امنیت هاست یک موضوع دو جانبه از سوی شرکت هاستینگ و از سمت استفاده کننده آن می باشد در اینجا برخی از راهکارهای موثر در زمینه تامین امنیت هاست را بیان می کنیم و شما را با چگونگی افزایش امنیت هاست آشنا می کنیم.

افزایش امنیت هاست

جهت برقراری افزایش امنیت هاست لازم است که از سوی کاربر شرکت هاستینگ یک ساختار دو طرف وجود داشته باشد. به این معنا که امنیت هاست وابسته به نحوه استفاده از هاست توسط کاربر و شرکت هاستینگ باشد. جهت برقراری بهترین شرایط لازم است که به مجموعه فاکتورهای وارد شده در این موضوع توجه کنیم و برای یادگیری آها تلاش شود در این مقاله مجموعه عواملی که موجب افزایش هاست می‌شوند را بررسی خواهیم کرد. در صورتی که موارد ذکر شده در این مقاله رعایت شوند، همچنین اگر هاست خود را از یک شرکت معتبر تهیه کنید، در مورد تامین امنیت هاست نباید نگرانی وجود داشته باشد و شما می توانید با خیالی آسوده کسب و کار و اینترنتی خود را مدیریت کرده و آن را توسعه دهید.

8 نکته مهم جهت افزایش امنیت هاست 

چرا حفظ امنیت هاست مهم است؟

امنیت هاست یکی از مهمترین موضوعاتی است که لازم است افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند به آن توجه داشته باشند. یکی از مهمترین قسمت هایی است که احتمال آلودگی برای آن وجود دارد، هاست است. از این رو همه افرادی که می توانند به آن اتصال پیدا کنند، ممکن است در معرض برخی خطرات قرار گیرند. پس لازم است که با رعایت برخی نکات به افزایش امنیت هاست کمک کرد.

8 نکته مهم جهت افزایش امنیت هاست 

راه های افزایش امنیت هاست از سوی کاربران

1- استفاده از رمز عبور قوی و تغییر دوره ای آن

بهتر است که به صورت دوره ای و منظم رمز هاست را تغییر داد، همچنین در این زمینه بهتر است که رمز عبور به صورت تلفیقی از اعداد حروف و کاراکترهای نمادی باشد. اگر این گونه باشد احتمال این که رمز هاست به وسیله حملات ورود به اجبار هک شود، صفر خواهد بود.

2- اسکن دوره ای هاست با آنتی ویروس موجود در هاست

اسکن دوره ای هاست با آنتی ویروس موجود در هاست از دیگر راه هایی است که می توان برای افزایش امنیت هاست به کار برد. در کنترل پنل های cPanel و DirectAdmin آنتی ویروس ClamAV به کار برده می شود، این آنتی ویروس می تواند بسیاری از ویروس ها و بدافزارها های تاثیرگذار در لینوکس را شناسایی کند. ولی در شناخت شل ها معمولاً ضعیف عمل می کند. بهتر است با اسکن دوره ای هاست به افزایش امنیت هاست کمک کرد.

3- ورود و کار با هاست بواسطه پروتکل امن https

به وسیله پروتکل امن https نیز می توان ورود و کار با هاست را انجام داد. راه اندازی دو پروتکل http و https معمولاً به صورت استاندارد روی پورت ۸۰ و ۴۴۳ صورت می گیرد و کار ارتباط کاربر با به سرویس را برعهده دارند. در حالت ‏http این ارتباط به شکل Clear Text صورت می گیرد که ناامن است و امکان ردیابی و هک کردن در آن وجود خواهد داشت. ولی در حالت https اگر الگوریتم رمز نگاری معتبری به کار برده شود، ردیابی و تفسیر اطلاعات خیلی سخت می شود. از این رو توصیه می‌شود از پروتکل https جهت ورود به هاست استفاده شود.

4- عدم ورود به هاست با موبایل یا سیستم های اشتراکی

یکی دیگر از مواردی که باید در برای افزایش امنیت خواص به کاربرد، عدم ورود به هاست از طریق موبایل یا سیستم اشتراک می باشد، معمولاً دستگاه های موبایل به اندازه کامپیوتر ها دارای امنیت نیستند و اگر با موبایل ورود به هاست صورت گیرد، امنیت هاست تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. پس پیشنهاد می شود که از سیستم های اشتراکی نیز جهت ورود به هاست استفاده نشود.

اگر از قابلیت تایید دو مرحله ای برای ورود به هاست استفاده شود امنیت هاست افزایش پیدا می کند از بهترین روش های تامین امنیت هاست تایید دو مرحله ای یا Two-Factor Authentication می باشد. اگر از این قابلیت استفاده شود، حتی در صورت هک شدن رمز عبور نیز امکان ورود مستقیم به هاست وجود ندارد و لازم است که توسط یک عامل واسط هویت تایید شود. مواردی که در بالا به آنها اشاره شد لازم است که توسط کاربران رعایت شود. اما برخی موارد دیگر نیز وجود دارد که لازم است که شرکت هاستینگ آنها را به منظور افزایش امنیت هاست رعایت کند این موارد عبارتند از:

5- استفاده از سیستم های حفاظت در برابر حملات Brute Force

6- پیکربندی امنیتی مناسب سرور به جهت جلوگیری از حملات SymLink

7- غیر فعال کردن گزینه Reset Password در صفحه ورود به هاست

8- استفاده از کنترل پنل های امن و قانونی با بروزرسانی مداوم فنی و امنیتی

8 نکته مهم جهت افزایش امنیت هاست

امنیت سیستم عامل

یکی از موضوعات مهم در این زمینه امنیت سیستم عامل می باشد که لازم است برای همه به عنوان یک موضوع مهم تلقی شود. زیرا سیستم عامل در همه دنیا استفاده می شود. پس تنظیماتی وجود دارند که اگر به درستی انجام شود در آینده مشکلی به وجود نخواهد آمد.

لازم است سیستم عامل به گونه‌ای باشد که به راحتی در دسترس همه قرار نگیرد از این رو از نرم افزارهای امنیتی مانند ضد تروجان و بد افزار استفاده کنید:

آنتی‌ویروس: موجب حفاظت از سیستم در برابر ویروس‌ها می شود.

نرم‌افزارهای ضد جاسوسی: از این نرم‌افزارها جهت حفاظت در برابر جاسوس‌های اینترنتی استفاده می‌شود.

آنتی اسپم: از شما در مقابل حملات اسپمر محافظت می کند.

مسدودکننده‌های Pop-up: از موارد آزار دهنده در اینترنت Pop-up است که این نرم افزارها به محافظا شما در مقابل آنها کمک می کند.

8 نکته مهم جهت افزایش امنیت هاست

امنیت سخت افزار

زمانی که از امنیت صحبت می شود، منظور فقط امنیت نرم افزاری نبوده و سخت افزار هم نیاز به امنیت خواهد داشت. در مواقعی که امکان دسترسی به چیزی برای هکرها وجود نداشته باشد، احتمال دارد به سخت افزار آسیب برساند. سخت افزار قادر نیست که به تنهایی از خود محافظت نماید. بنابراین لازم است سخت افزارها در مکانی نگهداری شوند که امکان دسترسی هکرها به آنها وجود نداشته باشد.

اینتن کلود زیر مجموعه ی هلدینگ اینتن است که با بیش از 10 سال در زمینه ی طراحی سایت و سئو،خدمات هاست ، سرور مجازی ، سرور اختصاصی ، ثبت دامنه ارزان در فروردین 1398 فعالیت خود را آغاز کرده است.برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید.