تجزیه و تحلیل SWOT:

تجزیه و تحلیل SWOT ابزاری برای مستند سازی نقاط قوت و ضعف داخلی در کسب و کار شما و همچنین فرصت ها و تهدیدهای خارجی نیز است. شما می توانید از این اطلاعات در برنامه ریزی کسب و کار خود برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید. برای انجام این کار اگر چیزی به عنوان عامل داخلی یا خارجی باشد، از خود بپرسید که آیا آن نیز وجود دارد حتی اگر کسب و کار شما نباشد. اگر این کار را می کند، آن یک عامل خارجی است (مثلا تکنولوژی جدید).

طراحی سایت-تجزیه و تحلیل SWOT در کسب و کار

۸ گام برای تجزیه و تحلیل SWOT :

۱- در مورد تحلیل SWOT خود تصمیم بگیرید:

برای به دست آوردن بیشتر از تجزیه و تحلیل SWOT خود، شما ابتدا باید یک سوال یا یک هدف داشته باشید. به عنوان مثال، شما می توانید تجزیه و تحلیل SWOT را برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا شما باید یک محصول یا خدمات جدید را معرفی کرده یا فرآیندهای خود را تغییر دهید، استفاده نمایید.

۲- تحقیق در مورد کسب و کار در صنعت و بازار:

قبل از تجزیه و تحلیل SWOT شما باید تحقیقات خود را انجام دهید تا کسب و کار در صنعت و بازار را درک کنید. با گفتگو با کارکنان، شرکای تجاری و مشتریان خود، طیف وسیعی از دیدگاه ها را دریافت کنید. و همچنین انجام برخی از تحقیقات بازار و پیدا کردن در مورد رقبا خود را.

۳-نقاط قوت کسب و کار خود را فهرست کنید:

اولین گام این است که قواعد کسب و کار خود را شناسایی و فهرستی از کار خود در نظر بگیرید. به طور مثال می توانند شامل نقاط قوت مربوط به کارکنان، منابع مالی، محل کسب و کار شما، مزایای هزینه و رقابت باشد.در این مرحله از تجزیه و تحلیل SWOT، نیازی به لیست قطعی نمی باشد و هر ایده و فکری مورد تشویق قرار گرفته است و مرحله ۷ نیز جایی است که فهرست اولویت بندی شده است.

۴-ضعف های کسب و کار خود را فهرست کنید:

چیزهایی را که در کسب و کارتان قرار می دهید فهرست کنید که به شما کمک می کند که نقاط ضعف خود را در نظر بگیرید (به عنوان مثال کسب و کار خود را در معرض خطر دیگران قرار دهید). ضعف می تواند عدم وجود محصولات یا مشتریان جدید، غیبت کارکنان، فقدان مالکیت معنوی، کاهش سهم بازار و فاصله از بازار باشد.
اطمینان حاصل کنید که نقاط ضعف مطرح شده در تجزیه و تحلیل SWOT خود را بررسی کنید. لیست ضعف ها می تواند نشان دهد که چگونه کسب و کار شما در طول زمان افزایش یافته است. وقتی تجزیه و تحلیل SWOT را پس از یک سال بررسی می کنید، ممکن است متوجه شوید که نقاط ضعف شما حل شده است. در حالی که شما ممکن است نقاط ضعف جدیدی پیدا کنید، این واقعیت که از بین رفته اند، نشانه ای از پیشرفت است.

طراحی سایت-تجزیه و تحلیل SWOT در کسب و کار

۵-لیست فرصت های بالقوه در کسب و کار:

در مورد فرصت های خارجی ممکن برای کسب و کار خود فکر کنید. اینها همانند نقاط قوت داخلی خود نیستند و لزوما قطعی نیستند؛ فرصتی برای یک جنبه از کسب و کار شما ممکن است تهدید دیگری باشد (به عنوان مثال شما ممکن است یک محصول جدید را در نظر بگیرید که به دنبال روند مصرفی باشد، اما رقبای شما ممکن است در حال حاضر یک محصول مشابه باشد).

این را در ذهن داشته باشید، اما برای تجزیه و تحلیل SWOT، همان مورد نباید به عنوان فرصت و تهدید در نظر گرفته شود.فرصت ها می توانند شامل تکنولوژی های جدید، برنامه های آموزشی، مشارکت، یک بازار متنوع و تغییر دولت باشند.

۶-لیست تهدیدات بالقوه ای را برای کسب و کار شما:

لیست عوامل خارجی را که می تواند یک تهدید یا مشکلی برای کسب و کار شما باشد را فهرست کنید. نمونه هایی از تهدید می تواند شامل افزایش بیکاری، افزایش رقابت، افزایش نرخ بهره و عدم اطمینان در بازارهای جهانی باشد.

۷-اولویت های SWOT را تعیین کنید:

هنگامی که مراحل فوق را انجام داده اید، شما ۴ لیست جداگانه خواهید داشت. در حالت ایده آل، این لیست ها می توانند به صورت یک طرفه نمایش داده شوند تا بتوانید یک تصویر کلی از نحوه عملکرد کسب و کار خود و مسائل مورد نیاز خود را داشته باشید. سپس می توانید مهمترین مسائل را حل کنید و بعدا (به عنوان مثال ۴ لیست اولویت بندی شده را توسعه دهید).

۸-یک استراتژی برای حل مسائل در SWOT ایجاد کنید:

چگونه می توان از نقاط قوت خود برای بهره گیری از فرصت ها استفاده کرد؟
چگونه می توانیم از این نقاط قوت استفاده کنیم تا بر تهدیدات شناسایی شده غلبه کنیم؟
برای استفاده از فرصت ها باید برای برطرف کردن نقاط ضعف مشخص شده چه کاری انجام دهیم؟
چگونه ضعف های ما را برای غلبه بر تهدیدات شناسایی کنیم؟

طراحی سایت-تجزیه و تحلیل SWOT در کسب و کار

هنگامی که شما به این سوالات پاسخ داده و لیست های خود را نهایی کرده اید، اکنون می توانید از تجزیه و تحلیل SWOT برای ایجاد استراتژی برای دستیابی به اهداف کسب و کار خود استفاده کنید.
همچنین در نظر بگیرید …
پیدا کردن چگونگی یک مربی کسب و کار می تواند به شما در حل مسائل ناشی از تجزیه و تحلیل SWOT کمک کند.
یاد بگیرید چگونه یک برنامه مدیریت ریسک را برای کسب و کار خود آماده کنید.
ببینید که چگونه معیار کسب و کار شما می تواند به شما در مقایسه کسب و کار شما با رقبای خود کمک کند.
یاد بگیرید چگونه با نقاط ضعف خود با تمرین کارکنان آشنا شوید.
برای کمک به کسب و کار خود، ابزار و منابع دیگر را بیابید.

شرکت طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو  بهینه سازی سایت و کسب و کار مناسب در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است،برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.