آیا می دانستید که Google بیش از ۱۰۰ محصول، ابزار و خدمات دارد،از جمله Google Analytics و Google Webmaster Tools را ارائه می…

آیا می دانستید که Google بیش از ۱۰۰ محصول، ابزار و خدمات دارد،از جمله Google Analytics و Google Webmaster Tools را ارائه می دهد؟ در حالی که همه این محصولات برای صاحبان وب سایت از ارزش بالا و خاصی برخوردار هستند.
دو مورد نیز وجود دارد که برای بازاریابان دیجیتال بسیار مهم هستند که عبارتند از:

دو مورد نیز وجود دارد که برای بازاریابان دیجیتال بسیار مهم هستند که عبارتند از:

۱- Google Analytics
2-Google Webmaster Tool

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل) (Google Analytics:

گوگل آنالیتیکس ابزاری رایگان برای تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت است،شرکت گوگل این سرویس را از سال ۲۰۰۵ در اختیار کاربران قرار داده است.امروزه یکی از ابزارهای مهم برای ارتباط و تفسیر بین الگوها در ترافیک سایتها گوگل آنالیتیکس نیز می باشد،علاوه بر این گوگل آنالیتیکس شما را در این زمینه که چگونه افراد سایت خود را پیدا کرده و با آن ها ارتباط برقرار می کنند را راهنمایی می کند.

شما به وسیله ی گوگل آنالیتیکس از میزان بازدید سایت خود مطلع شده و می توانید تعداد بازدیدکنندگانی که کاربران جدید بوده اند و چند درصد به سایت شما آمده اند و اینکه بیشترین و کمترین بازدیدها مربوط به کدام صفحه از سایت هستند را نیز مطلع شوید.

گوگل آنالیتیکس نیز با انواع محصولات مختلف از جمله Adsense، Google+ و AdWords ادغام شده است. اگر از محصولات Google استفاده می کنید، می توانید از Google Analytics برای ردیابی و گزارش دهی نیز استفاده نمایید،در نتیجه استفاده از گوگل آنالیتیکس بسیار آسان است و برای استفاده باید چند کلیدواژه را به خاطر بسپارید.

طراحی سایت-تفاوت بین گوگل وب مستر و گوگل آنالتیک

ابزارهای WEBMASTER GOOGLE:

Google Webmaster Tools یکی از ابزارهای قدرتمند گوگل است که به مدیریت سایت در موتورهای جستجو نیز کمک می کند ،سپس اطلاعاتی را ارائه می دهد که می تواند به بهبود دید سایت شما در جستجو نیز کمک کند. شما می توانید ببینید که تعداد بازدید سایت شما در موتورهای جستجو،در کلمات کلیدی یا صفحات،ایجاد شده است.

همچنین شما می توانید از تعداد کلیک در صفحات نتایج موتور جستجو به سایت خود را نظارت کنید. علاوه بر این ها برای ایندکس شدن مطالب در گوگل و برای کمک به سایت در بهتر دیده شدن مطالب خود و بررسی خطاها در سایت از sitemap در سایت استفاده نمایید.

گوگل وب مستر این امکان را به شما می دهد که از مشکلات فنی سایت مطلع شوید و عملکرد محتوای سایت را به صورت نمودار بررسی و نشان می دهد.گوگل وب مستر خطاها و مشکلاتی که باعث می شود گوگل به درستی نتواند محتویات سایت شما را بررسی کند، مانند ارور ۴۰۴ یا اینکه صفحه یافت نشد.

طراحی سایت-تفاوت بین گوگل وب مستر و گوگل آنالتیک


تفاوت بین Google Analytics و Google Webmaster Tools:


ابزارهای وب مستر چگونگی ارتباط موتورهای جستجو با سایت را برقرار می کند در حالی که گوگل آنالیتیکس این امکان را می دهد که چگونه کاربران وب سایت با سایت شما ارتباط برقرار کنند. آیا شما شخصا حضور دیجیتالی نام تجاری خود را مدیریت می کنید و یا با شخص ثالث کار می کنید، هر دو Google Analytics و Google Webmaster Tools اطلاعاتی ارزشمند و عملی را ارائه می دهند. و بهترین بخش این است که آنها هر دو آزاد هستند

۱-این دو ابزار معیارهای متفاوتی را محاسبه میکنند:

بدون در نظر گرفتن نتایج برای هر جستجو گوگل وب مستر برداشت های متفاوتی دارد، در حال حاضر ابزارهای گوگل وب مستر و گوگل آنالیتیکس با یکدیگر ادغام شده اند.
یه تفاوت کوچیک بین معیارها نیز وجود دارد که این تفاوت ها این است که در سایت شما دو دفعه و یا بیشتر در صفحه جستجوی نتایج (SERP) بطور مرتب نمایش داده بشود و به مرور پیدا میکند.

۲-انواع جستجو در گوگل آنالیتیک فیلتر نمیشود:

ابزار جستجو گوگل (وبمسترتولز) تنها به جستجوی گوگل وب به صورت اتوماتیک محدود میشود در حالی که گوگل آنالیتیک جستجوهای تصویری را با هم ادغام میکند.

۳- گوگل آنالیتیک برعکس گوگل وبمستر تولز آمار لحظه ای دارد:

اگر شما از هر دو ابزار برای آمار گوگل استفاده می کنید باید بدانید که آمار گوگل آنالیتیکس به صورت به روز و لحظه ایی نشاان می دهد اما گوگل وبمستر تولز معمولا هر ۲۴ ساعت یکبار به روز می شود.

شرکت طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است،برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.