این کاملا قابل دسترسی است برای هر کس که نیاز به داشتن یک تاریخچه، به یک نگاهی به هر مشتری که در تمام اطلاعات در زمان واقعی، از جمله موارد خدمات در حال انجام، خرید قبلی و جایی که آنها در فروش هستند چرخه این پایه برای بهبود پاسخ خدمات مشتری است و همچنین اجازه می دهد تا کسب و کار شما را به نقطه زمانی که یک چشم انداز و یا مشتری ممکن است در “حالت خرید” و مدیریت هر گونه نقاط خطر که در آن شکست خدمات در خدمات می تواند خطر CX را کاهش دهد.

۵٫ قدرت بهره وری

اطلاعات کسب و کار دارای توانایی تضعیف ناکارآمدی، اصلاح فرایندهای کسب و کار موجود، خودکار کردن وظایف معمول و ایجاد سطوح جدید سازمان و اولویت بندی به کار همه است. افزایش بهره وری می تواند قابل توجه باشد، از جمله خدمات پاسخگویی بیشتر مشتری، استفاده بهتر از زمان فروشندگان و اندازه گیری دقیق تر چرخه های توسعه محصول و کمپین های بازاریابی. عنصر کارآیی نیز به واسطه گزارش دهی و داشبورد اتوماتیک در یک سطح ارشد مشهود است.

طراحی سایت-کاربرد هوش تجاری

۶٫ تضمین دقت داده ها و مطابقت

برخی از پیچیده ترین اجزای هوش در کسب و کار دقیقا همان جایی که اطلاعات شما در آن قرار دارد، تعیین می کند که چه چیزی مهم است و چه کسی باید به آن دسترسی داشته باشد. در این مقاله آمده است: “بدون در نظر گرفتن این مسائل، کسب و کار در معرض خطر تصمیم گیری ضعیف بر اساس داده های نادرست و قوانین مربوط به تطابق اطلاعات است.”

بنابراین نه تنها نگهداری داده ها در جداول جداگانه تقریبا غیرممکن است که دید ۳۶۰ درجه مشتریان خود را بدست آورد، بلکه مسئله بسیار عملی دقت و صحت داده را به مخاطره می اندازد، که تاثیر منفی در همه بخش های کسب و کار شما خواهد داشت. در حقیقت حیاتی است که به یکپارچگی پایه ای داده های شما در هر پروژه BI بپردازیم، اما ما همچنین بهبود داده ها را به عنوان عامل انگیزشی قوی در پشت این سرمایه گذاری ها مشاهده می کنیم.

به عنوان مثال، متمرکز کردن داده ها به بهبود شفافیت و افشای نادرستی و شکاف هایی که باعث صرفه جویی در هزینه های بازاریابی می شود، به جز آسیب های نام تجاری بالقوه ناشی از ارسال ارتباط غیر حساس یا هدفمند کمک نمی کند.
علاوه بر این، مقررات حفاظت از اطلاعات در سراسر جهان به تدریج قوانین اطراف را ذخیره سازی و استفاده از اطلاعات شخصی را سخت تر می کند. قوانین جدید شامل الزاماتی است که داده ها را دقیق و به روز نگه می دارد، برای نشان دادن زمینه های پردازش داده ها و ایجاد یک سیاست حفظ حریم خصوصی روشن برای بهبود شفافیت.
اگر شرکت شما سوابق ضعیف مدیریت داشته باشد، به احتمال زیاد در موقعیتی قرار دارید که بتوانید به این نیازها برسید و خطرات ناشی از تنظیم کننده و همچنین مشتریان خود را در معرض خطر قرار دهید.

طراحی سایت-کاربرد هوش تجاری

۷٫ سرمایه گذاری بازپرداخت:

نقطه دستیابی به تمام نکات بالا باید بهبود قابل ملاحظه ای در بازپرداخت سرمایه گذاری در سراسر شرکت باشد – از مدیریت بازده روزانه، معیارهای تبدیل معامله فروش و تجربه مشتری، از طریق تجزیه و تحلیل، مدلسازی و ساخت استراتژی های رشد آینده. بدون درک درست و رشته ها، آسان است که به راه های قدیمی کارها، فرضیه ها و پیش فرض ها بپردازید، خصوصا در مورد رفتار و ترجیحات مشتری، و این می تواند شرکت شما را به طور کامل در اشتباه تنظیم کند.

به طور خاص، فناوری های هوشمند در حال پیگیری، اطلاع رسانی، هدایت، مدیریت و اندازه گیری تجربه مشتری هستند – مفهوم جامع را در فرهنگ سازمانی قرار می دهند که هر تیم و هر فرد مسئولیت قرار دادن مشتری در کسب و کار را بر عهده دارند.
و در پایان امروزه روز به روز هوشمندتر می‌شوند و اگر شما با روال حرکت نکنید در کسب و کار عقب می مانید ضروری است که به روز باشید و از سیستم‌های تکنولوژی به روز استفاده نمایید زیرا هر روز پیشرفت بیشتری صورت میگیرد.

شرکت سئو و طراحی سایت اینتن این امکان را فراهم می آورد که شمارو در کسب و کار راهنمایی و نشانه های مفیدی از کسب و کار در اختیار شما قرار می دهد و با بیش از ۸ سال سابقه ی کاری در این زمینه می تواند راهنمای خوبی در این امور نیز باشد برای دسترسی به اطلاعات بیشتر در کسب و کار با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید.